Sram force 1 "na doen"
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
Sterker nog, het kan geeneens
Trouwens, voor mijn woonwerk ritjes is single 38 voor en 12-25 achter perfect. Al bijna 2500 km. Af en toe wind mee of een keer met een collega flink doortrappen en dan zou een 40 voor en 11 achter fijn zijn. Maar dat is het nadeel waar ik voor heb gekozen om meer dan 95% van de tijd een zeer prettig verzet te kunnen rijden.
Trouwens, voor mijn woonwerk ritjes is single 38 voor en 12-25 achter perfect. Al bijna 2500 km. Af en toe wind mee of een keer met een collega flink doortrappen en dan zou een 40 voor en 11 achter fijn zijn. Maar dat is het nadeel waar ik voor heb gekozen om meer dan 95% van de tijd een zeer prettig verzet te kunnen rijden.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Dan snap ik je vraag denk ik niet.cubebiker schreef:Precies.. Ik rij nu met een dubbel. En rij dan ook amper op het binnenblad.
Je stelt dat je met o.symetric voorblad rijdt.. en je twijfelt of dat werkt met 1x11 omdat het schakelen met de voorderailleur een kleine ramp is?
Je verliest je voorderailleur, dus je bent je probleem kwijt. Of lees ik je vraag helemaal verkeerd?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Nee. Ik twijfel of het goed gaat werken met een enkel o.symetric voorblad aangezien de ketting er relatief makkelijk afgaat bij een schuine kettinglijn. Zonder voorderailleur leg je de ketting er alleen op door te stoppen. En dat wil je niet in een wedstrijd.
Aan de andere kant bedenk ik me dat veel crossers met een enkel voorblad rijden. Er zullen er toch ook zijn die met een ovaal blad rijden?
Aan de andere kant bedenk ik me dat veel crossers met een enkel voorblad rijden. Er zullen er toch ook zijn die met een ovaal blad rijden?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Natuurlijk kan je niet met enkel een standaard Osymetric blad zonder voor-derailleur of kettinggeleider rijden. De ketting ligt er binnen een paar km af.
Waarom rij je eigenlijk met zo'n duur blad? Het gaat je er duidelijk niet om om zo efficient mogelijk te fietsen, want dan had je dat 2e blad ook wel gebruikt.
Waarom rij je eigenlijk met zo'n duur blad? Het gaat je er duidelijk niet om om zo efficient mogelijk te fietsen, want dan had je dat 2e blad ook wel gebruikt.
Volgens mij is het nog altijd niet duidelijk dat het om een wedstrijdfiets gaat.In een wedstrijd heb ik, op het inrijden en naar de wedstrijd toe rijden na, het binnenblad echt niet nodig.
En efficient of niet. Persoonlijk vind ik het heerlijk fietsen.
Kettinggeleider zou een optie zijn tenzij het tandwiel daar bij iedere omwenteling tegenaan loopt.
Ik denk dat ik m'n licht beter kan opsteken in het crosserswereldje.
En efficient of niet. Persoonlijk vind ik het heerlijk fietsen.
Kettinggeleider zou een optie zijn tenzij het tandwiel daar bij iedere omwenteling tegenaan loopt.
Ik denk dat ik m'n licht beter kan opsteken in het crosserswereldje.