winterhandschoenen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Jup, op zich geen drama, maar de handschoenen dan uittrekken is een klere karwei. En daarna weer aan krijgen gaat ook niet 1-2-3. Dus als je lek rijdt of iets met een telefoon wilt doen dan ben je al snel een poos bezig.loos schreef:Daar zweet je enorm in.hd schreef:
Waarom geen neopreen als het droog is?
@fietser1972, wat heb je dan voor kleding op je boven lichaam aan? Je moet wel extreem koude handen hebben, want die Vreden handschoenen zijn echt dik.
- fietser1972
- Forum-lid
In de afgelopen periode van 5-10 graden (ik rijd 's avonds in het donker) heb ik een Craft lange mouwen ondershirt, een herfst/winter jack en soms een windstopper, onder mijn helm een mutsje, een overbroek en meestal overschoenen.amclassic-fan schreef:@fietser1972, wat heb je dan voor kleding op je boven lichaam aan? Je moet wel extreem koude handen hebben, want die Vreden handschoenen zijn echt dik.
Ik heb altijd al slecht tegen de kou gekund, vooral mijn handen zijn een kwetsbaar punt. Wellicht omdat ze (voor een man) vrij klein zijn met dunne vingers.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Ik heb zelf de Castelli Estremo maar die zijn wel vrij warm. Mijn advies is: koop gewoon een setje onderhandschoenen van Craft of Odlo. Combineer dit met een handschoen die is afgestemd op de weersomstandigheden (nat/droog/wind/gevoelstemperatuur) en het probleem is opgelost.body schreef:Welke handschoenen zijn nog meer goed en waar de binnenvoering goed blijft zitten bij het uittrekken?
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014
Ik zweer bij de Roeckl Rigoli: waterdicht en lekker warm. Draag ze ook bij het skiën, al is die toepassing eigenlijk niet helemaal OK ivm mogelijk binnendringende sneeuw (maar ik val natuurlijk nooit ). Vooral waterdicht vind ik belangrijk. Maar ja: ze zijn niet de goedkoopste maar dat is mijn fiets ook niet. Ik investeer liever iets meer in goede spullen dan te bezuinigen op de eerste levensbehoeften. En dat zijn voor mij warme handen en voeten.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
iemand ervaring met deze? http://www.futurumshop.nl/shimano-high- ... el-s.phtml
Ik ben van plan die te kopen. ze zijn in promo bij futurumshop.
Ik ben van plan die te kopen. ze zijn in promo bij futurumshop.
Erg tevreden over Castelli Diluvio, ook vandaag met 2 graden warm genoeg. Ik krijg er altijd wel zweethanden in maar ze worden nooit koud en omdat er geen losse binnenvoering inzit geen probleem met uit- en aantrekken onderweg.
Kan eigenlijk maar 1 nadeel noemen, ik moet ze na elke rit uitwassen anders gaan ze stinken maar ze kunnen gewoon in de wasmachine bij de fietskleren dus niet echt vervelend.
Kan eigenlijk maar 1 nadeel noemen, ik moet ze na elke rit uitwassen anders gaan ze stinken maar ze kunnen gewoon in de wasmachine bij de fietskleren dus niet echt vervelend.
@fietser1972
Wellicht heb ik er overheen gelezen maar heb je al eens geprobeerd om je dikker aan te kleden op de romp? Dat is namelijk in de meeste gevallen de oorzaak van koude vingers. Het lichaam moet het 'warme' bloed verdelen over het hele lichaam waarbij de uitsteeksel, lees ledematen etc, het minst belangrijk zijn vanuit natuurlijk perspectief. Dus als je er voor zorgt dat het lichaam het goed, maar dan ook goed, warm heeft kunnen een boel koude vingers voorkomen worden.
Wellicht heb ik er overheen gelezen maar heb je al eens geprobeerd om je dikker aan te kleden op de romp? Dat is namelijk in de meeste gevallen de oorzaak van koude vingers. Het lichaam moet het 'warme' bloed verdelen over het hele lichaam waarbij de uitsteeksel, lees ledematen etc, het minst belangrijk zijn vanuit natuurlijk perspectief. Dus als je er voor zorgt dat het lichaam het goed, maar dan ook goed, warm heeft kunnen een boel koude vingers voorkomen worden.
Als het vriest (zoals vanochtend woon-werk) dan draag ik de gripgrab nordic. Redelijk tevreden over deze handschoenen, mijn handen blijven droog en warm. Aan- en uit-trekken gaat goed. Handschoenen zijn iets dikker dus remmen en schakelen is wel minder, maar goed te doen. Schat in dat voor mij het inzetbereik van deze handschoenen van +- 2 t/m -5 graden is.
Overigens kan ik bovenstaande reactie volledig onderschrijven. Als je bovenlichaam niet warm genoeg is gekleed dan worden je handen ook koud.
Overigens kan ik bovenstaande reactie volledig onderschrijven. Als je bovenlichaam niet warm genoeg is gekleed dan worden je handen ook koud.
+1.. je moet ze inderdaad vaak uitwassen, maar verder hele fijne handschoenen. Pas als het echt hard vriest, vanaf -10 ongeveer, zijn de eerste 10/20 minuten wat koud.. daarna ook weer heerlijk warm.sherpat schreef:Erg tevreden over Castelli Diluvio, ook vandaag met 2 graden warm genoeg. Ik krijg er altijd wel zweethanden in maar ze worden nooit koud en omdat er geen losse binnenvoering inzit geen probleem met uit- en aantrekken onderweg.