Hartslag valt weg probleem hartslagband
- plantagenet
- Forum-lid
Nu ik dit hierboven allemaal lees ben ik verbaasd hoeveel mensen er problemen hebben met de Garmin hartslagband. Voor mij namelijk exact hetzelfde verhaal! Ik heb de eerste band onder garantie omgeruild, maar mijn nieuwe band (nu half jaar oud) begint dezelfde storing te vertonen. Hopelijk is het nu wel de batterij, anders gaat ie weer retour.
Wel vreemd dat Garmin hier nog geen degelijke oplossing voor heeft gevonden.....
Wel vreemd dat Garmin hier nog geen degelijke oplossing voor heeft gevonden.....
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Die hadden ze, de oude degelijke harde hartslagband.....
Precies. En ik heb nog een reserve liggen.....
-
- Forum-lid
Ik heb de oude harde hartslagband, ook deze is na 2 jaar overleden.Hanz Bé schreef:Die hadden ze, de oude degelijke harde hartslagband.....
Of meerdere mensen hebben pech gehad of het is lastig een duurzame hartslagband te maken. Heb nu een decathlon besteld, ben benieuwd.
Contact gehad met Garmin support, duurde even werd eerst afgescheept met tips om te proberen, ware het niet dat ik in mijn email al aan had gegeven wat ik allemaal geprobeerd had.
Ik moet het zooitje insturen en moest ook mijn gegevens van de Edge 800 geven / insturen omdat ze hem daar aan gekoppeld hebben ivm bundel.
Heb meerdere keren gevraagd om gewoon een kale band op te sturen want dat kastje is gewoon goed volgens mij. Maar goed ik moet hem opsturen en ben bang dat ik hem weken kwijt ben en kan hem eigenlijk niet missen tijdens trainen.
Gisteravond een Polar softstrap band geprobeerd van 20 euro en daar de Garmin zender op geplaatst en de volle training van bijna 2 uur geen uitval gehad en ook geen rare uitschieters naar beneden.
Ik kan nergens een site vinden waar je een losse Garmin hartslag module kan vinden of alternatief welke naast de tacx tts4 ook met de Egde 800 kan communiceren zodat ik een reserve set heb en de oude band en ontvanger kan insturen.
Ik moet het zooitje insturen en moest ook mijn gegevens van de Edge 800 geven / insturen omdat ze hem daar aan gekoppeld hebben ivm bundel.
Heb meerdere keren gevraagd om gewoon een kale band op te sturen want dat kastje is gewoon goed volgens mij. Maar goed ik moet hem opsturen en ben bang dat ik hem weken kwijt ben en kan hem eigenlijk niet missen tijdens trainen.
Gisteravond een Polar softstrap band geprobeerd van 20 euro en daar de Garmin zender op geplaatst en de volle training van bijna 2 uur geen uitval gehad en ook geen rare uitschieters naar beneden.
Ik kan nergens een site vinden waar je een losse Garmin hartslag module kan vinden of alternatief welke naast de tacx tts4 ook met de Egde 800 kan communiceren zodat ik een reserve set heb en de oude band en ontvanger kan insturen.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.
Mijne begon ook snel te sputteren, en ik heb op aanraden van "Havana" een band van de Decathlon gekocht (€19,90 geloof ik) en die werkt inmiddels al de nodige maanden zonder enige connectie problemen.rene909 schreef:Is er geen bug ofzo? De mijne (garmin, standaard meegeleverd met 510) is er ook mee opgehouden.
Ik heb het gevoel dat de zachte Garmin banden niet zo goed zijn (ik had bij mijn 500 een harde band en die werkte altijd perfect).
Ik heb nog steeds geen problemen sinds ik de polar band van 20 euro gebruik. Hij oogt wel wat fragiel ten opzichte van de garmin band. dinsdag de Garmin band nog een keer getest en het probleem blijft het zelfde.
Kortom vandaag toch de band maar opgestuurd met begeleidend schrijven. We gaan het afwachten, tot die tijd doen we het zoiezo dan met de Polar band, die ik ook nog lekkerder vind zitten.
Kortom vandaag toch de band maar opgestuurd met begeleidend schrijven. We gaan het afwachten, tot die tijd doen we het zoiezo dan met de Polar band, die ik ook nog lekkerder vind zitten.
Dat is inderdaad snel leeg, wel fijn dat je band het weer doet.rene909 schreef:Kleine update na mijn eerdere opmerking: Nieuw batterijtje erin en hij doet het weer.
De batterij was wel vrij snel leeg naar mijn mening (sinds april 2014 in gebruik, 3000 km mee gereden).
Vandaag post gehad van Garmin en keurig een nieuwe HRM band ontvangen compleet met nieuwe zender.
Het heeft een paar weekjes geduurd maar vooralsnog netjes door Garmin opgelost. ik hoop dat deze band wat langer mee gaat
Het heeft een paar weekjes geduurd maar vooralsnog netjes door Garmin opgelost. ik hoop dat deze band wat langer mee gaat