Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Fietsen in Groningen en Drenthe

Mr. R
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:08
Locatie: In the mountains

Mr. R 11 aug 2010 01:19

[quote="TheLD"]Groningen->Garnwerd->Winsum->Onderdendam->Warffum->ri Noordpolderzijl->Eemshaven->Spijk->Appingedam en dan langs het Damsterdiep weer terug.

Vooral met een harde noordoostenwind ;)[/quote]

Of andersom als je af wilt zien ;)
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 11 aug 2010 10:20

[quote="Reverb"][quote="blueneonn"][quote="pinarello"]Omgeving Zuid Laren is mooi. Norg, Gasselte, Gieten mogelijkheden genoeg.
Vanuit Groningen kun je ook nog wel naar het Lauwersmeergebied.[/quote]
Denk dat Lauwersmeergebied wel een goeie optie is... Me moeder vertelde ook over de Drentse hondsrug ofzoiets, iemand daar ervaringen mee?[/quote]

Kom zelf ook uit Groningen en fiets ook wel red. vaak richting Assen oa. De Drentse Hondsrug is wel mooi om te fietsen, maar je moet goed oppassen dat je niet op smalle zanderige schelpenpaadjes belandt. Zulke paadjes zijn natuurlijk niet lekker fietsen met een racefiets en is ook niet echt bevorderlijk voor je fiets. De fietsbordjes(die wit/rode) leiden je vaak daar langs. Van te voren anders goed Google Maps erop naslaan.

Verder ga ik ook wel vaak richting Lauwersmeer en omstreken. Maar eigenlijk ga eigenlijk alle richtingen op. Ligt er net aan hoe de wind ook staat. Pik meestal niet mooie routes uit, maar functionele(niet teveel stoplichten, goede wegen etc).

Maar idd, Drenthe is veel mooier fietsen als Groningen en Friesland. Denk dan aan plaatsen. Gieten, Norg, Gasselte, Drouwen etc.

Vandaag heb ik een duurrit naar Duitsland gemaakt;
Groningen - hoogezand - scheemda - Nieuweschans - Bunde(DE) - Weener(DE).
[/quote]

Ik zelf woon ik in Veendam en ons trainings gebied is de hondsrug, misschien dat wij andere wegen opzoeken, maar ik ben nog nooit een schelpenpadje tegen gekomen. Als je bv bij eexst en bronneger bent zijn daar twee hele mooie klimmetjes, die wij vaak in ons rondje opnemen, gewoon een prachtig gebied daar.

blueneonn
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 aug 2010 14:33

blueneonn 11 aug 2010 18:35

[quote="kalkko"][quote="Reverb"][quote="blueneonn"][quote="pinarello"]Omgeving Zuid Laren is mooi. Norg, Gasselte, Gieten mogelijkheden genoeg.
Vanuit Groningen kun je ook nog wel naar het Lauwersmeergebied.[/quote]
Denk dat Lauwersmeergebied wel een goeie optie is... Me moeder vertelde ook over de Drentse hondsrug ofzoiets, iemand daar ervaringen mee?[/quote]

Kom zelf ook uit Groningen en fiets ook wel red. vaak richting Assen oa. De Drentse Hondsrug is wel mooi om te fietsen, maar je moet goed oppassen dat je niet op smalle zanderige schelpenpaadjes belandt. Zulke paadjes zijn natuurlijk niet lekker fietsen met een racefiets en is ook niet echt bevorderlijk voor je fiets. De fietsbordjes(die wit/rode) leiden je vaak daar langs. Van te voren anders goed Google Maps erop naslaan.

Verder ga ik ook wel vaak richting Lauwersmeer en omstreken. Maar eigenlijk ga eigenlijk alle richtingen op. Ligt er net aan hoe de wind ook staat. Pik meestal niet mooie routes uit, maar functionele(niet teveel stoplichten, goede wegen etc).

Maar idd, Drenthe is veel mooier fietsen als Groningen en Friesland. Denk dan aan plaatsen. Gieten, Norg, Gasselte, Drouwen etc.

Vandaag heb ik een duurrit naar Duitsland gemaakt;
Groningen - hoogezand - scheemda - Nieuweschans - Bunde(DE) - Weener(DE).
[/quote]

Ik zelf woon ik in Veendam en ons trainings gebied is de hondsrug, misschien dat wij andere wegen opzoeken, maar ik ben nog nooit een schelpenpadje tegen gekomen. Als je bv bij eexst en bronneger bent zijn daar twee hele mooie klimmetjes, die wij vaak in ons rondje opnemen, gewoon een prachtig gebied daar.[/quote]
Welke klimmetjes? Die wil ik ook wel eens gaan probreren!

blueneonn
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 aug 2010 14:33

blueneonn 11 aug 2010 18:36

[quote="race-niek"][quote="blueneonn"]Heb morgen op de planning staan Groningen - Vries - Assen - Hooghalen - Beilen - Wijster (ff de VAM berg ofzoiets meepikken, nog nooit gedaan) - Meppen - Valthe - Ter Apel - sellingen - Vlagtwedde - Nieuwe Pekela - Veendam - Hoogezand - Groningen.

Een rondje over ongeveer 180 kilomer. Iemand nog tips voor een mooie aanpassing?[/quote]

net jammer dat ik dan moet werken :S anders wou ik graag mee :O[/quote]
Ben net weer thuis en het is echt een prachtig rondje! Deze ga ik vaker doen.... Dus...

theld
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2008 23:01

theld 11 aug 2010 18:43

Voordeel van Noord-Groningen: bijna geen fietspaden en geen auto's...en geen inwoners ;)

eelcoz

eelcoz 11 aug 2010 20:06

[quote="TheLD"]Voordeel van Noord-Groningen: bijna geen fietspaden en geen auto's...en geen inwoners ;)[/quote]

en geen beschutting.:D

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 11 aug 2010 20:14

[quote="blueneonn"][quote="kalkko"][quote="Reverb"][quote="blueneonn"][quote="pinarello"]Omgeving Zuid Laren is mooi. Norg, Gasselte, Gieten mogelijkheden genoeg.
Vanuit Groningen kun je ook nog wel naar het Lauwersmeergebied.[/quote]
Denk dat Lauwersmeergebied wel een goeie optie is... Me moeder vertelde ook over de Drentse hondsrug ofzoiets, iemand daar ervaringen mee?[/quote]

Kom zelf ook uit Groningen en fiets ook wel red. vaak richting Assen oa. De Drentse Hondsrug is wel mooi om te fietsen, maar je moet goed oppassen dat je niet op smalle zanderige schelpenpaadjes belandt. Zulke paadjes zijn natuurlijk niet lekker fietsen met een racefiets en is ook niet echt bevorderlijk voor je fiets. De fietsbordjes(die wit/rode) leiden je vaak daar langs. Van te voren anders goed Google Maps erop naslaan.

Verder ga ik ook wel vaak richting Lauwersmeer en omstreken. Maar eigenlijk ga eigenlijk alle richtingen op. Ligt er net aan hoe de wind ook staat. Pik meestal niet mooie routes uit, maar functionele(niet teveel stoplichten, goede wegen etc).

Maar idd, Drenthe is veel mooier fietsen als Groningen en Friesland. Denk dan aan plaatsen. Gieten, Norg, Gasselte, Drouwen etc.

Vandaag heb ik een duurrit naar Duitsland gemaakt;
Groningen - hoogezand - scheemda - Nieuweschans - Bunde(DE) - Weener(DE).
[/quote]

Ik zelf woon ik in Veendam en ons trainings gebied is de hondsrug, misschien dat wij andere wegen opzoeken, maar ik ben nog nooit een schelpenpadje tegen gekomen. Als je bv bij eexst en bronneger bent zijn daar twee hele mooie klimmetjes, die wij vaak in ons rondje opnemen, gewoon een prachtig gebied daar.[/quote]
Welke klimmetjes? Die wil ik ook wel eens gaan probreren![/quote]

Bij Borger richting Bronneger, dan heb je daar in iedergeval een paar, ideaal om daar een paar rondjes tedoen en bronneger een paar keer tenemen, bij ons valt daar vaak de slag :-) om het later af temaken op de viaduct bij bareveld, daarna lekker uit fietsen naar veendam.

jof2
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 nov 2009 23:11

jof2 12 aug 2010 17:39

[quote="blueneonn"][quote="race-niek"][quote="blueneonn"]Heb morgen op de planning staan Groningen - Vries - Assen - Hooghalen - Beilen - Wijster (ff de VAM berg ofzoiets meepikken, nog nooit gedaan) - Meppen - Valthe - Ter Apel - sellingen - Vlagtwedde - Nieuwe Pekela - Veendam - Hoogezand - Groningen.

Een rondje over ongeveer 180 kilomer. Iemand nog tips voor een mooie aanpassing?[/quote]

net jammer dat ik dan moet werken :S anders wou ik graag mee :O[/quote]
Ben net weer thuis en het is echt een prachtig rondje! Deze ga ik vaker doen.... Dus...

[/quote]

Klinkt idd als een mooie route...
Wat 't 180 km of meer? :)

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 12 aug 2010 17:42

[quote="blueneonn"]Heb morgen op de planning staan Groningen - Vries - Assen - Hooghalen - Beilen - Wijster (ff de VAM berg ofzoiets meepikken, nog nooit gedaan) - Meppen - Valthe - Ter Apel - sellingen - Vlagtwedde - Nieuwe Pekela - Veendam - Hoogezand - Groningen.

Een rondje over ongeveer 180 kilomer. Iemand nog tips voor een mooie aanpassing?[/quote]

En kon je de VAM-berg op? Las dat deze afgesloten is en alleen open is met de ronde van Drenthe.

Lees dat veel mensen ook uit Groningen komen en de mooite routes hier tentoonstellen. Is het misschien niet een keer een idee om een duurrit met z'n allen te maken, en een van de mooie routes uit te kiezen?

jof2
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 nov 2009 23:11

jof2 12 aug 2010 17:45

[quote="Reverb"][quote="blueneonn"]Heb morgen op de planning staan Groningen - Vries - Assen - Hooghalen - Beilen - Wijster (ff de VAM berg ofzoiets meepikken, nog nooit gedaan) - Meppen - Valthe - Ter Apel - sellingen - Vlagtwedde - Nieuwe Pekela - Veendam - Hoogezand - Groningen.

Een rondje over ongeveer 180 kilomer. Iemand nog tips voor een mooie aanpassing?[/quote]

En kon je de VAM-berg op? Las dat deze afgesloten is en alleen open is met de ronde van Drenthe.

Lees dat veel mensen ook uit Groningen komen en de mooite routes hier tentoonstellen. Is het misschien niet een keer een idee om een duurrit met z'n allen te maken, en een van de mooie routes uit te kiezen?
[/quote]


+1
idd goed idee

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 12 aug 2010 17:47

Misschien heb ik je wel gezien :). Stuk van Waterhuizen tot aan Hoogezand ben ik 2x langs geweest die maandag ook.

eelcoz

eelcoz 12 aug 2010 18:00

[quote="Reverb"][quote="blueneonn"]Heb morgen op de planning staan Groningen - Vries - Assen - Hooghalen - Beilen - Wijster (ff de VAM berg ofzoiets meepikken, nog nooit gedaan) - Meppen - Valthe - Ter Apel - sellingen - Vlagtwedde - Nieuwe Pekela - Veendam - Hoogezand - Groningen.

Een rondje over ongeveer 180 kilomer. Iemand nog tips voor een mooie aanpassing?[/quote]

En kon je de VAM-berg op? Las dat deze afgesloten is en alleen open is met de ronde van Drenthe.

Lees dat veel mensen ook uit Groningen komen en de mooite routes hier tentoonstellen. Is het misschien niet een keer een idee om een duurrit met z'n allen te maken, en een van de mooie routes uit te kiezen?
[/quote]

Leuk! Als ik kan, doe ik zeker mee. Woon vanaf 25 september weer in Groningen, maar anders is het ook geen probleem.

Plaats reactie