Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Italiaans aluminium

ciclista
Forum-lid

ciclista 14 aug 2010 15:05

vind deze er ook niet slecht uitzien:

Afbeelding

gijs01
Forum-lid

gijs01 14 aug 2010 15:37

Maar laat die Guerciotti staan. Ik sprak in mijn vakantie een paar jongens uit Italie die er mee rijden als sponsorfiets en die trapten hem voortdurend kapot. NIet nemen dus!
Camerig is prachtig!

johnwx
Forum-lid

Gebruikersavatar johnwx 14 aug 2010 16:09

Gijs01 schreef:Maar laat die Guerciotti staan. Ik sprak in mijn vakantie een paar jongens uit Italie die er mee rijden als sponsorfiets en die trapten hem voortdurend kapot. NIet nemen dus!

Op heel internet niks te vinden over dat frame wat een probleem zou hebben maar van horen zeggen wel ?

Volgens mij kan je hem gewoon kopen hoor zolang ze er op kunnen crossen en etappes mee kunnen winnen
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

corniel
Forum-lid HC

corniel 14 aug 2010 16:13

Gijs01 schreef:Ik sprak in mijn vakantie een paar jongens uit Italie die er mee rijden als sponsorfiets en die trapten hem voortdurend kapot (..)

Jongens van SWABO toevallig?

zeeuwsewind
Forum-lid

zeeuwsewind 16 aug 2010 12:33

Swoosh schreef:Bij afstruinen kun je goed de hulp gebruiken van anderen. Bovendien zijn veel frames maar in beperkete maten leverbaar.

DUS belangrijk dat je verteld welke maat je zoekt. Nog beter is eerst naar je huidige fiets kijken en de geometrie bekijken, beslissen of je aanpassingen wilt of niet, en minimaal de bovenbuislengte en balhoofdhoogte maten met ons deelt.

Zo kom je tot een meer verantwoorde keus en het vergemakkelijkt je zoektocht.

Mijn huidige fiets is 56 c-t. Voor de specifieke aspecten zoals de bovenbuislengte en balhoofdhoogte hoopte ik op advies van mijn FM en nog verder te doen speurwerk op het web.

Wat ik wel kan zeggen dat ik qua houding en aanzicht geen fan ben van de sloping frames. Mijn voorkeur gaat echt uit naar traditioneel of licht semisloping.
NB. potentieel risico op weer een discussie in een discussie :)

Waar het mij om gaat is van jullie wat adviezen te krijgen voor goede framebouwers (niet alleen de grote merken) waarna ik vervolgens de puntjes op de i kan gaan zetten. Alvast bedankt voor de geposte tips!

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 16 aug 2010 12:39

Gios wellicht? Volgens mij overwoog een forumlid de verkoop van zijn (Alu) Gios. Even zoeken in het Gios topic.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 16 aug 2010 15:10

Timo 2.0 schreef:
SuperGrover1 schreef:ben benieuwd Timo
enig idee wanneer???
Ruim een maand geleden gebracht en eerste week van september klaar (Brady is op vakantie). Ach, een lange termijn project was het toch al. BTW, ik heb het over de kleurstelling, mijn frame is geen FG Lite.

Ik zou ff bellen want die is echt al terug van vakantie.
Niets is wat het lijkt..

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 16 aug 2010 15:16

maurice schreef:Ik zou ff bellen want die is echt al terug van vakantie.

Voicemail/antwoordapparaat zegt dat zij nog op vakantie zijn.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiets381
Forum-lid

fiets381 16 aug 2010 16:11

Als je gaat voor kwaliteit dan zou ik de Viner zeker overwegen. Zijn nog echte framebouwers die kwaliteit voorop hebben staan. Frame is dacht ik in zowel slooping als normaal leverbaar.

gijs01
Forum-lid

gijs01 16 aug 2010 23:21

John Wx schreef:
Gijs01 schreef:Maar laat die Guerciotti staan. Ik sprak in mijn vakantie een paar jongens uit Italie die er mee rijden als sponsorfiets en die trapten hem voortdurend kapot. NIet nemen dus!

Op heel internet niks te vinden over dat frame wat een probleem zou hebben maar van horen zeggen wel ?

Volgens mij kan je hem gewoon kopen hoor zolang ze er op kunnen crossen en etappes mee kunnen winnen

Als een heel wielerteam van semiprofs dit tegen me zegt dan zou ik in ieder geval gene Guerciotti kopen. Jammer want het zijn wel mooie fietsen
Camerig is prachtig!

zeeuwsewind
Forum-lid

zeeuwsewind 17 aug 2010 13:42

Zijn er mss mensen die ervaring hebben met Casati? Rijeigenschappen, stijfheid, kwaliteit?

Heb wat gezocht op het forum maar is niet echt een veelvoorkomende fiets (vrees voor de prijs).

Heb tevens de website van Klamer gevonden maar wil eerst wat meer weten voor ik in Hoogezand ga kijken vanuit Zeeland :)

dario
Forum-lid

dario 18 aug 2010 11:29

Inderdaad weinig of niks te vinden op www; althans geen testrapporten of zo. Kwam enkel dit tegen: http://weightweenies.starbike.com/forum ... 03&start=0
(maar da's dus geen vergelijkende test, en't gaat bovendien over een stalen model...)

Maar misschien vind je wel iets in de archieven van het Italiaanse blad Cicloturista, een uitgave van de Compagnia Editoriale (die ook BiciSport uitgeeft):
http://www.compagniaeditoriale.it/index ... &Itemid=58
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie