Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets december

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 08 dec 2014 14:48

csteenbe schreef:Een mooie wielen-test Carbon Clinchers versus Carbon Tubes......Daar zou ik wel aan mee willen doen ;-)
Yep, sluit ik bij aan :D
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 08 dec 2014 14:51

Mag ik dan de imagoscore geven? Tubes 1, clinchers 8. :D

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 08 dec 2014 15:01

:-) humor!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 08 dec 2014 15:05

Leuk dat jullie meedenken. Hier wat opmerkingen van mij:
- Imago: we weten dat het imago een onderdeel is van de koopbeslissing van onze lezers. Dus nemen we die mee in de afweging. Wel hebben we de criteria geobjectiveerd: hoe lang bestaat een merk? Heeft het eigen R&D? Heeft het een profteam? Dat heeft allemaal invloed en is vrij makkelijk objectief te maken. Neemt niet weg dat het onze mening is en dat jullie daar prima een andere op na kunnen houden. Leuk toch! Bedenk verder dat het prima is dat jij het onzin vindt dat we zo’n cijfer geven, maar de grote meerderheid helpen we er een handje mee.
- E-bikes: natuurlijk testen we e-bikes. Net als fatbikes en eerder 29’ers. We proberen alle nieuwe ontwikkelingen op haar merites te beoordelen en dit is er een. Zou wat zijn zeg, als we dat niet zouden doen. Verder zijn het natuurlijk ook gewoon mtb’s, alleen met trapondersteuning. Heeft niks met rollatoren of zo te maken. Het is niet ineens een crossmotor, hooguit een fiets die je helpt je veel sterkere fietsmaatje bij te benen, zodat jullie misschien samen kunnen fietsen. Het is maar hoe je ernaar wilt kijken.
- Winterspul: in de ideale wereld is het elke zomer minstens twee weken winter. Dan kunnen we tenminste het spul voor de komende winter testen. Het nieuwe materiaal is veelal pas in de zomer beschikbaar. En vergeet niet: op 1 november dit jaar was het 23 graden en reden we nog met korte broek en korte mouwen.
- High end: we hebben een tamelijk accuraat beeld van onze lezersgroep. Onze bladformule is erop gericht die lezersgroep optimaal te bedienen. Fiets is een praktisch blad. We proberen de mix van artikelen zo te maken dat de bestaande lezersgroep vooruit wordt geholpen. Dat geldt dus ook voor het prijsniveau van de geteste spullen.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 08 dec 2014 15:43

Bedankt voor je reactie Rodrick. Ik deel je mening echter niet volledig, maar het is uiteraard aan jullie om een afweging te maken. Over high end spullen gesproken. Ik snap dat een groot deel van de lezers vooruit geholpen kan worden door spullen te bespreken van een bepaald prijsniveau, maar dat neemt niet weg dat mijns inziens iedereen graag naar een droomfiets kijkt of bijvoorbeeld zijn of haar droom wielset. Het kan een vast item zijn in Fiets. Daarnaast is het ook leuk om te lezen hoe goed nou zo'n droomwielset is in vergelijking tot de meer betaalbare wielen. Kortom; high-end spullen testen en bespreken mag best vaker :-)
Persoonlijk vind ik E-bikes geen onderdeel voor het blad Fiets. Een andere doelgroep die al in andere magazines wordt bediend zoals de ANWB kampioen.
Het imagocijfer is al besproken, en naar mijn mening moeilijk meetbaar en veel te subjectief.
Ik kan me voorstellen dat het lastig is om winterspullen te testen en in Fiets te krijgen op het juiste moment. Wellicht eens testen organiseren op een tacx i.c.m. een ventilator in een grote koelcel? ;-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 08 dec 2014 15:57

Deel de mening van Boswielrenner!

Winterspullen hoeven ook niet in Nederland getest te worden....
YFood !!!

wm
Forum-lid

wm 08 dec 2014 15:58

Rodrick is het niet een idee om de rekenformules t.a.v. onder meer het imago te openbaren in een editie van Fiets? Zo kan een lezer wellicht zelf zijn afwegingen maken.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 08 dec 2014 16:03

Best buy bike of onderdelen van een racer of mtb.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 08 dec 2014 16:22

Graag gedaan Boswielrenner. Inderdaad maken we onze eigen afwegingen. Zo ook over de e-bikes, die dus wel vinden passen. En zeker niet in de Kampioen, dat begrijp je wel als je het artikel leest. Ten eerste omdat het een trend is die we onderzoeken, ten tweede omdat het inzetbereik van de fietsen overeen komt met wat we doen met Fiets en ten derde vanwege de doelgroep die we zien. Een e-bike, race of mountainbike, ontsluit sociale en fysieke omgevingen voor minder getalenteerde fietsers. Je kunt weer de bergen in, dat parcours wel afleggen, je maatje wel bijhouden, zodat hij niet drie kwartier op de top op je hoeft te wachten in de kou. Het enige dat je opzij moet zetten is je ego, maar f*ck ego als je daardoor weer lekker kan fietsen. Ik heb verder nog even mijn geheugen getoetst op high end, maar de laatste paar nummers heeft Leon een S5 getest, een Baum van 12 mille, in het komende nummer hebben we 650b’s van 7k, we testen winterkleding van Agu tot Rapha, dus high end is prima vertegenwoordigd. We worden alleen niet ineens voorstanders van tubes ;-)

@csteenbe: waar zou je willen dat we winterspullen gingen testen in augustus zonder dat we de abo-gelden moeten verzesvoudigen ;)?

@wm: we zijn transparant over die cijfers. Ze staan al sinds jaar en dag op de site: http://www.fiets.nl/2009/02/04/de-cijfers-van-fiets-5/ . We publiceren ze niet elke keer in het blad, omdat we daar dan twee pagina’s voor moeten inruimen.

elefantino
Forum-lid

elefantino 08 dec 2014 16:28

Sorry hoor, maar wat heeft een e-bike met fietsen te maken? Of gaan jullie binnenkort ook over Vespa's schrijven?

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 08 dec 2014 16:48

@Rodrick; in september zijn er genoeg oorden binnen bereik om te testen, het is een wil en/of beleid om zo creatief te denken. Kosten technisch zal het meer kosten dan hier in NL maar of dit land representatief is voor alle testen betwijfel ik ten sterkste.....

Wat betreft High-end, persoonlijk zou ik daar zeker meer aandacht aan schenken. Denk dat er toch veel mensen nieuwsgierig zijn na dit soort producten, misschien niet voor te kopen maar gewoon voor de lol. Als voorbeeld koop wel eens auto bladen, en mijn interesse gaat toch meer naar Ferrari dan na een Focus.....

e-bikes vind ik persoonlijk niet thuis horen in het blad, daarvoor zou ik hem al laten liggen.
YFood !!!

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 08 dec 2014 16:57

@Rodrick: Ik snap dat er op ten duur een doelgroep gaat ontstaan voor de e-bikes, Ook de lezers van Fiets worden ouder, maar voor nu wellicht meer iets voor een aparte bijlage. Anyway ik begrijp je overwegingen wel, maar persoonlijk vind ik het niet bij de doelgroep van Fiets horen. Ik vind ook dat Leon goed bezig is de laatste nummers van Fiets en de fietsen die hij test zijn zeker de laatste keren prima. Ik heb het artikel over de Cervelo S5 met plezier gelezen evenals het artikel over de Baum.
Tot slot nog iets anders: Op het forum zijn veel fietsgekken te vinden die op prachtig materiaal rijden. Wellicht kan Fiets ook uit deze bron putten voor een test, review of item voor het blad door deze mensen, als ze dat willen, te bevragen en/of deel te laten nemen aan een test of review?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie