Pagina 3 van 5
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 08 aug 2014 10:52
door wasbeer2006
Ik vind mijn assault erg mooi en ze staan nog mooier in mijn fiets, maar voel echt totaal geen verschil kwa snelheid met mijn lage notubes alpha,s.
Sterker nog de alpha,s rijden net iets lekkerder. zeker het voorwiel.
En dat boven de 35km/h heeft het effect, maar waar ik nou nog nooit antwoord op heb gekregen is welke 35km/h?
Grond of lucht snelheid. en misschien is het bij zijwind wel juist een nadeel.
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 08 aug 2014 14:31
door Svinckx
japiecarbon schreef:Denk dat je beter wat meer kan trainen, want echt veel maken hoge velgen niet uit hoor.
Wat betreft snelheid behoud maakt het een wereld van verschil met mijn Khamsins.
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 08 aug 2014 14:34
door Svinckx
havana schreef:€ 600 bij Frieke lijkt me niet, want die is idioot duur.
De goedkoopste optie die kwalitatief goed is, is een setje bij Farsport bestellen (ca. 550 euro) en dat laten nalopen door bijvoorbeeld Zoran. Dan ben je voor 600-650 euro all-in klaar.
Is een optie
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 08 aug 2014 21:49
door wasbeer2006
Svinckx schreef:japiecarbon schreef:Denk dat je beter wat meer kan trainen, want echt veel maken hoge velgen niet uit hoor.
Wat betreft snelheid behoud maakt het een wereld van verschil met mijn Khamsins.
Daar geloof ik dan weer vrij weinig van, hoe hoog zijn je velgen.
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 09 aug 2014 19:36
door Svinckx
Ik rijd nu met Campagnolo Khamsin, heb een keer met Bullets gereden en dat maakte een wereld van verschil. Het acceleren ging inderdaad iets minder snel maar eens ik rond de 40km/u reed, kon ik makelijker deze snelheid aanhouden.
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 10 aug 2014 19:14
door ilikebike
japiecarbon schreef:Denk dat je beter wat meer kan trainen, want echt veel maken hoge velgen niet uit hoor.
Zeker weten.
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 10 aug 2014 19:22
door Danny1808
Sirocco in woensdrecht slaakt zelf uitstekende wielen!
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 10 aug 2014 20:46
door Lcsmet
Svinckx schreef:Ik rijd nu met Campagnolo Khamsin, heb een keer met Bullets gereden en dat maakte een wereld van verschil. Het accelereren ging inderdaad iets minder snel maar eens ik rond de 40km/u reed, kon ik makkelijker deze snelheid aanhouden.
Dat zit dan vooral tussen de oren, of je lagers zijn versleten.
Er zijn er die een dubbeltje perfect op hun kant kunnen zetten hoor.
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 11 aug 2014 08:47
door MarkVeenstra
De zogenaamde "Moraalwielen"
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 12 aug 2014 20:58
door voske
Hoge velgen zijn gewoon mooi om je fiets af te maken. Zin of geen zin, ik heb ze ook, alleen al om het moraal hoog te hebben. En, mooi fietsen is ook belangrijk.
Overigens heb ik wel ervaring met een handgespaakt setje van Hopmans, bombproof Mavic CXP 33, ultegra naaf, 32 spaaks. Heeft meerdere keren Parijs Roubaix overleeft, geen enkel probleem. Super gespaakt, kunnen het dus prima, daarbij ben ik altijd top geholpen.
Ik verwacht inderdaad wel dat ze geen hoge velgen spaken, maar volgens mij had nog niemand echt ervaring met Hopmans als wielbouwer.
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 12 aug 2014 22:47
door jens.
Ik wilde hier eigenlijk te weten komen welke naven worden aangeraden voor rond de 100-150 euro. Maar svinckx met alle respect, je maakt jezelf hier een beetje belachelijk. Maar goed. On topic;
Ben van plan trainingssetje te spaken met h Son plus tb14 velgen. Zoek gewoon goede naven voor de bovengenoemde prijs. Iemand tips?
Re: Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)
Geplaatst: 13 aug 2014 19:04
door campasuper
jens. schreef: Maar svinckx met alle respect, je maakt jezelf hier een beetje belachelijk.
Hier sluit ik me zeker NIET bij aan.
De eerste vraag van TS was of er ervaring was met Hopmans als wielbouwer (lekker in de buurt) en wat de mogelijkheden in materialen zouden kunnen zijn.
Als iemand in zijn hoofd heeft om een setje te laten bouwen met hoge velgen lijkt het me dat in een land als NL men dat helemaal zelf mag bepalen, ook als anderen dan roepen (terecht of onterecht, ik weet het niet, misschien rijdt svinckx wel de keien uit de straat) dat er andere opties zijn, dat de verschillen met lage velgen verwaarloosbaar zijn, harder trainen, moraal wielen en weet ik het allemaal wat.