Parijs-Brest 2015
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
ultra_ivo schreef:Een interesante mededeling vandaag op de PBP-Fietsers lijst, direct vanuit Parijs:
"The final date to complete a BRM is June 30th. You can ride all the qualifying brevets between November 1st until June 30th".
De 200 van Boekelo in december telt dus mee voor de kwalificiatie.
Ik heb vandaag het brevet van Boekelo gereden. In het noorden was het droog, pas bij Almelo begon het zachtjes te sneeuwen, maar de sneeuw bleef niet liggen. De eerste twee uurtjes natte sneeuw, daarna werd het droog. Koude noorden-, noordoostenwind.
Tweede controle was in Tecklenburg in het centrum, na twee verschrikkelijke klimmen met wind tegen. Voor de wind terug naar Boekelo, waarbij de wind leek aan te trekken.
Mijn gemeten afstand kwam uit op 210 kilometer.
Eerste brevet is binnen, laat de winter maar komen!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Respect!
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 08 jul 2012 13:34
Ik zou graag willen weten hoe deelnemers zich voorbereiden. Ik begrijp dat je in een bepaalde rijd voorafgaand aan PBP een reeks tochten moet fietsen die oplopen in zwaarte van 200 tot 600 km. Maar wat fietsen de meeste deelnemers nog meer?
Ikzelf klok dit jaar af op 19.000 km en heb redelijk veel lange tochten gereden. Ik heb onder ander LBL, Limburgs Mooiste, RVV en de 11stedenfietstocht gereden. Langste tocht op 1 dag was 262 km. Ik zou dus, als ik de kwalificatietochten volbreng goed in staat moeten zijn om PBP te rijden?
Ikzelf klok dit jaar af op 19.000 km en heb redelijk veel lange tochten gereden. Ik heb onder ander LBL, Limburgs Mooiste, RVV en de 11stedenfietstocht gereden. Langste tocht op 1 dag was 262 km. Ik zou dus, als ik de kwalificatietochten volbreng goed in staat moeten zijn om PBP te rijden?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Dat is moeilijk aan te geven. Ik train door middel van lange duurtrainingen, variërend van 3 tot maximaal 8 uur mijn duurvermogen.
Daarnaast doe ik van alles wat: toertochten op de racefiets, op de mountainbike, clubtrainingen, waarin snelheid wordt getraind.
Als je zo veel kilometers maakt, moet je dit ook wel aan kunnen, lijkt mij.
Wat je in een 400- en 600 kilometer-brevet ervaart, is ook het rijden 's avonds en 's nachts.
Dat maak je ook mee in Parijs-Brest.
Dat is niet voor iedereen gesneden koek...
Daarnaast doe ik van alles wat: toertochten op de racefiets, op de mountainbike, clubtrainingen, waarin snelheid wordt getraind.
Als je zo veel kilometers maakt, moet je dit ook wel aan kunnen, lijkt mij.
Wat je in een 400- en 600 kilometer-brevet ervaart, is ook het rijden 's avonds en 's nachts.
Dat maak je ook mee in Parijs-Brest.
Dat is niet voor iedereen gesneden koek...
Voor jou zullen dan twee dingen belangrijk zijn om te leren.JoghoJogho schreef:Ik zou graag willen weten hoe deelnemers zich voorbereiden. Ik begrijp dat je in een bepaalde rijd voorafgaand aan PBP een reeks tochten moet fietsen die oplopen in zwaarte van 200 tot 600 km. Maar wat fietsen de meeste deelnemers nog meer?
Ikzelf klok dit jaar af op 19.000 km en heb redelijk veel lange tochten gereden. Ik heb onder ander LBL, Limburgs Mooiste, RVV en de 11stedenfietstocht gereden. Langste tocht op 1 dag was 262 km. Ik zou dus, als ik de kwalificatietochten volbreng goed in staat moeten zijn om PBP te rijden?
-'s nachts rijden. Dat kun je nu al beginnen te trainen door wat van je korte trainingsrondjes 's avonds te doen. Je kunt best veel zien in het donker maar je ziet anders. Dat moet je leren.
-navigeren en je kostje vinden. Bij toertochten wordt je goed verzorgd door de organisatie. Dat is bij brevetten vaak anders. Je moet leren om ook 's nachts water en voedsel te vinden. En dat liefst in Frankrijk. OK, soms krijg je handige hints en probeert de organisator het je makkelijker te maken. Maar ook zonder die hints moet je jezelf kunnen redden onderweg.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Op de laatste dag van het jaar kreeg ik mijn eerste homologatie van 2014 binnen. Nog 5 te gaan!
Zwolle, 22 maart 2014, 200 kilometer.
Zwolle, 22 maart 2014, 200 kilometer.
-
- Forum-lid
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 08 jul 2012 13:34
Bedankt voor de antwoorden. Rijden in het donker doe ik ook, al is het bij mij beperkt tot 1 tot 2 uur achter elkaar.
Kunnen jullie iets vertellen hoe dat gaat met slapen? Lees dat mensen ook in greppels e.d. slapen, hoe gaat dat dan. Fiets je totdat je niet meer kan en slaap je dan voor 2 of 3 uur? En hoe wordt je weer wakker, zet je je telefoon als wekker? En ben je dan niet helemaal gaar als je na een korte slaap weer wakker wordt en toch verder moet?
Kunnen jullie iets vertellen hoe dat gaat met slapen? Lees dat mensen ook in greppels e.d. slapen, hoe gaat dat dan. Fiets je totdat je niet meer kan en slaap je dan voor 2 of 3 uur? En hoe wordt je weer wakker, zet je je telefoon als wekker? En ben je dan niet helemaal gaar als je na een korte slaap weer wakker wordt en toch verder moet?
Het handigste is het als je weet wat jouw beste slaaptijd is. Iedereen heeft een bepaalde periode in de nacht dat zijn slaap het beste is. Voor veel mensen is dit de voornacht. Voor mij eerder de nanacht, van 4-6 uur. Dat betekent dat ik ervoor kies om door te rijden tot vlak voor 4 uur en dan een slaapplek zoek. Opstaan voor 6 uur heeft geen positief effect voor mij. Maar dit is uiteraard heel persoonlijk.
Voor het slapen plan je het liefst een veelvoud van een slaapcyclus (meestal 45 minuten). Zo zorg je ervoor dat je niet gaar wakker wordt.
Waar je slaapt is altijd een vraag. Je kunt slapen op controles. De vraag is of de controle er is als je moet slapen en of er plek is. De vorige keer sliep ik 1x op een controle (Carhaix), 1x in een bankportaal en 1x langs de weg. Alles bij elkaar een kleine 3 uur. er zijn overigens mensen die het lukt om 8uur per nacht te slapen bij PBP maar daar hoor ik niet bij.
Om langs de weg goed te kunnen slapen is het handig om een reddingsdeken of iets soortgelijks bij je te hebben.
Voor het slapen plan je het liefst een veelvoud van een slaapcyclus (meestal 45 minuten). Zo zorg je ervoor dat je niet gaar wakker wordt.
Waar je slaapt is altijd een vraag. Je kunt slapen op controles. De vraag is of de controle er is als je moet slapen en of er plek is. De vorige keer sliep ik 1x op een controle (Carhaix), 1x in een bankportaal en 1x langs de weg. Alles bij elkaar een kleine 3 uur. er zijn overigens mensen die het lukt om 8uur per nacht te slapen bij PBP maar daar hoor ik niet bij.
Om langs de weg goed te kunnen slapen is het handig om een reddingsdeken of iets soortgelijks bij je te hebben.
Ik kwam dit filmpje ook tegen op http://cyclingtorrents.nlWalter G schreef:Om een beeld te krijgen van hoe het gaat in de wereld van langeafstandfietsers: begin december zendt BBC Scotland een docu uit over het brevet van 1.300 km. in Schotland dat dit jaar is georganiseerd.
Het programma heet The Adventure Show en staat bekend om prachtige reportages van extreme sportevenementen. The Adventure Show is ook te vinden op Facebook.
Is er iemand op dit forum die mij kan helpen om dit programma via de iPlayer van de BBC te kunnen zien? Zou ik erg waarderen.
Als het mee zit, komen de Dutchies (twee stuks) die deelnamen aan dit brevet ook nog in beeld...
Inspirerende tocht Ik was onder de indruk van de "Swedish train"