Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Voetpad of...?

Pinonoir
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2012 20:33

Pinonoir 19 nov 2014 22:25

Als fietsen niet uitdrukkelijk is verboden wordt MTB-en toegestaan, mits je je gedraagt. In ieder geval in onze omgeving (Apeldoorn).
Het " mits je je gedraagt" lijkt logisch, maar blijkt helaas voor velen een volkomen onbekend begrip.

mischa72
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 12 mar 2014 15:30
Locatie: Sittard

mischa72 30 nov 2014 22:55

daniel1975 schreef:Wat een achterlijke debiel moet je zijn om dit op die manier te omschrijven.
Bah!!!!
Dit had ook anders "gezegd" kunnen worden, of je het nu met de uitdrukking eens bent of niet.

Dag streekgenoot trouwens (TS).

Ik vraag mij ook wel vaker af wat nu je rechten en plichten zijn, vooral als ik hoor dat er bijvoorbeeld in het Danikerbos bij Geleen een maf rond schijnt te lopen die het voorzien heeft op mountainbikers en wandelaars met honden (voor deze laatste groep legt hij vervuild vlees uit). Er is al eens een MTB-er door hem bekogeld met een stok.

Als ik bijvoorbeeld even kijk naar de Windraakroute, die is uitgezet met bordjes en wordt 2-3x per week nagelopen door de persoon die hem onderhoudt. Het valt mij op dat dit vrij smalle paadjes zijn, waar ik zelf ook met mijn kinderen loop als we in de herfst het bos in gaan tijdens een wandeling. Geeft de bewegwijzering van zo'n route je zomaar het recht om van die paden gebruik te maken?
Ik moet toegeven dat ik verder nog niet gekeken heb welke bordjes er aan de rand van de bossen staan.

Groeten,
Mischa

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 01 dec 2014 01:05

Zorro schreef:Het bord dat ik aanhaal is weid verbreid en gewoon een achterlijk bord. Net zoiets als je bij een oprit van een snelweg een bord zou zetten in de trend van: 'Geen toegang voor fietsers buiten de daarvoor aangegeven route' :o

Zet dan gewoon 'verboden voor fietsers'.

Mocht enige Bromsnor me er ooit op aanspreken dan krijgen we een leuke discussie.
Wat is er dan onduidelijk aan "daarvoor aangegeven routes"?

Je mag niet fietsen in het bos, behalve op de routes waar je wel mag fietsen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie