Pagina 3 van 3
Geplaatst: 13 mei 2011 18:23
door scepticus
BassieG15 schreef:Hey Harry, als je je nog zorgen maakt over de kleine stukjes van boven de 15%:
Probeer eens de Maeslantkeringheuvel op te fietsen in een belachelijk zwaar verzet. Of de Van Brienenoordbrug op in je zwaarste versnelling. Dit is niet echt een verantwoorde training (als in je wordt er niet echt een betere renner van, je krijgt hooguit sterkere beenspieren), maar je voelt zo wel wat je straks ook voelt als het heel steil wordt en de mensen om je heen van hun fiets afstappen.
Ik heb dat ook gedaan, vanuit Delft, en het heeft mij toch wel geholpen.
Dat word je er kennelijk dus wél een betere renner van
Geplaatst: 15 mei 2011 02:27
door gt56
Vermogen roeier / fietser
Ik kan het mis hebben maar kan een roeier sowieso niet meer vermogen leveren daar benen, rug, schouders, en armen de kracht leveren en niet alleen de benen.
Zal ook nog wel iets met max zuurstofopname te maken hebben
Anders gezegd, ervan uitgaan 400 watt te kunnen leveren en die omzetten naar de fiets gaat zo waarschijnlijk niet op.
In any case, met 39 x 25 en wat hangen en wurgen kom je staand op de pedalen elke limburgse stijging wel op
een prix d'elegance bestaat, voor zover ik weet in de wielersport niet
Geplaatst: 29 mei 2011 17:05
door harrydl
Klimmetjes zijn gelukt met de 39 - 29, was wel blij dat ik de cassette 11-25 had vervangen voor de 13-29. Heb de 29 ook gebruikt op de Keuterberg, dat vond ik veruit de zwaartste van de Mergellandroute.
Helaas was ik op het moment dat ik de hellinkjes herkende zo bezig met fietsen dat ik niet gelet heb op cadans en snelheid. Stom stom stom.
Geplaatst: 29 mei 2011 17:50
door Livio Livius
Harrydl schreef:Helaas was ik op het moment dat ik de hellinkjes herkende zo bezig met fietsen dat ik niet gelet heb op cadans en snelheid. Stom stom stom.
Fietscomputertje :p
Geplaatst: 30 mei 2011 00:22
door 53x11
GT56 schreef:Vermogen roeier / fietser
Ik kan het mis hebben maar kan een roeier sowieso niet meer vermogen leveren daar benen, rug, schouders, en armen de kracht leveren en niet alleen de benen.
Zal ook nog wel iets met max zuurstofopname te maken hebben
Anders gezegd, ervan uitgaan 400 watt te kunnen leveren en die omzetten naar de fiets gaat zo waarschijnlijk niet op.
Daar heb je uiteraard helemaal gelijk in.
GT56 schreef:In any case, met 39 x 25 en wat hangen en wurgen kom je staand op de pedalen elke limburgse stijging wel op
een prix d'elegance bestaat, voor zover ik weet in de wielersport niet
Daar heb je uiteraard helemaal gelijk in.
De Limburgse klimmetjes zijn kort, dus met een beetje conditie kom je met de meeste verzetten echt wel boven inderdaad.
EDIT: ik zie nu dat TS alweer terug is uit Limburg EN overal boven is gekomen. Beetje mosterd na de maaltijd dus, deze post
Geplaatst: 30 mei 2011 12:30
door alexd
Kijk hier eens:
http://www.fietsica.be/hoesnel.htm
of hier:
http://www.zitvlees.nl/index.php?id=2040
Staat veel info op voor de beginner in de bergen! Ook rekenhulpen.
Geplaatst: 30 mei 2011 14:58
door bolletjepiekhaar
Als we het toch theoretisch gaan benaderen het volgende.
Je komt met ca. 30 km/u aangereden bij een beklimming.
Als je niet trapt zorgt de stijging voor het wegvallen van de snelheid.
Als je wacht tot je 7,7 km/u rijdt en dan maximaal gaat bijtrappen dan kun je die 7,7 km/u blijven rijden.
Als je vanaf beneden blijft trappen met ca. 300 Watt loopt de snelheid wel terug maar minder snel dan dat je niet trapt ( wel blijven schakelen! ).
Gezien de lengte van de beklimmingen zou je dus zeker ruim boven die 7,7 km/u moeten kunnen blijven.
Je gaat het normaal gesproken makkelijk halen met 39 * 29.
Geplaatst: 30 mei 2011 15:06
door harrydl
Bedankt voor de linkjes, leuk lees en rekenwerk. Ook mooi om te zien dat ik niet de enige ben die zo een beetje aan het rekenen is.
Mooie vaderdagkadootjes: hartslagmeter en fietscomputer.
Geplaatst: 01 jun 2011 00:16
door mrbolshoi
@ Harrydl
Slechte keuze om dat soort dingen te vragen.
Heb ik ook met verjaardagen etc. Mijn ouders bedoelen het dan goed, maar ze kopen dan net iets anders dan ik eigenlijk voor ogen heb...