Oke dus het is duidelijk dat investeren in aero spullen zin heeft. Vraag blijft dan welke investering is het meest zinvol.
In mijn ogen is dat een investering in een tijdrit frame. De geometrie van een normaal race frame is namelijk niet geschikt om een juiste tijdrit positie te creëren.
Tijdrijden en aerodynamica
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4757
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6236
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Zie bijdrage nuitkor op 1e pagina als je het hebt over prijs per seconde winst.
Dan is een frame niet zo voordelig tov de winst die je ermee boekt.
Mbt de houding, als je een zadelpen omdraait, of 1 met setback naar voren, kom je al een heel eind (virtuele zitbuishoek gaat dan van een 72 a 73 graden richting 77 graden). Dan een geschikt zadel, en een ligstuur of full pull tijdrit stuur, en je gewone frame geeft je eennprima houding toch ?
Dan is een frame niet zo voordelig tov de winst die je ermee boekt.
Mbt de houding, als je een zadelpen omdraait, of 1 met setback naar voren, kom je al een heel eind (virtuele zitbuishoek gaat dan van een 72 a 73 graden richting 77 graden). Dan een geschikt zadel, en een ligstuur of full pull tijdrit stuur, en je gewone frame geeft je eennprima houding toch ?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013