Kajak Custom custom stalen frame
Ik vind het jammer dat de staande achtervork naar boven loopt in plaats van naar de trapas, zoals in onderstaande foto's van Berzin's Bianchi. In dat laatste geval smoelt het naar mijn mening beter. Jouw tekening oogt naar mijn mening als een veredelde damesfiets.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Ik vind de naar boven lopende staande achtervork ook niet zo geslaagd, er ontstaat een raar soort zandloper figuur, alsof hij door een aanrijding van achter in de kreukels is gekomen. Ik zou de toevoegingen / verbinding ook op de Berzin manier doen... of misschien beter: even een stap terug doen van het project en opnieuw beginnen. Niet uitgaan van de buizen en het frame wat er nu is. Je probeert nu een slappe constructie te verbeteren door verbindingen toe te voegen. Deze doe je echter niet op een logische manier, waarschijnlijk om een origineel / anders ogend frame te behouden. Dit pakt optisch en qua constructie niet goed uit. Misschien kun je door een robuustere constructie weer terug naar je originele idee? Ik weet ook niet of je op feedback zit te wachten, maar je post het hier niet voor niks dus denk ik hardop mee... wel respect hoor dat je weer een out of the box project aangaat!
Grtz
Grtz
@Erik1.0: ik waardeer jullie commentaar zeker. Het is onder andere de reden voor het aanbrengen van de extra buis.
Persoonlijk vind ik het ontwerp van de fiets van Berzin erg mooi, maar het is niet het ontwerp waar ik naar op zoek ben. Ik denk overigens dat de toevoeging van de extra buis weinig af zal doen aan de schoonheid van het originele ontwerp (al moet ik toegeven dat de tekening anders doet vermoeden).
Inmiddels zit de liggende achtervork trouwens op zijn plaats en is het werk begonnen aan de staande achtervork.
Persoonlijk vind ik het ontwerp van de fiets van Berzin erg mooi, maar het is niet het ontwerp waar ik naar op zoek ben. Ik denk overigens dat de toevoeging van de extra buis weinig af zal doen aan de schoonheid van het originele ontwerp (al moet ik toegeven dat de tekening anders doet vermoeden).
Inmiddels zit de liggende achtervork trouwens op zijn plaats en is het werk begonnen aan de staande achtervork.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Rey953 schreef:
Waarom sluit die achtervork zo raar aan op de zadelbuis?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik moet eerlijk zeggen dat de platte afdichting voor mij ook wat als een verassing kwam. Een S-bend vinden die perfect had aangesloten, had denk ik vrijwel onmogelijk geworden. Of zelf buigen bij dit type buis een optie is, weet ik ook niet. Een meer voor de hand liggende oplossing had wellicht een wat afgevlakte afdichting geweest. Mocht de afdichting me uiteindelijk echt tegen gaan staan, dan kan ik wellicht nog proberen een en ander wat vloeiender te krijgen met wat bondo.
Een strakkere en stevigere oplossing zou zijn om de chainstay verder door te laten lopen naar voren en in de hoofdbuis over te laten vloeien. Probleem is daar alleen dat stalen chainstays niet in de daarvoor benodigde lengte worden gemaakt. Ik vermoed dat dat ook meteen de reden is dat ze nu zo abrupt eindigen (de chainstay was gewoon niet langer).
Ik vermoed dat Barty gelijk heeft wat betreft de lengte van chain stays. Buigen is denk ik alleen een optie, als er nog genoeg lengte over is. Bij de onderstaande baanfiets is een vergelijkbare constructie toegepast, dus ik denk dat het erg lastig is om het beter af te werken.