Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar V650

luukluuk
Forum-lid

luukluuk 14 apr 2016 12:55

Mike the Bike schreef:Niemand die overstapt van de Polar naar Garmin ?
Sinds de toevoeging van de kaarten heb ik best zin in de Polar.

Meer gebruikers ervaringen al iemand ?
Ik ben het wel aan het overwegen ivm mijn bovengenoemde punten.

debuysserk
Forum-lid

debuysserk 14 apr 2016 13:00

Luukluuk, er zijn overigens wel out front mounts beschikbaar hoor. Ik gebruik zelf ene van BarFly , zelfde versie als van Garmin maar dan met een andere inset waar de v650 op past. Stevig als een huis!

Er ontbreken idd wel nog altijd een heleboel features, maar 1 ding is hij wel : hij werkt altijd, en lang. Heb nog geen enkele rit onderbroken gehad, verloren, om welke reden dan ook. De batterij gaat allicht 12 a 14 uur mee afhankelijk van hoeveel sensors je erop hebt zitten.

Ik ga voorlopig bij deze blijven en firmware updates afwachten. Als ik dan toch zou switchen, dan zou ik eerder gaan voor de juist gereleasete Wahoo Elemnt. Veelbelovend maar ook nog softwareupdates nodig en de betrouwbaarheid daar is nog niet 100% in orde, alsook batterijduur minder voorlopig nog.

luukluuk
Forum-lid

luukluuk 14 apr 2016 14:10

debuysserk schreef:Luukluuk, er zijn overigens wel out front mounts beschikbaar hoor. Ik gebruik zelf ene van BarFly , zelfde versie als van Garmin maar dan met een andere inset waar de v650 op past. Stevig als een huis!
Bedankt voor de tip, die had ik zoals blijkt niet eens gevonden!
Het gaat om deze adapter lijkt mij? http://www.barflybike.com/shop/polar-ad ... bar-fly-4/ aangezien die Barfly mount gewoon compatible lijkt met de Garmin computers, ben ik benieuwd of deze adapter ook op andere mounts te gebruiken is. Geprobeerd?

edit, dit heb ik inmiddels ook nog gevonden:

http://www.racewaredirect.co/product-ca ... ar-mounts/

debuysserk
Forum-lid

debuysserk 14 apr 2016 14:18

Als je al dat type BarFly had voor een Garmin zal het allicht wel werken, maar op een ander type mount zullen de inset mounts mogelijk wel anders zijn (vijsjes en zo)..

Ik had nog geen mount, noch van Garmin of Mio of zo, dus heb meteen de volledige mount & adapter gekocht. Viel goed mee van prijs.

luukluuk
Forum-lid

luukluuk 14 apr 2016 14:43

Aah ik zie nu dat je bij die BarFly meteen de optie 'Polar' kan kiezen, opdat je de juiste adapter krijgt! http://www.barflybike.com/shop/bar-fly-4-road-max-sli/

Heb je het op barflybike.com besteld, of een winkel in Nederland gevonden?

debuysserk
Forum-lid

debuysserk 14 apr 2016 14:44

Gewoon op hun eigen site idd. Had niet meteen een webshop gevonden die de polarversie al had. Die was net uit toen ik hem kocht, mss ondertussen wel al beschikbaar ergens..

luukluuk
Forum-lid

luukluuk 14 apr 2016 14:46

Ik ben te ongeduldig voor bestellingen in de VS!

debuysserk
Forum-lid

debuysserk 14 apr 2016 14:47

Nochtans duurde dat ook maar een paar dagen langer dan normaal. Dat is niet per roeiboot hoor :-)

luukluuk
Forum-lid

luukluuk 14 apr 2016 14:55

Ik ben al aan het bestellen! Ik bestel meteen een Garmin connector mee a $4.99, je weet maar nooit :)

luukluuk
Forum-lid

luukluuk 14 apr 2016 19:28

Ik heb zojuist een eerder gereden rit als route gemarkeerd en op de V650 die route geladen. Dat ging heel makkelijk, op het hoofdscherm van de V650 staat linksonder een knop voor route: selecteer een route, start de rit en ga fietsen!

Ik moet zeggen dat ik het toch wel heel fijn vond! Het apparaat gaf gewoon met een pijltje mijn positie en richting aan zoals we van een navigatie verwachten, de route als dikgedrukte markering over de kaart. Er werd geen aanwijzigen gegeven, maar die had ik ook niet nodig; het was wel lekker rustig zo.

De standaard beeldverhouding is ongeveer 400 meter voor de breedte van het scherm, dus zal het totale beeld iets van 400x500 meter zijn. Ik geloof niet dat het apparaat automatisch inzoomt of uitzoomt naargelang ik afremde of versnelde.
Op het moment dat ik van de route afweek, door bijvoorbeeld een stuk af te snijden, had het apparaat het door als ik weer op de route zat. Op het moment dat je voor langere tijd van de route afwijkt, heb je helaas niets meer aan de automatische pijl op de kaart: die blijft helaas niet gecentreerd, zoals wel het geval is als je netjes de route fietst. Dit zal vast wel mogelijk gemaakt kunnen worden door Polar.
Eigenlijk ben ik er nu best wel tevreden over, laten we ook niet vergeten dat dit een heel goedkoop alternatief is voor een Garmin!

barmic
Forum-lid

barmic 15 apr 2016 14:49

Luukluuk, er zijn overigens wel out front mounts beschikbaar hoor. Ik gebruik zelf ene van BarFly , zelfde versie als van Garmin maar dan met een andere inset waar de v650 op past. Stevig als een huis!

Ik lees wel vaker dat een front mounts voor de V650 moeilijk verkrijgbaar zijn
toen ik mijn V650 kocht zat er een Polar front mount bij.(origineel in Polar verpakking)
Zijn die niet meer verkrijgbaar?
Wat wil je...? Geluk of Gelijk

barmic
Forum-lid

barmic 15 apr 2016 15:14

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie