Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bink Sports ervaringen

mjf
Forum-lid

mjf 12 jun 2015 13:39

Geen goede ervaring met deze webwinkel. Heb hier half mei een wielset besteld. Ik heb twee weken moeten wachten op enige reactie (overigens gevolg dus van mailstoring, wat nog enigszins begrijpelijk is, maar ook de telefoon nam hij niet op), om vervolgens te horen dat de beschrijving bij de wielset op de site, welke ik besteld had, niet klopte. De wielset die ik wilde kon ik wel krijgen, maar uiteraard tegen een hoger bedrag. Hier uiteraard niet mee akkoord gegaan omdat deze bij de concurrent goedkoper was, met daarbij een veel betere service.

Ook de afhandeling van dit ‘probleem’ verliep stroef, ik moest gemiddeld twee dagen wachten voordat ik teruggemaild werd, en heb geen enkele compensatie gekregen. Uiteindelijk is wel gewoon netjes en snel het aankoopbedrag teruggestort en is het goed afgehandeld, maar heb ik ondertussen drie weken niet kunnen fietsen en ben ik nu weer terug bij af. Voor mij dus geen tweede keer dit bedrijf.

stimpy
Forum-lid

stimpy 26 jun 2015 10:39

Geen goede ervaring, wacht al 9 dagen op de bestelling. Als je iets snel wilt hebben moet je hier niet zijn. Ook email reactie is erg traag. Krijg nu een tracknummer , maar op postnl staat al 2 dagen dat product niet is ingeleverd bij hun Maak me zorgen om mijn 500 euro bestelling @##$%, omdat ik de marmotte ermee moet rijden!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 26 jun 2015 11:00

stimpy schreef:Geen goede ervaring, wacht al 9 dagen op de bestelling. Als je iets snel wilt hebben moet je hier niet zijn. Ook email reactie is erg traag. Krijg nu een tracknummer , maar op postnl staat al 2 dagen dat product niet is ingeleverd bij hun Maak me zorgen om mijn 500 euro bestelling @##$%, omdat ik de marmotte ermee moet rijden!
Beste is om nu te telefoneren, want een weekje is niet zo lang meer.
I know myself like no one else
Nothing to defend

gene
Forum-lid

gene 01 jul 2015 14:31

Wat een contrast met webshops zoals Rose, BikeComponents,Mantel, Futurumshop .......
Dat verhaaltje van problemen met mailserver gelooft nu toch geen kat meer.

Spaceship
Forum-lid

Gebruikersavatar Spaceship 01 jul 2015 14:57

gene schreef:Wat een contrast met webshops zoals Rose, BikeComponents,Mantel, Futurumshop .......
Dat verhaaltje van problemen met mailserver gelooft nu toch geen kat meer.
Je moet Binksports niet vergelijken met grote zaken die al jaren bestaan denk ik.

Zonder het bedrijf te kennen denk ik toch te weten wat de issue is.
Je ziet nl zeer frequent dat kleine/nieuwere bedrijfjes/ eenmanszaakjes een totaal gebrek hebben aan juiste communicatie. Ze missen mankracht hebben veel te doen en veel aan hun hoofd. Zijn bovendien slecht georganiseerd en werken met minimale hulpmiddelen. Het eerste wat aan kwaliteit en aandacht moet inboeten zijn de Aftersales.

Persoonlijk support ik graag kleinere bedrijven en denk dat Nederland dat ook nodig heeft.
Dat je soms een dag of wat langer op een bestelling moet wachten is niet erg in mijn ogen
Dat beantwoorden van mail 1 a 2 dagen duurt valt ook mee te leven.
Helaas zijn er best veel van die kleine ondernemers die niet capabel genoeg zijn en het belang van juiste communicatie onderschatten. Bink Sports lijkt aan dat profiel te voldoen.

gene
Forum-lid

gene 01 jul 2015 16:24

Zoals je zegt: slecht georganiseerd en totaal gebrek aan communicatie. Zulke bedrijven support ik niet, heb ik geen begrip voor.

Hans Verstegen
Forum-lid

Gebruikersavatar Hans Verstegen 09 jul 2015 13:32

De communicatie van Bink Sports is inderdaad niet goed: in maart heb ik er een Prologo zadel gekocht: prijs was conform de markt en de levering was vlot.

Binnen een maand begon de verf van het zadel los te laten. Zadel teruggestuurd. Bink en importeur waren het met me mee eens: dit valt onder garantie.

Om kort te gaan: het is nu 9 juli en ik heb nog steeds geen nieuw zadel ontvangen; weet ook niet wanneer dit gaat gebeuren. Bink reageert niet op mijn mails. De telefoon wordt niet opgenomen.

update: 15 juli is het zadel geleverd.

meeken-m
Forum-lid

meeken-m 02 mei 2016 13:31

Ik heb wat besteld bij Bink Sports, nog niets ontvangen en de side ligt eruit.
Weet iemand wat er aan de hand is?

wielertje
Forum-lid

wielertje 02 mei 2016 19:16

de side ligt eruit, left or right??
ik kan de site gewoon bezoeken dus zal een tijdelijk geval geweest zijn.
ff bellen doet meestal wonderen

Hans Verstegen
Forum-lid

Gebruikersavatar Hans Verstegen 02 mei 2016 19:24

Uit ervaring weet ik dat bellen geen enkele zin heeft. Wordt niet opgenomen.

Plaats reactie