Cyclocross Disc wielen
- arnoudrace
- Forum-lid
check Canyon topic, foto van mijn CX met Ryde Trace XC disc wieltjes/ Novatec naven (1500gr). bevallen zeer goed.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
-
- Forum-lid
Ik heb net een setje mavic crossone 29er in de crux gezet. Past prima inbouw is 135 mm. Challenge grifo erop.
Dus wie een crux heeft gewoon 135 mm wielen erin elke 29 er past erin. Ik heb wel 11 speed erop en dat maakte het zoeken moeilijker. Minder keuze
Dus wie een crux heeft gewoon 135 mm wielen erin elke 29 er past erin. Ik heb wel 11 speed erop en dat maakte het zoeken moeilijker. Minder keuze
-
- Forum-lid HC
Het rare wat ik nog even niet begrijp:
XTR 11 speed gaat op een normale 10 speed body.
DA /ultegra/sram 11 speed gaat niet op een normale 10 speed body.
Waarom hebben ze dat gedaan en wat is er dan anders dat het bij de MTB wel past
XTR 11 speed gaat op een normale 10 speed body.
DA /ultegra/sram 11 speed gaat niet op een normale 10 speed body.
Waarom hebben ze dat gedaan en wat is er dan anders dat het bij de MTB wel past
-
- Forum-lid
Op de Mavic zit denk ik een shimano 11 speed body voor de weg. Er zit een 11 speed 105 pion op. Het enige wat ik wel heb is dat hij nog maar 10 tandjes pakt moet ik nog afstellen. Want het lijkt dat de Axis set een extra ringetje heeft. Niet dat ik die 11 mis daar rijd ik toch niet op.
-
- Forum-lid HC
Dat zou bij mavic goed kunnen inderdaad.
Lees een vraag over geschiktheid van (2014) Mavic wielen voor 10 of 11 speed cassettes.
Met ingang van 2014 modellen zijn alle cassette bodies van Mavic wielen zijn 9, 10 en 11 speed Shimano / SRAM en uiteraard Mavic compatibel. Het breedteverschil tussen 9 /10 en 11 speed cassette wordt opgevangen door middel van een vulring. Die plaats je eerst op de cassettebody voor je de cassette plaatst. Controleer voor je de sluitring plaatst of de sluitkrans ( het buitenste kransje ) juist voorbij de cassettebody steekt. Ander kun je de cassette niet goed opsluiten, zitten de kransjes niet goed geklemd. Bij een aluminium cassettebody slaan de tandkransjes dan in op de body. Een cassette waarbij de kransjes zijn ingeslagen op de body laat zich bijzonder moeilijk demonteren.
Over (achter) naafbreedte... nog niet elke merk CX frame heeft achtervork 135mm, even meten ... en in fietsland wordt er ook gebroken over bredere achtervork ( 140mm). Dit om voldoende inbouwruimte te verkrijgen voor remschijf.
Met ingang van 2014 modellen zijn alle cassette bodies van Mavic wielen zijn 9, 10 en 11 speed Shimano / SRAM en uiteraard Mavic compatibel. Het breedteverschil tussen 9 /10 en 11 speed cassette wordt opgevangen door middel van een vulring. Die plaats je eerst op de cassettebody voor je de cassette plaatst. Controleer voor je de sluitring plaatst of de sluitkrans ( het buitenste kransje ) juist voorbij de cassettebody steekt. Ander kun je de cassette niet goed opsluiten, zitten de kransjes niet goed geklemd. Bij een aluminium cassettebody slaan de tandkransjes dan in op de body. Een cassette waarbij de kransjes zijn ingeslagen op de body laat zich bijzonder moeilijk demonteren.
Over (achter) naafbreedte... nog niet elke merk CX frame heeft achtervork 135mm, even meten ... en in fietsland wordt er ook gebroken over bredere achtervork ( 140mm). Dit om voldoende inbouwruimte te verkrijgen voor remschijf.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 14 okt 2014 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spam verwijderd
Reden: Spam verwijderd
- Stuntman Mike
- Forum-lid
€ 499,- bij Mantel, zeer scherp.
Mavic bodies zijn toch altijd al breder geweest? (en daardoor 11-speed compatible voordat 11-speed überhaupt bestond )biker1947 schreef: Met ingang van 2014 modellen zijn alle cassette bodies van Mavic wielen zijn 9, 10 en 11 speed Shimano / SRAM en uiteraard Mavic compatibel. Het breedteverschil tussen 9 /10 en 11 speed cassette wordt opgevangen door middel van een vulring.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Is dat inbouw 135mmStuntman Mike schreef:
€ 499,- bij Mantel, zeer scherp.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Mooie crosser!