Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

winterhandschoenen

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 18 dec 2014 23:03

Zijden handschoentjes onder aandoen. Bi mij j helpt dat tegen het zweten.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 dec 2014 20:17

loos schreef:
hd schreef:
Waarom geen neopreen als het droog is?
Daar zweet je enorm in.
Jup, op zich geen drama, maar de handschoenen dan uittrekken is een klere karwei. En daarna weer aan krijgen gaat ook niet 1-2-3. Dus als je lek rijdt of iets met een telefoon wilt doen dan ben je al snel een poos bezig.

@fietser1972, wat heb je dan voor kleding op je boven lichaam aan? Je moet wel extreem koude handen hebben, want die Vreden handschoenen zijn echt dik.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fietser1972
Forum-lid

Gebruikersavatar fietser1972 19 dec 2014 20:41

amclassic-fan schreef:@fietser1972, wat heb je dan voor kleding op je boven lichaam aan? Je moet wel extreem koude handen hebben, want die Vreden handschoenen zijn echt dik.
In de afgelopen periode van 5-10 graden (ik rijd 's avonds in het donker) heb ik een Craft lange mouwen ondershirt, een herfst/winter jack en soms een windstopper, onder mijn helm een mutsje, een overbroek en meestal overschoenen.

Ik heb altijd al slecht tegen de kou gekund, vooral mijn handen zijn een kwetsbaar punt. Wellicht omdat ze (voor een man) vrij klein zijn met dunne vingers.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 22 dec 2014 15:35

Welke handschoenen zijn nog meer goed en waar de binnenvoering goed blijft zitten bij het uittrekken?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

-lorenzo-
Forum-lid

-lorenzo- 22 dec 2014 16:42

body schreef:Welke handschoenen zijn nog meer goed en waar de binnenvoering goed blijft zitten bij het uittrekken?
Ik heb zelf de Castelli Estremo maar die zijn wel vrij warm. Mijn advies is: koop gewoon een setje onderhandschoenen van Craft of Odlo. Combineer dit met een handschoen die is afgestemd op de weersomstandigheden (nat/droog/wind/gevoelstemperatuur) en het probleem is opgelost.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014

bluv107
Forum-lid

bluv107 12 jan 2015 11:16

Ik zweer bij de Roeckl Rigoli: waterdicht en lekker warm. Draag ze ook bij het skiën, al is die toepassing eigenlijk niet helemaal OK ivm mogelijk binnendringende sneeuw (maar ik val natuurlijk nooit ;) ). Vooral waterdicht vind ik belangrijk. Maar ja: ze zijn niet de goedkoopste maar dat is mijn fiets ook niet. Ik investeer liever iets meer in goede spullen dan te bezuinigen op de eerste levensbehoeften. En dat zijn voor mij warme handen en voeten.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

roadroel
Forum-lid

Gebruikersavatar roadroel 19 jan 2015 21:50

iemand ervaring met deze? http://www.futurumshop.nl/shimano-high- ... el-s.phtml
Ik ben van plan die te kopen. ze zijn in promo bij futurumshop.

sherpat
Forum-lid

sherpat 21 jan 2015 15:34

Erg tevreden over Castelli Diluvio, ook vandaag met 2 graden warm genoeg. Ik krijg er altijd wel zweethanden in maar ze worden nooit koud en omdat er geen losse binnenvoering inzit geen probleem met uit- en aantrekken onderweg.
Kan eigenlijk maar 1 nadeel noemen, ik moet ze na elke rit uitwassen anders gaan ze stinken maar ze kunnen gewoon in de wasmachine bij de fietskleren dus niet echt vervelend.

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 21 jan 2015 16:17

@fietser1972

Wellicht heb ik er overheen gelezen maar heb je al eens geprobeerd om je dikker aan te kleden op de romp? Dat is namelijk in de meeste gevallen de oorzaak van koude vingers. Het lichaam moet het 'warme' bloed verdelen over het hele lichaam waarbij de uitsteeksel, lees ledematen etc, het minst belangrijk zijn vanuit natuurlijk perspectief. Dus als je er voor zorgt dat het lichaam het goed, maar dan ook goed, warm heeft kunnen een boel koude vingers voorkomen worden.

snorkel
Forum-lid

snorkel 22 jan 2015 09:29

Als het vriest (zoals vanochtend woon-werk) dan draag ik de gripgrab nordic. Redelijk tevreden over deze handschoenen, mijn handen blijven droog en warm. Aan- en uit-trekken gaat goed. Handschoenen zijn iets dikker dus remmen en schakelen is wel minder, maar goed te doen. Schat in dat voor mij het inzetbereik van deze handschoenen van +- 2 t/m -5 graden is.

Overigens kan ik bovenstaande reactie volledig onderschrijven. Als je bovenlichaam niet warm genoeg is gekleed dan worden je handen ook koud.

peter1981
Forum-lid

peter1981 22 jan 2015 11:30

Vandaag en gistere gereden met Grapgrab windstopper.
Ook na dik 4 uur nog warme handen en was toch tussen de -2 en -6
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

fietseric
Forum-lid

Gebruikersavatar fietseric 22 jan 2015 12:56

sherpat schreef:Erg tevreden over Castelli Diluvio, ook vandaag met 2 graden warm genoeg. Ik krijg er altijd wel zweethanden in maar ze worden nooit koud en omdat er geen losse binnenvoering inzit geen probleem met uit- en aantrekken onderweg.
Kan eigenlijk maar 1 nadeel noemen, ik moet ze na elke rit uitwassen anders gaan ze stinken maar ze kunnen gewoon in de wasmachine bij de fietskleren dus niet echt vervelend.
+1.. je moet ze inderdaad vaak uitwassen, maar verder hele fijne handschoenen. Pas als het echt hard vriest, vanaf -10 ongeveer, zijn de eerste 10/20 minuten wat koud.. daarna ook weer heerlijk warm.

Plaats reactie