Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vervoer twee racefietsen in auto bescherming?

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 28 apr 2015 09:10

Ik leg ze met de wielen er nog in om en om op elkaar in de auto (Peugeot 5008). Tussen elke fiets een laken en de sporttassen die altijd wel meegaan gebruik ik om extra ruimte tussen de fietsen te creëren zodat er geen drukpunten ontstaan. Op deze manier kan ik tot 3 fietsen incl. berijder in de auto meenemen.
Scheelt toch wat tijd ten opzichte van de fietsendrager op de trekhaak (Thule HangOn) die bij >3 wordt ingezet.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2378
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 28 apr 2015 16:35

TL@ schreef:Zelf haal ik de zadelpen eruit en steek hem rechtstaand in de koffer, vast met de vork in een houder van Fix-fork.
Een tweede fiets kan er zo makkelijk bij.

Afbeelding
Hmm, zo zou ik een (smerige) fiets toch niet in mijn auto willen hebben. Ten eerste zou er alsnog een laken/deken onder moeten (zeker na een regenrit). Ten tweede vind ik het verwijderen van de zadelpen vervelend en naderhand een gedoe om 'm exact op dezelfde manier terug te plaatsen. Daarbij is het waarschijnlijk tevens nogal irritant om een deel van het stuur in de achteruitkijkspiegel te zien. Zelf gebruik ik dan toch liever een Scicon-hoes plus (minimaal) een laken en bubbeltjesplastic ter bescherming van een 2e fiets...

Afbeelding

Plaats reactie