Pagina 3 van 6

Geplaatst: 21 okt 2010 11:28
door pinarello
[quote="BianchiSL3"][quote="Bottecchia"]Geen idee, het viel mij bij de bekendmaking op dat er ineens heel ander publiek interesse had om mee te doen. Maar dat roepen is natuurlijk nog iets anders dan ook echt inschrijven en meedoen.

Zelf heb ik zo m'n twijfels. Ik wil eerst wel eens zien hoe ze het organiseren. [/quote]

Eens! Duizenden deelnemers in april? Je moet er niet aan denken dat de gemiddelde fietser deze tocht als eerste ritje uitkiest om het seizoen te openen. Op papier lijkt 135km dan een mooie afstand. Ik beperk me in april nog even tot een ritje met minder deelnemers in die omgeving.[/quote]

Ik moet het ook nog maar zien idd. Wel is het zo dat die ritten (RVV en AGR bijv) die in hetzelfde weekend als de profs worden gereden en ook vroeg in het seizoen mateloos populair zijn geworden.

Geplaatst: 21 okt 2010 12:17
door skimons
komt er nu een andere datum voor de teaser? 135 km is wel een beetje lafjes inderdaad.

en voor het afgezette parcours hoef je het niet te doen... die halve man en een paardekop die ik in juni ben tegengekomen op de openbare weg daar:)

maarrrrr.. blijft natuurlijk mooi. en de douches zijn dezelfde (?)

edit: denk dat ik die roubaix van mij maar even hou. om nou mijn mooie stalen frame over de keien te jagen ;)

Geplaatst: 22 okt 2010 17:43
door edwinb14
Volgens cyclingnews.com bevat de cyclo slechts 30 km aan kasseien en is de finish op het Carrefour. Wel kunnen de deelnemers desgewenst doorrijden naar het Velodrome. Al met al wel een zeer uitgeklede versie van Parijs - Roubaix. Desondanks vermoed ik dat ik toch aan de start zal staan om ook deze versie van Parijs - Roubaix gereden te hebben. Al was het maar omdat we allemaal weer tot 2012 moeten wachten voordat de Veloclub Roubaix ons weer de mogelijkheid biedt de volledige versie te rijden...

Geplaatst: 22 okt 2010 22:15
door felipe07
En volgens de geruchten zonder het Bos van Wallers, eventueel vervangen door Chemin des Postes.

Geplaatst: 23 okt 2010 01:57
door DeletedUser01
In het Nieuwsblad neem ik aan?

Op Wielerland staat het volgende:

Parijs-Roubaix zonder Bos van Wallers?

Parijs-Roubaix wordt wellicht dit jaar verreden zonder het Bos van Wallers. Dat melden diverse Franse kranten. De route van de eerste toeristenversie voert niet over deze beruchte strook en volgens de organisator van deze rit zouden ook de profs het Bos mijden dit jaar. In plaats daarvan zou men over de Chemin des Postes rijden, een strook die men eerder aandeed toen het Bos uit de route geschrapt was in 2005. Volgens parcoursbouwer Jean-François Pescheux is er echter nog niets definitief besloten voor de volgende editie van de ronde. ,,Er zullen versies van Parijs-Roubaix met en zonder het Bos zijn, met en zonder de Chemin des Posters, maar ook met allebei'' zei hij tegen Voix du Nord.

Geplaatst: 23 okt 2010 11:20
door felipe07
La Voix du Nord:

Quatre mille cyclos attendus la veille de Paris-Roubaix
jeudi 21.10.2010, 05:19 - La Voix des Sports

La cyclosportive sera courue sur un parcours fermé de 135km.
| CYCLOSPORTIVE |
Yann Le Moenner (directeur général d'ASO), Joël Lainé et Laurent Bocquillet ont présenté hier les détails





du premier « Paris-Roubaix challenge » qui se disputera le 9 avril 2011, à la veille de la course réservée aux professionnels sur les principaux secteurs pavés de la reine des classiques.


Cette cyclosportive, conçue sur le même principe que « l'Étape du Tour » (celles de 2011 se tiendront entre Issoire et Saint-Flour, puis entre Modane et l'Alpe d'Huez), sera courue sur un parcours fermé (135 km) et s'élancera de Saint-Quentin, comme annoncé dans nos éditions d'hier. L'arrivée chronométrée sera jugée au bout du carrefour de l'Arbre. « L'idée, c'est de proposer le même parcours et dans les mêmes conditions que celles des professionnels », a commenté Bocquillet.

Les organisateurs n'ont pourtant annoncé que 30 km de pavés (contre 49 km pour ceux qui se sont élancés à l'assaut de l'intégrale du dernier Paris-Roubaix cyclos organisé le 6 juin par le VC Roubaix cyclotourisme). Pour des raisons de sécurité, la portion reliant l'Arbre au vélodrome s'effectuera sur un tracé de liaison, qui permettra ensuite aux concurrents de se doucher dans les installations occupées par les pros vingt-quatre heures plus tard.

Pour cette première édition, ASO a choisi de limiter le peloton à quatre mille participants. « Paris-Roubaix offre une vraie spécificité par la nature de son parcours, précise aussi Bocquillet. Pour cette raison, un contrôle technique rigoureux du matériel sera effectué au départ.

On ne donnera pas de dossard si on a le moindre doute sur la fiabilité. On a déjà vu des gens arriver sans pompe à vélo au départ de l'Étape du Tour.

» En principe, les inscriptions seront ouvertes à la mi-décembre sur le site d'ASO (www.letour.fr). • F. R.


Geplaatst: 23 okt 2010 16:29
door DeletedUser01
Kom je ook nog met een Nederlandse vertaling hiervan, Filip?

Geplaatst: 23 okt 2010 17:41
door felipe07
[quote="Walter G"]Kom je ook nog met een Nederlandse vertaling hiervan, Filip?[/quote]

Euh... Google Translate ?

Geplaatst: 24 okt 2010 22:41
door gijs01
[quote="Felipe07"]La Voix du Nord:

Quatre mille cyclos attendus la veille de Paris-Roubaix
jeudi 21.10.2010, 05:19 - La Voix des Sports

La cyclosportive sera courue sur un parcours fermé de 135km.
| CYCLOSPORTIVE |
Yann Le Moenner (directeur général d'ASO), Joël Lainé et Laurent Bocquillet ont présenté hier les détails





du premier « Paris-Roubaix challenge » qui se disputera le 9 avril 2011, à la veille de la course réservée aux professionnels sur les principaux secteurs pavés de la reine des classiques.




Cette cyclosportive, conçue sur le même principe que « l'Étape du Tour » (celles de 2011 se tiendront entre Issoire et Saint-Flour, puis entre Modane et l'Alpe d'Huez), sera courue sur un parcours fermé (135 km) et s'élancera de Saint-Quentin, comme annoncé dans nos éditions d'hier. L'arrivée chronométrée sera jugée au bout du carrefour de l'Arbre. « L'idée, c'est de proposer le même parcours et dans les mêmes conditions que celles des professionnels », a commenté Bocquillet.

Les organisateurs n'ont pourtant annoncé que 30 km de pavés (contre 49 km pour ceux qui se sont élancés à l'assaut de l'intégrale du dernier Paris-Roubaix cyclos organisé le 6 juin par le VC Roubaix cyclotourisme). Pour des raisons de sécurité, la portion reliant l'Arbre au vélodrome s'effectuera sur un tracé de liaison, qui permettra ensuite aux concurrents de se doucher dans les installations occupées par les pros vingt-quatre heures plus tard.

Pour cette première édition, ASO a choisi de limiter le peloton à quatre mille participants. « Paris-Roubaix offre une vraie spécificité par la nature de son parcours, précise aussi Bocquillet. Pour cette raison, un contrôle technique rigoureux du matériel sera effectué au départ.

On ne donnera pas de dossard si on a le moindre doute sur la fiabilité. On a déjà vu des gens arriver sans pompe à vélo au départ de l'Étape du Tour.

» En principe, les inscriptions seront ouvertes à la mi-décembre sur le site d'ASO (www.letour.fr). • F. R.

[/quote]

De strekking is niet anders dan een aankondiging van een Létappe du Tour voor max 4000 rijders. De rit is 135km en ze pakken 30km van de pavés, w.o. het Carrefopur de l'Arbre. Je kunt je materiaal bij de start laten controleren. In december start de inschrijving.

Ik zal er zeker bij zijn, en de dag erna ook koers kijken. whow!

Geplaatst: 31 okt 2010 12:57
door dj
hoho...je MOET je materiaal laten controleren aan de start. Als je geen pompje bij je hebt mag je niet vertrekken ;-)

Geplaatst: 31 okt 2010 13:06
door bottecchia
Ik ben wel benieuwd wat ze precies verstaan onder de controle van materiaal. Gaan zij nou bepalen waar je wel of niet mee mag starten? Dat zal toch niet? Ik maak zelf wel uit waar ik de stenen mee op ga.

Geplaatst: 31 okt 2010 16:41
door gijs01
Ik rijd altijd met twee stikstofkogels en twee binnenbanden. Bij P-R zal ik er vier van beiden meenemen. Tevens heb ik een paar wielen op de kop getikt met 32 spaken. Nog even een campagnolo body erop en dan kan die koers wat mij betreft starten.

Ik ben benieuwd naar het parcours want als het niet tever op is ga ik toch het Troué d'Arenberg erbij pakken.