Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Waar op letten bij aankoopadvies?

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 17 aug 2014 08:53

JPAR schreef:Mooie fiets. Ik zou voor het 2015 model gaan. Bij mijn FM staan er al een aantal. Ik weet niet of deze ertussen staat. Daarnaast zou ik hem niet bij Belga kopen, maar bij een andere FM. Puur omdat je dan waarschijnlijk beter op de fiets gezet wordt.
Ik ben zelf in Harkstede wel mooi op m'n fiets gezet. BG Fit meting erbij.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 17 aug 2014 08:57

Mooie fiets hoor. Wat me wel opvalt is het aparte model zadelpen. En dan vooral om het bovenste deel daarvan dat juist onder het zadel zit. Heeft deze knik ook weer een functie in het comfort?
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 aug 2014 09:25

BartNL schreef:ik zou juist het 2014 model met korting proberen te kopen maar Specialized heeft de naam dat niet te doen. Wanneer ze geen korting geven op het 2014 model zou ik het 2015 model kiezen.
Op een overjarige Specialized kan jet tot 25% korting krijgen.
En dat is niet van horen zeggen maar zelf gezien. :)
razenderoeland schreef:Mooie fiets hoor. Wat me wel opvalt is het aparte model zadelpen. En dan vooral om het bovenste deel daarvan dat juist onder het zadel zit. Heeft deze knik ook weer een functie in het comfort?
Op de Roubaix gebruikt Specialized deze pen, "de CG-R post" ook.
Zou meer comfort bieden dan een gewone carbon zadelpen.

Canyon heeft op sommige modellen ook zo'n "comfort" zadelpen, de "VCLS - post"

Zelf weet ik het niet want ik heb op de mijne een zadelpen zonder setback gemonteerd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5996
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 17 aug 2014 10:23

tommeke14 schreef:
JPAR schreef:Mooie fiets. Ik zou voor het 2015 model gaan. Bij mijn FM staan er al een aantal. Ik weet niet of deze ertussen staat. Daarnaast zou ik hem niet bij Belga kopen, maar bij een andere FM. Puur omdat je dan waarschijnlijk beter op de fiets gezet wordt.
Ik ben zelf in Harkstede wel mooi op m'n fiets gezet. BG Fit meting erbij.
Maar Harkstede is ook een ander verhaal. TS is in Groningen geweest en daar heb ik minder vertrouwen in.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 17 aug 2014 12:15

Lcsmet schreef:Op een overjarige Specialized kan jet tot 25% korting krijgen.
En dat is niet van horen zeggen maar zelf gezien. :)
wanneer je het 2014 model nu met deze korting zou kunnen kopen lijkt de keuze mij niet zo moeilijk.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5996
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 17 aug 2014 12:20

Moet je wel de korting krijgen. En op dit moment verwacht ik dat nog niet. Over een maand of anderhalf à twee, na bikemotion wel.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Fee
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 aug 2014 19:41

Fee 17 aug 2014 14:44

Die aparte zadelpen bevat ook het trillingsdempende Zertz, wat ook in de voor- en achtervork zit.
Over de korting: ik wil hem via het fietsplan kopen dus weet niet hoe graag de FM dan nog extra korting geeft.
En over Belga: zij bieden dezelfde BG fit aan als Steenbergen. De verkoper van Belga deed het prima, aardige man, verstand van zaken, nam de tijd. Prima ervaring, behalve dat hij niks 'wist' van de 2015 modellen. Steenbergen ging net een stapje verder, bood een testfiets aan en hield het adviesgesprek echt geheel vrijblijvend. En het voordeel is dat ze veel dichterbij zitten (met hun Groningse winkel) voor het onderhoud.

Ik zag dat Specialized in hun 2015 modellen ook een Ruby Elite krijgt met hydraulische schijfremmen. Spreekt me ook aan, maar kon de specs nog niet echt vinden.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 18 aug 2014 06:55

Nog één dingetje: Specialized zijn A$$holes en ik zou me diep schamen om ook maar in de buurt te komen van dat omhooggevallen merk.

edit: [disclaimer: Eénieder maakt het natuurlijk voor hemzelf uit, en ik beschouw enkele collega-fietsers met een Speci nog altijd als even goede vrienden ;) ]
Laatst gewijzigd door de zwarten op 18 aug 2014 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 18 aug 2014 08:00

Wat is een dames model?
Een dames model is wat je een dames model noemt

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 18 aug 2014 08:23

de zwarten schreef:Nog één dingetje: Specialized zijn A$$holes en ik zou me diep schamen om ook maar in de buurt te komen van dat omhooggevallen merk.
Wat nou??? Zit je aan je kookwater??

Als je vindt dat je te veel voor een fiets als deze specialized betald omdat dat merk erop staat, zijn er genoeg andere fietsen/merken waar datzelfde gebeurt. Dan koop je een fiets van een onbekend merk en is dat probleem over!! :mrgreen:

Er zijn genoeg mensen die dingen van een bekend merk kopen en daar graag wat extra voor willen betalen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 aug 2014 08:52

^ Lees eerst ff de blogpost waar de zwarten naar linkt. Dat helpt bij het plaatsen van relevante reacties! ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 18 aug 2014 11:00

Weet het, is offtopic maar nu we er toch over begonnen zijn :mrgreen:
Bij me in de buurt is een exclusieve fietsenzaak van Specialized, hier komt de "elite". Op alle producten die je er koopt staat hun merknaam en je betaalt er voor (ook voor de service en andere onderdelen). Ik denk dat 70 % van onze clubleden met een Specialized fiets rijd, ze lijken wel gehersenspoeld De marketing boys hebben hun werk goedgedaan.

Plaats reactie