Noord / midden italie
Toevallig nog tips voor Piemonte?dario schreef:Als het om te fietsen is, kan je in om het even welke Noord-Italiaanse regio (afgezien van de Po-vlakte dan) je hartje ophalen. Hangt er maar van af wat je verkiest: zacht glooiende heuveltjes of echt hooggebergte? En wil je naast natuur en kleine dorpjes ook graag eens een interessante stad bezoeken, of ben je soms een wijnliefhebber? Nu, één regio combineert het allemaal: Veneto. Al is Piemonte/Ligurië ook niet verkeerd. Net als de Marche... Hangt er maar van af wat je naast het fietsen nog allemaal wil doen.
-
- Forum-lid
Waterfiets huren?Nee_Nee schreef:Iemand nog tips voor Veneto?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Monte Grappa.
+1Nee_Nee schreef:Tussen Rimini en Mt. Carpegna. Op de grens van Emilia Romagna en Marche. Pantani reed daar zijn vaste trainingsrondje. Voor jou in de binnenlanden prachtige fietsweggetje en voor je vrouw en kinderen zandstranden aan de zee.
Of in Cesenatico, geboorteplaats van Marco Pantani. Ook aan de kust, en in de binnenlanden ligt het parcours van de NoveColli (permanent uitgepijld zoals de AGR365). En bij de lokale VVV kun je daar ook nog eens gratis routekaartjed ophalen (geplastificeerd en wel, formaat wielershirt-achterzak) met meer dan 15 verschillende routes in de buurt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Zoals gezegd: hangt het er maar van af wat je naast het fietsen nog wil doen, en of je heuveltjes of hooggebergte verkiest. Maar los daarvan: overal in de Langhe is het wondermooi fietsen! (en aan goede wijnen geen gebrek!)mrcl schreef:Toevallig nog tips voor Piemonte?dario schreef:Als het om te fietsen is, kan je in om het even welke Noord-Italiaanse regio (afgezien van de Po-vlakte dan) je hartje ophalen. Hangt er maar van af wat je verkiest: zacht glooiende heuveltjes of echt hooggebergte? En wil je naast natuur en kleine dorpjes ook graag eens een interessante stad bezoeken, of ben je soms een wijnliefhebber? Nu, één regio combineert het allemaal: Veneto. Al is Piemonte/Ligurië ook niet verkeerd. Net als de Marche... Hangt er maar van af wat je naast het fietsen nog allemaal wil doen.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Ik heb een vraag over Italiaanse Merengebied. Deze vakantie gaan we er met het gezin kamperen en ik wil er solo fietstochtjes gaan maken. Liefst met m'n alu Concorde uit 1998, want minder diefstalgevoelig dan de nieuwe dus duurdere Cube die ik ook heb.
De Concorde heeft sinds kort een set nieuwe banden, ketting en cassette (11-28). Het lichtste verzet is nu 39-28. Fiets is in goede staat volgens mij. Qua klimervaring heb ik tot dusver vooral de klimmetjes van de Posbank, ik woon op een stuwwal in de regio Arnhem
Heb sinds begin dit jaar bijna 2000 kilometers in de benen.
Mijn vragen: kan ik met een gerust hart de Italiaanse bergen in? Hebben jullie nog tips ter voorbereiding? Kan ik met 39-28 een beetje de berg op? Voor de wat steilere hellingen in eigen omgeving hoef ik eigenlijk nooit naar de grootste kransjes...
Thx voor de input!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De Concorde heeft sinds kort een set nieuwe banden, ketting en cassette (11-28). Het lichtste verzet is nu 39-28. Fiets is in goede staat volgens mij. Qua klimervaring heb ik tot dusver vooral de klimmetjes van de Posbank, ik woon op een stuwwal in de regio Arnhem
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Mijn vragen: kan ik met een gerust hart de Italiaanse bergen in? Hebben jullie nog tips ter voorbereiding? Kan ik met 39-28 een beetje de berg op? Voor de wat steilere hellingen in eigen omgeving hoef ik eigenlijk nooit naar de grootste kransjes...
Thx voor de input!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk