Pagina 3 van 4

Re: FFWD F6R FCC of alternatief?

Geplaatst: 24 okt 2016 10:43
door jerome2710
vermeulen schreef:
jerome2710 schreef: Met de kennis van nu zou ik misschien eerder voor setje Zipp's of ENVE's gaan,
Wat bedoel je hier precies mee? Valt het toch een beetje tegen?
Voor de prijs niet. Hoewel ik geen uitgebreide ervaring met andere wielen, heb ik het idee dat deze gauw minder wrijving op de naaf zullen hebben & stijver zijn.

De wielen draaien niet met het ventiel naar beneden als ze in de fiets zitten en als ik erg hard door een bocht ga, begint het remvlak tegen de remblokken aan te lopen. Alsof er wat flex in zit dus. Ik heb 1 keer met Edco ProSport Albis' gereden en die reden fijner en waren beduidend stijver.

Re: FFWD F6R FCC of alternatief?

Geplaatst: 25 okt 2016 08:55
door Japierossi
De wielen draaien niet met het ventiel naar beneden als ze in de fiets zitten en als ik erg hard door een bocht ga, begint het remvlak tegen de remblokken aan te lopen. Alsof er wat flex in zit dus. Ik heb 1 keer met Edco ProSport Albis' gereden en die reden fijner en waren beduidend stijver.
Ik heb met mijn F4R FCC hele andere ervaringen. Ventielen draaien altijd naar beneden (uiteraard het achterwiel soms minder snel vanwege de tegenwerking van de cassette/vrijloop) en sprinten, bochten, klimmen, etc zonder ooit de blokken te raken.

Mijn F4R FCC hebben de standaard FFWD naven, niets bijzonders dus.....

Re: FFWD F6R FCC of alternatief?

Geplaatst: 25 okt 2016 09:23
door jerome2710
Japierossi schreef:
De wielen draaien niet met het ventiel naar beneden als ze in de fiets zitten en als ik erg hard door een bocht ga, begint het remvlak tegen de remblokken aan te lopen. Alsof er wat flex in zit dus. Ik heb 1 keer met Edco ProSport Albis' gereden en die reden fijner en waren beduidend stijver.
Ik heb met mijn F4R FCC hele andere ervaringen. Ventielen draaien altijd naar beneden (uiteraard het achterwiel soms minder snel vanwege de tegenwerking van de cassette/vrijloop) en sprinten, bochten, klimmen, etc zonder ooit de blokken te raken.

Mijn F4R FCC hebben de standaard FFWD naven, niets bijzonders dus.....
Interessant om te horen! Hoeveel kilometers heb je er inmiddels mee gereden? Ook in de winter? Ooit al onderhoud gepleegd?

Re: FFWD F6R FCC of alternatief?

Geplaatst: 25 okt 2016 20:10
door Japierossi
Interessant om te horen! Hoeveel kilometers heb je er inmiddels mee gereden? Ook in de winter? Ooit al onderhoud gepleegd?
Nu een klein jaartje mee gereden. Geen pekel, wel diverse (hoos) buien. Tot er echt troep op de weg ligt rij ik ermee, dan over op de Fulcrum Quatro`s om ze toch een klein beetje te sparen :winkthumb:

Onderhoud dus nog niet nodig geweest.... bollen nog als nieuw.

Re: FFWD F6R FCC of alternatief?

Geplaatst: 25 okt 2016 22:40
door DeletedUser02
FFWD naven zijn toch ook gewoon de iets goedkopere DT Swiss 350's? Eén stapje lager dan de DT 240s?

Re: FFWD F6R FCC of alternatief?

Geplaatst: 25 okt 2016 23:03
door jerome2710
ypuh schreef:FFWD naven zijn toch ook gewoon de iets goedkopere DT Swiss 350's? Eén stapje lager dan de DT 240s?
Nee, zouden de algemene KT naven zijn die Reynolds en Zipp voor sommige van hun wielen gebruikt. FFWD zegt overigens dat het verschil tussen de FFWD naven & 180s wel merkbaar is, maar t.o.v. 240s minimaal.

Re: FFWD F6R FCC of alternatief?

Geplaatst: 25 okt 2016 23:20
door DeletedUser02
Duidelijk. Ik was in de veronderstelling dat ze 'Made by DT Swiss' zijn en dat DT naven ontwerptechnisch gezien vrijwel gelijk zijn (van binnen en de 350 en 240 althans). Het prijs verschil zit hem dan in de lagers, omhulsel en materialen die gebruikt worden en nog wat extra snufjes.

Niets dan lof overigens voor FFWD en hun 'eigen' naven. Staan ook tijden op mijn verlanglijstje.

Re: FFWD F6R FCC of alternatief?

Geplaatst: 26 okt 2016 05:40
door Douglas
jerome2710 schreef:
ypuh schreef:FFWD naven zijn toch ook gewoon de iets goedkopere DT Swiss 350's? Eén stapje lager dan de DT 240s?
Nee, zouden de algemene KT naven zijn die Reynolds en Zipp voor sommige van hun wielen gebruikt. FFWD zegt overigens dat het verschil tussen de FFWD naven & 180s wel merkbaar is, maar t.o.v. 240s minimaal.
Vanaf 2014 zijn het DT naven. Bij een herstel van mij achterwiel is er door ffwd een 350 ingezet. Zie de hub historie.
http://ffwd.devfarm.nl/wp-content/uploa ... istory.pdf

Re: FFWD F6R FCC of alternatief?

Geplaatst: 26 okt 2016 06:26
door jerome2710
Douglas schreef:
jerome2710 schreef:
ypuh schreef:FFWD naven zijn toch ook gewoon de iets goedkopere DT Swiss 350's? Eén stapje lager dan de DT 240s?
Nee, zouden de algemene KT naven zijn die Reynolds en Zipp voor sommige van hun wielen gebruikt. FFWD zegt overigens dat het verschil tussen de FFWD naven & 180s wel merkbaar is, maar t.o.v. 240s minimaal.
Vanaf 2014 zijn het DT naven. Bij een herstel van mij achterwiel is er door ffwd een 350 ingezet. Zie de hub historie.
http://ffwd.devfarm.nl/wp-content/uploa ... istory.pdf
Nice, heb ik ook weer wat geleerd. Thanks!

Re: FFWD F6R FCC of alternatief?

Geplaatst: 28 okt 2016 13:13
door Radoas
Ok dank voor de informatie.

Volgende wielen staan intussen nog op de kieslijst.


FFWD F4R FCC dt swiss 240

Reynolds Aero 46 Naaf is eveneens dt Swiss 240.

De reynolds zien er echt gaaf uit. Enkel bijna geen ervaringen of reviews van te vinden op het net.....

Als iemand van jullie ervaringen heeft met Reynods hoor ik het graag.

Re: FFWD F6R FCC of alternatief?

Geplaatst: 28 okt 2016 14:35
door nijkie
Staat een mooi setje edco's in het te koop forum.
Of zelf een set samenstellen naar wens.

Re: FFWD F6R FCC of alternatief?

Geplaatst: 28 okt 2016 14:42
door jerome2710
nijkie schreef:Staat een mooi setje edco's in het te koop forum.
Of zelf een set samenstellen naar wens.
Ik zie dat je hem twee dagen geleden al een PB'tje hebt gestuurd Radoas. Al nieuws? Mooi setje voor een mooie prijs!