Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Snelste fiets met naaf versnelling

steks
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2014 22:02

steks 07 aug 2014 00:19

Ik heb ruim een jaar geleden mijn ligfiest verkocht (heb nog steeds een MTB en nog heel veel andere tijdrovende hobby's) en heb voor een fiets gekozen waar ik zonder enig onderhoud probleemloos dagelijks op kan rijden. Een racefiets er bij kopen is dus eigenlijk niet wat ik wil.

Ik wil gewoon een racefiets frame met een versnellingsnaaf, spatborden en misschien ook weer een naafdynamo. Ik werk in continuedienst en rijd nu dus al vaak in het donker, laat staan in de winter en dan is zo'n naaf dynamo wel prettig, ook spatborden trouwens, om 12 uur 's nachts is nat worden van opspattend water veel irritanter dan overdag.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 07 aug 2014 08:03

Voor iemand met dergelijke wensen is het of heel weinig keus of custom.

Op het mtb forum is iemand die een stalen LTHT 29er heeft laten bouwen via Cyclo. Een van de wensen was voldoende / extra ruimte voor brede banden achter.

http://www.cyclobicycles.com/models_eng.html

MadMax12
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2014 08:09

MadMax12 07 aug 2014 08:07

Denk dat onderstaande fiets ook wel wat is.
Bekende van mij rijd de versie met derailleur en dat rijd erg snel, denk dat deze er weinig voor onder doet.
Hij gebruikt deze als woon-werk(race)fiets.

http://www.specialized.com/nl/nl/bikes/ ... disc#specs

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 07 aug 2014 08:09

In het Noord Hollandse Heerhugowaard zit Vittorio. Bekent van de maatframes voor randonneurs. Minder bekent is dat ze ook maatframes maken voor racefietsen.
Wat ik bij jou beluister is dat je eigenlijk een mix wil hebben van een alledaagse fiets en een racefiets. Ik denk dat zij voor jou prima een fiets kunnen (op)bouwen die voldoet aan jouw wensen.

bikerke
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 07 aug 2014 10:16

framke laten maken? : http://www.frame-works.eu/

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 07 aug 2014 12:59

steks schreef:Hoi Baron, ik kom jou ook echt overal tegen. ;)

Een rohloff is misschien overdreven luxe ja, maar het kan hier behoorlijk waaien en er zijn hoge bruggen over water/snelweg/spoorlijn van de 11 verzetten die ik nu heb gebruik ik 2 t/m 7 en ik zou ze niet verder uit elkaar willen hebben. Een rohloff overweeg ik dan ook alleen nog maar, ik wil eerst uitzoeken of deze lichter loopt en of lichter is, zo niet, dan is een alfine 11 goed genoeg voor me.
Helaas, het tuig zit overal! :D

Als ik kijk naar mijn forensen racefiets gebruik ik maar een zeer beperkte range. Heb een tijdje SingleSpeed gemountainbiked, en had maar zelden behoefte aan meer versnellingen. Het mooiste zou een dedicated forensen naaf zijn, 5 versnellingen of zoiets, schijfrem aansluiting, en Close Ratio. Wel weer de techniek van Rohloff, want die is gewoon perfect!

steks
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2014 22:02

steks 07 aug 2014 16:09

Ik heb juist wel behoefte aan versnellingen omdat ik graag een hoog beentempo aanhoud, wel ben ik het met je eens dat dat aan ca 5 versnellingen genoeg hebt, heuveltje af met 45 km/u zijn versnellingen 9,10 en 11 bij mij nog steeds overbodig.

Ik zit nu trouwens in eens te denken aan een cyclocrosser met een rohloff naaf zodat ik daar oom eens het lokale mtb rondje mee kan doen.

Ik ga gewoon veel frame bouwers af op de komende bikemotion beurs, want waarschijnlijk wil in elk geval ik iets op maat laten maken.

Gebruikersavatar
Meolda
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2014 21:36
Locatie: Soest

Gebruikersavatar Meolda 10 aug 2014 23:24

Dit moet haast wel jouw fiets zijn :-)
Als optie met een Gates aandrijfriem laten uitvoeren.
Je bent overigens altijd welkom voor een proefrondje.
[URL=http://s1012.photobucket.com/user/Olav1 ... 6.jpg.html]Afbeelding[/URL

En als je in een andere prijsklasse zoekt kan je eigenlijk niet om het merk Gudereit heen. Voor €1.995,- een prachtige fiets met Rohloff naaf!
idworx All Rohler met Gates centertrack
Van Nicholas Ventus
En dan heb je ook nog een Brooks fetish :-), toch nog een dure hobby zo!

steks
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2014 22:02

steks 12 aug 2014 23:11

Meolda, bedankt voor het meedenken, maar het lijkt me niet dat ik er erg op vooruit ga met de door jou genoemde fietsen.

Gebruikersavatar
QQleQ
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 08 aug 2011 16:50

Gebruikersavatar QQleQ 13 aug 2014 10:05

Je kan de Cube Hyde Pro overwegen. Dit is een lichte aluminium fiets voor een scherpe prijs. Je moet dan wel zelf het stuur vervangen door een racestuur, en hetzij raceremmen monteren of een converter gebruiken om met race-remgrepen v-brakes te bedienen.

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 13 aug 2014 12:56

ls je hier mee begint, heb je nog voldoende budget over voor een Rohloff wielset met een naafdynamo voor!
http://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXKBD2/p ... e-and-fork

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 13 aug 2014 15:14

steks schreef:Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn hybride met een alfine 11 naaf. Ik wel perse een naaf versnelling (alfine 11 of rohlof) en de mogelijkheid om er spatborden op te zetten, verder mag hij heel spartaans zijn, want ik wil graag een "snellere" fiets. Wat ik tot nu toe gevonden heb zijn de volgende fietsen:
Santos Race Lite
Vannicholas Yukom
Vannicholas Amazon
BMC AC01

Ik snap dat er maar een kleine markt is voor dit soort fietsen, maar misschien zijn er een aantal die ik nog niet gevonde heb.
Ik zou 100% voor de Santos gaan. Die fiets heeft zich al heel goed bewezen en iedereen die er eentje heeft is laaiend enthousiast. Ik ken ook een audaxrijder die 1000km per week rijdt met brevetten tot 400km (per dag dus), en die is er ook helemaal wild van.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie