Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

welke minipomp

Myer-man
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jun 2014 20:46

Myer-man 07 apr 2015 08:10

Ik heb altijd 2 CO2 patronen mee en de Topeak racerocket (Die ik meestal tot volle tevredenheid gebruik).
Voor de minipomp zou ik wel opteren voor een type met een (ingebouwde) slang.

Gebruikersavatar
RMB
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:43
Locatie: Delft

Gebruikersavatar RMB 07 apr 2015 08:16

Myer-man schreef: Voor de minipomp zou ik wel opteren voor een type met een (ingebouwde) slang.
Ik heb nooit problemen met scheef belasten van het ventiel, mijn werkwijze:
1) ventiel bovenaan zetten
2) pompje erop (zonder slangetje, dus horizontaal)
3) uiteinde pompje tegen iets hards zetten (boom/paal/hek/etc)
4) pompkracht afdragen op boom/paal in plaats van ventiel.
Je wiel hangt zo dus eigenlijk op z'n ventiel, aan de pomp.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 17 apr 2015 14:38

Ondertussen de beide pompen ontvangen. De handpomp werkt goed. Of de banden tot 7 á 8 bar opgepompt kunnen worden weet ik niet. Had geen zin meer, maar kost wel veel energie (en tijd). De CO2 pomp is wel heel erg wennen.. Had gelijk maar een doos van 30 patronen (voor € 25,-) gekocht. Kan ik thuis wat droog oefenen. Maar de eerste 3 patronen zijn gebruikt en het gaat me steeds beter af.

PetiK
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 mar 2015 13:03

PetiK 07 jul 2015 10:25

Vraagje over een minipomp.

Momenteel rijd ik met een Infinite Birzman. Hybride pompje, dus handpomp + mogelijkheid CO2 cartidge erop te schroeven. Het is een mooi stevig gebouwd ding, werkt uitstekend op Schrader en normale Presta ventielen, alleen 1 probleem: de speciale opschroef Presta aansluiting werkt niet goed op lange/verlengde ventielen. Dit omdat deze ventielen geen schroefdraad hebben over de buitenkant van het ventiel, en de aansluiting van Birzman dus niet werkt.

De Birzman ga ik op mijn racefiets dus vervangen. Iemand ervaring met de opschroef slangetjes van bijv. de Topeak Racerocket i.c.m. 'gladde' ventielen? Of als alternatief, welke binnenbanden zijn er met lang ventiel én schroefdraad?

PetiK
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 mar 2015 13:03

PetiK 07 jul 2015 10:44

Ter verduidelijking: zo'n soort ventiel dus:

Afbeelding

Plaats reactie