Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Is een privé trainer het waard?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jul 2014 13:16

Dat de meeste trainers bij verenigingen hopeloos achter lopen qua kennis ben ik het helemaal mee eens. Maar niet alles bereiken wat in je mogelijkheden ligt als 16 jarige lijkt mij eerder goed dan slecht. Als je later beloften of prof wordt zou ik me pas druk maken om alles eruit te halen wat er in zit.

Op het internet is alles te vinden als het aankomt op het analyseren van vermogensdata. Wil je het hele achtergrond verhaal weten dan zijn er aantal boeken aan te raden, maar voor sommige boeken heb je wel een behoorlijke basis kennis nodig om er door heen te komen.

Persoonlijk vind ik privé trainer voor iemand van 16 zwaar overdreven. Als ik nu terug kijk mijn tijd dat ik in die leeftijdsklasse zat kan ik enkel concluderen dat ik er niet veel van begreep. Van het trainen had ik nog wel wat kaas gegeten maar van de koers niet bepaald. Ik had er wel lol en reed zo nu en dan nog wel eens een uitslagje.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Alan Smeets
Forum-lid
Contact

Alan Smeets 16 jul 2014 16:56

Alles eruit halen wat erin zit. Dit doen de meeste junioren niet omdat ze veel te hard trainen en veel teveel wedstrijden rijden. Daarnaast organiseren veel clubs ook nog 1of 2 keer peer week de zogenaamde trainingswedstrijden. Dit zouden trainingsritten moeten zijn, maar chteraf worden er bloemen uitgedeeld aan de winnaar.

Veel jongeren missen zo een goede basis. Terwijl ze daar wel aan hadden kunnen werken. Doormiddel van goede begeleiding kun je de juiste stappen op het juiste moment nemen.

Als je bij de beloften of amateurs erachter komt dat je anders had moeten trainen is het te laat. Veel talenten die nu doorbreken hebben geluk dat alles op zijn plaats valt.

Wat de vermogens betreft staat er heel weinig op internet en alleen een hele kleine basis in meestal engelse boeken. Er is veel meer wetenschappelijk onderzoek beschikbaar.

Plaats reactie