Everesting: uitdaging / gekkenwerk
-
- Forum-lid
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 18 sep 2014 19:38
Vanaf de afslag van de nieuwe holleweg mag je wel de van randwijckweg afdalen... maar dan heb je wel een lastig kruispunt boven en beneden. Je moet immers wel 300 x keren op een weg dan en dat is op die weg op zn zachts gezegd lastig. Wat uit dat oogpunt beter is is de groesbeekseweg vanuit mook. Onderaan is een mooie rotonde dus dat rijdt lekker door. Bovenop heb je genoeg overzicht om te keren en hebje een restaurant met geen al te slechte appeltaart... maar daar is al een topic voor
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Ik geloof dat ik wel e.e.a. heb aangehaald met dit topic, maar lijkt toch wel te leven.
Ga me er eens verder in verdiepen.
Brakkeberg lijkt vanaf Google maps redelijk verkeersluw wat toch wel veilig(er) is als je na pakweg 100 maal niet alles meer zo helder ziet...........
Ga me er eens verder in verdiepen.
Brakkeberg lijkt vanaf Google maps redelijk verkeersluw wat toch wel veilig(er) is als je na pakweg 100 maal niet alles meer zo helder ziet...........
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Ik neem aan dat het uitgangspunt voor de tabel van @sibon is zo min mogelijk aantal kilometers voor het behalen van de hoogtemeters. Echter, dan kom je wel op een vrij steile heuvel uit. Terwijl het misschien wel handiger is een minder steile helling uit te kiezen die dan wat langer is om het langer uit te kunnen houden? (Van mijn kant uit trouwens allemaal theorethisch gezever hoor, ben echt niet van plan het te gaan doen maar vind het wel leuk om er over te filosiferen )
-
- Forum-lid
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 18 sep 2014 19:38
Die theorie had ik dus ook bedacht als je zo lang op het zadel zit kun je op zijn hoogst een paar keer in D3 omhoog, misschien als je heel goed bent de helft. De overige beklimming zul je dus in D1-D2 moeten doen. Natuurlijk kom je met verzetkeuze een heel eind op stukken van 12% en meer maaar toch.... de vaalserberg zou bijvoorbeeld mijn keuze zijn. Loopt goed en je kunt redelijk veilig keren beneden. En daarbij, hoe minder beklimmingen hoe minder verveling toch?...
Mijn uitgangspunten zouden zijn:
- Regelmatige klim van ca 10% (dat kan dan gewoon 39*25 in D1/ D2)
- Rustig keren boven en onder
- Niet te vaak omhoog
- En dan beperkt aantal kms (als dagafstand. Canerig is een mooie klim, maar 450 km is niet realistisch)
Die criteria in aanschouw nemende, twijfel ik tussen Gulperberg- Oost (iets te vaak omhoog) en Vaalserberg (iets teveel km). Grootste nadeel van de Brakkeberg is die bocht op het einde.
Leuk om over te peinzen. En ik heb de serieuze ambitie dit te gaan doen. Een onmogelijke uitdaging, die net kan....
- Regelmatige klim van ca 10% (dat kan dan gewoon 39*25 in D1/ D2)
- Rustig keren boven en onder
- Niet te vaak omhoog
- En dan beperkt aantal kms (als dagafstand. Canerig is een mooie klim, maar 450 km is niet realistisch)
Die criteria in aanschouw nemende, twijfel ik tussen Gulperberg- Oost (iets te vaak omhoog) en Vaalserberg (iets teveel km). Grootste nadeel van de Brakkeberg is die bocht op het einde.
Leuk om over te peinzen. En ik heb de serieuze ambitie dit te gaan doen. Een onmogelijke uitdaging, die net kan....
Jij wel....sibon schreef: - Regelmatige klim van ca 10% (dat kan dan gewoon 39*25 in D1/ D2)
Voor de liefhebbers voor wat minder steil zou de Fromberg-Zuid wellicht iets zijn? 66 hm in 1,41 km, dus dat betekent 135x en dus 380 km. Volgens gegevens heuvelsfietsen.nl gemiddeld 4,7%, max (100 m) 8%.
Afhankelijk van hoe steil (gemiddeld) je gekozen klim is, zijn dit de waardes voor de totale dagaftand. De lengte van klim is hier bij niet belangrkijk. Dat bepaalt alleen hoe vaak je een klim moet doen. Wil je de dagaftand beperken tot iets van 250 km dan moet de klim dus minimaal 7 % gemiddeld zijn.
% dagafstand
3 590
4 442
5 354
6 295
7 253
8 221
9 197
10 177
11 161
12 147
13 136
14 126
15 118
16 111
% dagafstand
3 590
4 442
5 354
6 295
7 253
8 221
9 197
10 177
11 161
12 147
13 136
14 126
15 118
16 111
Live fast; die young. mijn blog
Die Gulpenerberg Oost vind ik nou echt een k*tklim, vooral als het warm is en er veel verkeer rijdt. Al die uitlaatgassen blijven dan hangen...sibon schreef:Mijn uitgangspunten zouden zijn:
- Regelmatige klim van ca 10% (dat kan dan gewoon 39*25 in D1/ D2)
- Rustig keren boven en onder
- Niet te vaak omhoog
- En dan beperkt aantal kms (als dagafstand. Canerig is een mooie klim, maar 450 km is niet realistisch)
Die criteria in aanschouw nemende, twijfel ik tussen Gulperberg- Oost (iets te vaak omhoog) en Vaalserberg (iets teveel km). Grootste nadeel van de Brakkeberg is die bocht op het einde.
Leuk om over te peinzen. En ik heb de serieuze ambitie dit te gaan doen. Een onmogelijke uitdaging, die net kan....
Dat lijstje is dan wel handig gemaakt moet ik zeggen. Daaruit blijkt dat mijn voorgestelde Cauberg wel één van de betere opties is
Mijn keus zou dan denk ik de Oude Huls zijn.
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990