fietshelm uit de gratie?
Zonder daarover na te denken rij ikzelf ook altijd met helm (toch op racefiets).
Ik kom trouwens ook maar weinig mensen tegen die geen helm dragen, misschien dat dit de komende maanden wel wat frequenter zal gebeuren als de sporadische rijders de weg opzoeken.
Ieder zijn keuze natuurlijk, maar persoonlijk zal ik nooit aanpikken bij iemand die zonder helm rijdt. Op een racer hoor je een helm te dragen en daar bestaat geen uitzondering op voor mij.
Ik kom trouwens ook maar weinig mensen tegen die geen helm dragen, misschien dat dit de komende maanden wel wat frequenter zal gebeuren als de sporadische rijders de weg opzoeken.
Ieder zijn keuze natuurlijk, maar persoonlijk zal ik nooit aanpikken bij iemand die zonder helm rijdt. Op een racer hoor je een helm te dragen en daar bestaat geen uitzondering op voor mij.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
Daarom ga ik ook nooit op bezoek bij mensen die thuis geen helm dragen. Je wilt toch een signaal afgeven, een misschien leren ze het zo!Ernie C. schreef:Toch zou het verstandiger zijn om thuis ook altijd een helm op te zetten...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dat is voor mij nu net het "probleem". Ik zie me echt niet op mijn boodschappenfiets met helm gaan. Maar geen meter op de racefiets zonder.Ernie C. schreef:Toch zou het verstandiger zijn om thuis ook altijd een helm op te zetten...
Heel veel jaren geleden, nadat we in het ziekenhuis gezien hebben, wat een gemist paaltje met je kan doen, zijn we met ons gezin direct overgegaan tot het aanschaffen van een helm. De kinderen waren nog jong, maar ik denk dat er 4-5 helmen kapot gevallen zijn.
Dan is er nog een groep met helm waar ik me heel vaak over verbaas. De groep kinderen waar de helm op de groei gekocht is, In ieder geval niet past. Achterop het hoofd, als ze beroerd vallen zullen ze "bijna" stikken. Of die kinderen waar de helm scheef op het hoofd staat. Ook dat is schijnveiligheid.
Sterker nog, ik doe zelfs een helm-scan voor ik bij mensen langs ga. Heeft u of hebben uw familieleden een helm in het bezit danwel ooit een in het bezit gehad? Indien niet dan zet ik geen voet over de drempel. Je moet ergens de grens trekken.53x11 schreef:Daarom ga ik ook nooit op bezoek bij mensen die thuis geen helm dragen. Je wilt toch een signaal afgeven, een misschien leren ze het zo!Ernie C. schreef:Toch zou het verstandiger zijn om thuis ook altijd een helm op te zetten...
Hoe denken we eigenlijk over huisdieren zonder helm? Die hondjes achter op de fiets in het mandje. Levensgevaarlijk.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid
Kunnen we dit topic niet gewoon hernoemen tot: 'vandaag gezien: een wielrenner zonder helm' ?
-
- Forum-lid
Wij hebben thuis een setje "gast" helmen en wegwerp haarnetjes voor de hygiene. Nu kunnen er tot vijf spontane helmloze bezoekers voorzien worden van de broodnodige bescherming. We hebben verschillende merken en verschillende maten. Zo heb ik een bell hoofd en mijn partner een giro hoofd, onze zoon heeft een Poc hoofd. Die variatie proberen we terug te laten komen in onze gast helmen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Arme jongen, hoop dat hij er niet teveel mee gepest wordt op school.hendrikjan schreef:... onze zoon heeft een Poc hoofd. ....
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Misschien is dat wel de reden waarom ze geen helm dragen53x11 schreef:Daarom ga ik ook nooit op bezoek bij mensen die thuis geen helm dragen. Je wilt toch een signaal afgeven, een misschien leren ze het zo!Ernie C. schreef:Toch zou het verstandiger zijn om thuis ook altijd een helm op te zetten...
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
MarkVeenstra schreef:Arme jongen, hoop dat hij er niet teveel mee gepest wordt op school.hendrikjan schreef:... onze zoon heeft een Poc hoofd. ....
Vraag is dan wel: van wie heeft hij dat Poc-hoofd?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Shit, zo had ik er nog niet over nagedacht! Ik vond het al zo vreemd, aangezien die mensen wel gewoon de broodnodige veiligheidsgordels hebben, zodat ze tijdens het tv kijken niet van de bank kunnen vallen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Supergrover
- Forum-lid HC
wordt er, onder streng toezicht van de Stijl-politie, wel gekeken naar de juiste combi?
want op een met Campa uitgeruste fiets "hoort" natuurlijk wel een italiaanse helm....
want op een met Campa uitgeruste fiets "hoort" natuurlijk wel een italiaanse helm....