herwerdenrijder schreef:Dus: Snelheid aanpassen zodat het wel zin heeft om te bellen.NicoNB schreef: Persoonlijk ben ik van mening dat de fietsbel (wetgeving uit de 19e eeuw?) voor mensen die op lekker tempo rijden >30 geen zin heeft omdat de mensen waar je voor belt slechthorend zijn en de bel pas op spatbordlengte horen.).
Dat is de omgekeerde wereld
Als mensen zich aan de verkeersregels houden heb je never nooit een fietsbel nodig.
Probleem is die mensen die vinden dat je op een fietspad en soms ook de openbare weg prima 2 breed kan rijden en daarmee passeren onmogelijk maken.
De oproep voor beeldmateriaal is in dat opzicht wel een leuke.
In de zomer kom ik in Brabant op rustige wegen vaak oude mensen tegen op een fiets met zijtassen die een complete tweebaansweg nodig hebben.
En de minister maar roepen dat het aantal verkeersdoden onder fietsers omlaag moet. Tja. . .
Vroeger was er een regel dat met zijn tweeën naast elkaar fietsen alleen toegestaan was mits het overige verkeer niet gehinderd word. Die regel is helaas overboord gegaan maar zou wat mij betreft terug mogen keren.