Lekke band
Wat ik altijd als vervelend heb ervaren als tiener was om de achterste binnenband te wisselen van een herenfiets met gesloten kettingkast. Ik weet niet hoe de huidige kettingkasten in elkaar zitten (rij nu zelf hybride voor het dagelijkse fietswerk) maar kan mij wel voorstellen dat iemand daar moeite mee heeft.
Op een racefiets een achter binnenbandje wisselen (of nog makkelijker voor) is echter zo gepiept denk ik. Ik fiets echter de laatste tijd ook zo nu en dan in het donker en vraag me dan wel serieus af hoe ik dat ga doen in het donker... Dat wordt klungelen met licht.
Op een racefiets een achter binnenbandje wisselen (of nog makkelijker voor) is echter zo gepiept denk ik. Ik fiets echter de laatste tijd ook zo nu en dan in het donker en vraag me dan wel serieus af hoe ik dat ga doen in het donker... Dat wordt klungelen met licht.
Het wordt duidelijk merkbaar dat er steeds minder mannen zijn die de dienstplicht hebben vervuld.
Oefenen met een bandje wisselen in het donker doe je, door in de schuur het licht uit te doen en je band te wisselen.
Als je dat goed afgaat dan volgt 's nachts wisselen in de tuin en daarna wisselen in de stromende regen.
En over het plakken van een bandje, solutie is hygroscopisch, wie in vochtige omstandigheden probeert een plakker te vulkaniseren komt er al snel achter dat je kunt doen wat je wil maar plakken gaat die plakker niet.
Oefenen met een bandje wisselen in het donker doe je, door in de schuur het licht uit te doen en je band te wisselen.
Als je dat goed afgaat dan volgt 's nachts wisselen in de tuin en daarna wisselen in de stromende regen.
En over het plakken van een bandje, solutie is hygroscopisch, wie in vochtige omstandigheden probeert een plakker te vulkaniseren komt er al snel achter dat je kunt doen wat je wil maar plakken gaat die plakker niet.
Nicosch schreef:Het wordt duidelijk merkbaar dat er steeds minder mannen zijn die de dienstplicht hebben vervuld.
En als examen mag je het proberen in een laag modder van 20 centimeter plat op je buik tussen het prikkeldraad. Want stel je voor dat als je van de ene naar de andere loopgraaf moet fietsen je band plots lek gaat door prikkeldraad....
-
- Forum-lid
MarkVeenstra schreef: Waarom zie je nooit (vrijwel nooit), iemand langs de kant van de weg met zijn racefiets zijn lekke band plakken? Nogmaals, ik zeg niet dat je je racebandje niet kunt plakken, ik wil alleen maar aangeven dat er prima wat voor te zeggen is om gewoon te vervangen.
Je moet je band ook niet langs de weg gaan proberen te plakken, dat doe zelfs ik niet, langs de weg vervang je de binnenband die je thuis op je gemakkie gaat repareren en die dan weer terug achter in je koerstui kan.
Waarom zou je prima te repareren spullen weggooien?
Als je niet behoorlijk kan bandenplakken, welnu, da's prima te leren hoor en voor wie wil die mag even bij ome Theo langskomen dan laat ik 't wel even zien hoe dat in z'n werk gaat
-
- Forum-lid
Inmiddels is de vraagsteller volgens mij allang afgehaakt.
Maar gelukkig gaan de kenners nog lekker door om hun rubberfetisj met elkaar te delen
Maar gelukkig gaan de kenners nog lekker door om hun rubberfetisj met elkaar te delen
-
- Forum-lid
Dat zou jammer zijn! Want wat is er nou -op 't rijgen van een wieltje na- nou leuker dan 't plakken van een band?
Weinig moeite, groot resultaat. Mooi toch?
't Geheim zit 'm in de voorbereiding...
Weinig moeite, groot resultaat. Mooi toch?
't Geheim zit 'm in de voorbereiding...
Nee joh, die heeft na urenlang mentaal zelfberaad eindelijk de stap durven nemen om zijn quickrelease te openen, om er vervolgens, tot zijn grote schrik, achter te komen dat zijn voorvork beschikt over de beruchte lawyer taps. Dat is een groot probleem, want nu weet hij niet of hij het moertje linksom of rechtsom los moet draaien om het wiel eruit te krijgen. Momenteel heeft hij zich in slaap gehuild hierover. Morgen een nieuwe dag, dan plaatst hij deze vraag in een nieuw topic op deze site.afrit13 schreef:Inmiddels is de vraagsteller volgens mij allang afgehaakt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Beetje misselijke, overbodige en flauwe post 53X11.53x11 schreef:Nee joh, die heeft na urenlang mentaal zelfberaad eindelijk de stap durven nemen om zijn quickrelease te openen, om er vervolgens, tot zijn grote schrik, achter te komen dat zijn voorvork beschikt over de beruchte lawyer taps. Dat is een groot probleem, want nu weet hij niet of hij het moertje linksom of rechtsom los moet draaien om het wiel eruit te krijgen. Momenteel heeft hij zich in slaap gehuild hierover. Morgen een nieuwe dag, dan plaatst hij deze vraag in een nieuw topic op deze site.afrit13 schreef:Inmiddels is de vraagsteller volgens mij allang afgehaakt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Nieuw lampje op de fietsVicenza schreef:Volgens mij raken een heleboel deelnemers in dit topic, mijzelf incluis, een beetje gefrustreerd dat ze minder kunnen fietsen in de donkere maanden...
@Zorro: flauw ja, misselijk mwah. Excuus dat ik mijn dédain voor iemand die te bang is om zijn eigen band te proberen te plakken moeilijk kan verbergen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Valt best mee, vandaag nog 75km in 't weliswaar waterige zonnetje gereden.Vicenza schreef:Volgens mij raken een heleboel deelnemers in dit topic, mijzelf incluis, een beetje gefrustreerd dat ze minder kunnen fietsen in de donkere maanden...
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la