Goed aluminium of instap carbon
Je kan ook als volgt redeneren: Kies het beste en voor jou mooiste frame. Bekijk het op de lange termijn. In deze prijsklasse tref je bij alle fabrikanten wel ergens een bezuiniging aan, Dan wel op de niet volledige afmontage, en zeker op de velgen.
Je kan volgend jaar altijd nog je velgen op MP verkopen. Ook geld dit voor je crank en niet 105 of ultegra remmen. Je legt wat geld bij voor een andere crank of nieuwe remmen, en je gaat een hele grote sprong vooruit. Je hebt immers al een goed frame.
Je noemt vaker de Cube. Deze wordt door de regeerders echter nooit genoemd. Behalve dat de geo niet naar jouw wens is. Cube wordt hier sowieso niet zo vaak als optie aangeboden. Ik denk dat het merk wat een instap of budget imago heeft?
Focus je naar mijn mening niet op iets mindere remmen of velgen. Maar zoek een kwaliteits frame uit. Dan kan een Allez zijn of één van de andere hier geboden opties.
Als je kijkt naar de Focus, maar ook de Giant. Deze gebruiken in hun hele serie van hun modellen hetzelfde frame. Voorbeeld : Met 105 en mindere velgen: 1400,-, zelfde frame met ultegra en betere montage opeens 2500,- of meer.
Doe hier je voordeel mee. Kies zo'n soort frame. En upgrade later stapsgewijs de laatste onderdelen waarbij je alles uit je frame haalt. Dit is ook een beetje het leuke van onze hobby, wat toch ook een materiaalsport is.
Je kan volgend jaar altijd nog je velgen op MP verkopen. Ook geld dit voor je crank en niet 105 of ultegra remmen. Je legt wat geld bij voor een andere crank of nieuwe remmen, en je gaat een hele grote sprong vooruit. Je hebt immers al een goed frame.
Je noemt vaker de Cube. Deze wordt door de regeerders echter nooit genoemd. Behalve dat de geo niet naar jouw wens is. Cube wordt hier sowieso niet zo vaak als optie aangeboden. Ik denk dat het merk wat een instap of budget imago heeft?
Focus je naar mijn mening niet op iets mindere remmen of velgen. Maar zoek een kwaliteits frame uit. Dan kan een Allez zijn of één van de andere hier geboden opties.
Als je kijkt naar de Focus, maar ook de Giant. Deze gebruiken in hun hele serie van hun modellen hetzelfde frame. Voorbeeld : Met 105 en mindere velgen: 1400,-, zelfde frame met ultegra en betere montage opeens 2500,- of meer.
Doe hier je voordeel mee. Kies zo'n soort frame. En upgrade later stapsgewijs de laatste onderdelen waarbij je alles uit je frame haalt. Dit is ook een beetje het leuke van onze hobby, wat toch ook een materiaalsport is.
+1. Je frame is toch de basis. Draaiende onderdelen moet je hoe dan ook soms vervangen, kost het maar een klein beetje extra (:-P) om meteen de hele groep te updaten.
Mijn advies: koop de goedkoopste CAAD10, Specialized of evt Canyon (als die geo past). Ga er lekker op fietsen. Volgend jaar december smijt je je eindejaarsuitkering kapot op een mooie Dura Ace of Chorus groep, de mei daarop een deel van je vakantiegeld aan een mooi setje wielen. Oude groep en wielen verkoop je voor de helft van de nieuwprijs. Zo heb je een fiets waarmee je makkelijk 10 jaar vooruit kan
Mijn advies: koop de goedkoopste CAAD10, Specialized of evt Canyon (als die geo past). Ga er lekker op fietsen. Volgend jaar december smijt je je eindejaarsuitkering kapot op een mooie Dura Ace of Chorus groep, de mei daarop een deel van je vakantiegeld aan een mooi setje wielen. Oude groep en wielen verkoop je voor de helft van de nieuwprijs. Zo heb je een fiets waarmee je makkelijk 10 jaar vooruit kan
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- willow_tien
- Forum-lid
Maybe een ; Rose Pro SL-2000 ?
Dit ~~> http://www.rosebikes.nl/bike/rose-pro-s ... aid:745547
Licht en goede complete afmontage.
Dit ~~> http://www.rosebikes.nl/bike/rose-pro-s ... aid:745547
Licht en goede complete afmontage.
Da's een mooie pragmatische benadering inderdaad, daar houd ik wel van53x11 schreef:+1. Je frame is toch de basis. Draaiende onderdelen moet je hoe dan ook soms vervangen, kost het maar een klein beetje extra (:-P) om meteen de hele groep te updaten.
Overigens is het budget niet zo'n issue, helemaal niet zelfs, het is meer de directrice die mijn bestedingen graag een beetje wenst te managen (ach 16 jaar huwelijk he, kwestie van compromisen ). Maar zo'n upgrade pad valt natuurlijk veel minder op hahaha !
Inderdaad, Cube wordt niet veel genoemd..., Focus kon ik nog niet zo goed plaatsen (behalve dat ze er in het echt zeer degelijk en goed afgewerkt uitzien) en vooral het setje wielen (Fulcrum 3 and up) is belangrijk ! De groepen zeggen mij niet zoveel, behalve dat ik zeer goede ervaringen hebt met 105 en dat bijhalve het geringere gewicht van de Ultegra (nou ja en het esthetische gedeelte dan ook nog) ik geen reden voor mijn gebruik zie om naar Ultegra over te gaan. Het is een "nice to have", maar geen must.
Goed, ondertussen heb ik wel iets met jullie informatie gedaan
Ik heb inmiddels naar de Specialized Allez Comp 2015 beschikbaarheid gevraagd bij 2 winkeliers. Wat een mooi frame inderdaad !!! Als dat fietst zoals het eruit ziet... Ik kom waarschijnlijk in een 58cm frame uit.
Stiekum ben ik wel altijd een Cannondale fan geweest !! De CAAD10 is er vanaf 1.299,- wat op zich een vriendelijke prijs is, maar die wielen inderdaad he OMG
Nu heb ik nog wel budget om de wiel upgrade meteen te doen - dan is de vraag welke passen erbij hahaha !
Maar vooralsnog parkeer ik de Cannondale nog even.
De Focus Cayo ga ik ook onder de loep nemen !
De Canyon blijft meedoen, deze: https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3575 , zitten ook meteen aardige wielen onder en zo'n Athena groep lijkt mij ook wel wat. Alleen hik ik nog tegen de geometrie aan...
Ik mis Trek een beetje in deze discussie ?
En ga gerust door met de Rose discussie, ik blijf 'm met aandacht volgen.
Maar die Specialized Allez..., is wel mooi inderdaad..,
- Wolfhound32
- Forum-lid
Kijken bij fm's in de buurt en dan een overjarige (aanbieding) carbonfiets halen.
Dit is de racer: https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3581
Toch is het zo. Ik voelde het verschil met aanzetten meteen. De Allez reageert veel directer. Beide fietsen zijn afgemonteerd met Ultegra en hadden op dat moment vergelijkbare wielen gestoken. Dan heb ik het over de Allez Smartweld van €799,-arnolddew schreef:tommeke14 schreef:Ik kan uit ervaring vertellen dat de Allez echt een stuk beter is dan een Rose! Degene van wie die Rose was gaf dat ook meteen toe. Ik heb ook wel eens op een Caad10 gefietst en dat vond ik om het even met de Allez.arnolddew schreef:Dat de Allez veel beter is dan een Rose of de ander hier genoemde frames geloof ik niet. En om het niet te moeilijk te maken, laten we uitgaan van de catalogus prijzen. Ts zoekt een nieuwe fiets die geschikt moet zijn om te racen, en die naast stijf ''hard'' mag zijn.
Er zijn al een aantal zeer goede opties hier geboden. Dit zijn heel typisch zoals eerder aangegeven ''the usual suspects''. Ik denk dat Ts hier zeker mee in de goede richting wordt gestuurd. Alle fietsen zijn goed.
Je weet al wat voor soort racefiets je wilt: een racer. Dit kan een alu zijn, maar dus ook al een carbon (tcr). Laat dit niet bepalend zijn, maar ga na of één van de genoemde modellen passend zijn bij jouw lichaamsmaten. Dit is belangrijker dan carbon of alu. De oude ultegra 10 en nieuwe 105 11 zijn meer dan voldoende voor jou (en heel veel anderen).
Verder ben ik het met je eens dat je vooral naar de geometrie moet kijken.
Mijn verstand wil er bijna niet aan. Resume; als je een Allez frameset pakt 695,- en een Rose uit dezelfde prijsklasse, en je monteert op allebei dezelfde velgen, groep en afmontage. Je stelt de fiets een beetje fatsoenlijk af op je maten, dan is de Allez stukken beter dan de Rose?
Is dat dan niet iets persoonlijks m.b.t. de handeling e.d. Qua stijfheid en kwaliteit m.b.t. gebruikte materiaal en fabricage lijkt het mij onwaarschijnlijk.
Hiervoor reed ik een alu Trek. Ook een prima frame (triple butted alu), ook die is een stuk minder reactief.
Yep, is mij bekend, hij is inmiddels afgevallen..., bedankt !arnolddew schreef:Je weet dat de Canyon die jij selecteert geen echte racer is maar een comfort racer met een meer relaxte geometrie?
Ah, Giants, die moet ik ook nog ff bekijken...
Nou, dan moeten we allemaal maar een Allez kopen.
Volgens je profiel heb je drie specialized fietsen. Het lijkt erop dat je licht bevooroordeeld bent en je eigen geloof predikt. Een Rose is veel slechter dan een Specialized, en een Caad10 is zeker niet beter dan een Allez. Dit omdat jij dit ''voelt'' bij het aanzetten.
Volgens mij staan Rose fietsen juist bekend om hun stijfheid. Niet dat reviews mij veel zeggen, maar een aantal recente test zeggen hetzelfde:
- http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... -13-47136/
- http://road.cc/content/review/81979-rose-xeon-rs-3000
Ik heb geen aandelen in Rose. Ik heb zelfs geen Rose. Maar ik vind je reactie kort door de bocht. Rose is naar mijn mening een hele goede fabrikant, met een goeie filosofie. Doordat ze de tussenhandel en fietsmaker uitsluiten, krijg je veel value for money. Ze worden vaak vergeleken met Canyon, wat toch ook niet de minste fietsen zijn.
TS. Wil graag een aantal adviezen opties. Heb je misschien nog meer suggesties dan de Allez, of is dit dé alu superfiets?
Volgens je profiel heb je drie specialized fietsen. Het lijkt erop dat je licht bevooroordeeld bent en je eigen geloof predikt. Een Rose is veel slechter dan een Specialized, en een Caad10 is zeker niet beter dan een Allez. Dit omdat jij dit ''voelt'' bij het aanzetten.
Volgens mij staan Rose fietsen juist bekend om hun stijfheid. Niet dat reviews mij veel zeggen, maar een aantal recente test zeggen hetzelfde:
Ik heb geen aandelen in Rose. Ik heb zelfs geen Rose. Maar ik vind je reactie kort door de bocht. Rose is naar mijn mening een hele goede fabrikant, met een goeie filosofie. Doordat ze de tussenhandel en fietsmaker uitsluiten, krijg je veel value for money. Ze worden vaak vergeleken met Canyon, wat toch ook niet de minste fietsen zijn.
TS. Wil graag een aantal adviezen opties. Heb je misschien nog meer suggesties dan de Allez, of is dit dé alu superfiets?
Waarom doe je zo vervelend en overdreven? Ik deel hier alleen maar m'n ervaring, waarom geloof je me niet gewoon?
En dat is dat m'n Allez een stuk beter reed dan die Rose. Ik merkte dat en mijn fietsmakker ook. Ik fiets 12.000 km per jaar op verschillende fietsen, dus je mag aannemen dat ik weet waar ik het over heb.
Heb verder geen aandelen in Specialized whatsoever... Ik geef alleen maar mijn ervaring en zeg volgens mij ook nergens dat Rose rommel is, want dat is het niet. Rose maakt gewoon prima fietsen voor een super prijs, net als Canyon. Goeie reviews zijn ook te kust en te keur te vinden over de Allez. Hetzelfde geldt voor de Caad10, Ultimate AL, Cube Agree Pro en alle andere opties die in dit topic genoemd worden.
En dat is dat m'n Allez een stuk beter reed dan die Rose. Ik merkte dat en mijn fietsmakker ook. Ik fiets 12.000 km per jaar op verschillende fietsen, dus je mag aannemen dat ik weet waar ik het over heb.
Heb verder geen aandelen in Specialized whatsoever... Ik geef alleen maar mijn ervaring en zeg volgens mij ook nergens dat Rose rommel is, want dat is het niet. Rose maakt gewoon prima fietsen voor een super prijs, net als Canyon. Goeie reviews zijn ook te kust en te keur te vinden over de Allez. Hetzelfde geldt voor de Caad10, Ultimate AL, Cube Agree Pro en alle andere opties die in dit topic genoemd worden.
Nee, dat is de CAAD10! Door zijn succes (en dat van de Canyon Ultimate) wil Specialized ook wat meesnoepen met de Allez!arnolddew schreef: TS. Wil graag een aantal adviezen opties. Heb je misschien nog meer suggesties dan de Allez, of is dit dé alu superfiets?
Allemaal aan de Allez zou inderdaad ook zo saai zijn, ondanks het mooie framearnolddew schreef:Nou, dan moeten we allemaal maar een Allez kopen.
Ik heb de Rose net eens zitten bekijken, zeker value voor money !!!
Hoe zou de geometrie van deze fiets beoordeeld worden ? Race of Race Comfort of Comfort ? Ik haal het niet echt van de site af en geometrie uitlezen aan de hand van alle getallen is niet aan mij besteed geloof ik...