Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hooikoorts

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 15 jun 2015 16:40

@Gastheerg ik heb al hooikoorts sinds mijn 17e ben al tig keren getest ook i.v.m. mijn katten vooral omdat ik altijd perzische langhaar katten heb. Ben echt voor heel veel planten en zo allergisch de ficus benjamina kreeg daarom een nieuw thuis. Ik heb me erbij neergelegd dat ik hooikoorts heb daar kan ik me leven. Alles beter dan kanker dit hebben ze namelijk bij een goede bekende van ons geconstateerd.
Ghost Nivolet 6LC

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 16 jun 2015 19:46

http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... ebed.dhtml

De ultieme laatste poging: Last van hooikoorts? Eet een pissebed!
:D
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 16 jun 2015 21:20

Oogdruppels: NATRIUMCROMOGLICAAT. klein flesje bij de apotheek 3,95. Werkt ZEKER !!!!

Neusspray: FLUTICASANPROP. Alleen op dokterrsrecept. Eveneens succes verzekerd.

Maar wat gebruikt de TS nu eigenlijk ???????????
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 17 jun 2015 07:13

ThijsvdnBerg schreef:
rhino7 schreef:Enkele jaren geleden ook veel last van gehad. De arts kwam met een oplossing om elk jaar medio februari 3 injecties(serieuze) te geven. Ik weet niet wat voor spul het was, maar dat kun je een keer navragen.

Dan had ik de zomer er vrijwel geen last van. Nu al een paar jaar geen injectie meer gehad en ik denk dat ik erover heen gegroeid ben.
Moet ik dit zien als een immunotherapie? Heb hier ooit aan meegedaan door middel van dagelijks een aantal druppels onder de tong. Na twee jaar lang elke dag een opgezwollen tong als reactie daar op was ik het wel beu.

Ik heb tijdelijk fexofenadine gebruikt. Hier werd ik echt stoned van. Nu weer terug naar desloratadine, maar die verlichten alleen als ik veel meer gebruik dan de voorgeschreven dosis, ook niet echt de bedoeling.

Ben wel ooit getest, weet dat ik heftig reageer op bomen en kruiden (begin van het seizoen) en wat minder op gras. Dit zorgt er gelukkig wel voor dat ik hoogzomer wat minder klachten heb.

Wat betreft de brandende ogen, geen medicijn werkt zo goed als even een koude washand op geopende ogen leggen!

Ik moest even zoeken om te kijken wat het was geweest.

Een desensibilisatie-injectie is een middel tegen allergie.
Het wordt gebruikt om allergie te voorkomen, zoals hooikoorts, allergie door insectensteken, langdurig ontstoken neusslijmvlies en ontstoken ogen door allergie.
De injecties worden door een arts toegediend. Er kunnen allergische reacties optreden. Daarom moet u na de injectie nog een half uur onder controle van de arts blijven.

Wanneer?
De start van de behandeling hangt af van welke allergie u heeft. Begin de behandeling na een periode waarin u het meeste last had van de allergie (dus bij een allergie voor boompollen, ná het boompollenseizoen). Bij allergie voor huisstofmijt of insectensteken kunt u meestal in elk seizoen beginnen.

Hoe lang?
De kuur duurt meestal 3 tot 5 jaar. De klachten zullen gedurende die jaren steeds minder worden.

Als u echter na 2 jaar nog altijd geen verbetering merkt, heeft verder gebruik geen zin. U kunt met de behandeling stoppen als u gedurende meer dan 1 jaar geen last meer heeft gehad van uw allergie.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

ThijsvdnBerg
Forum-lid

ThijsvdnBerg 17 jun 2015 08:58

beezer schreef:Oogdruppels: NATRIUMCROMOGLICAAT. klein flesje bij de apotheek 3,95. Werkt ZEKER !!!!

Neusspray: FLUTICASANPROP. Alleen op dokterrsrecept. Eveneens succes verzekerd.

Maar wat gebruikt de TS nu eigenlijk ???????????
Tabletten: deslarotadine
Neusspray: Mometasanfuroaat Teva

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jun 2015 11:24

ThijsvdnBerg schreef:
amclassic-fan schreef:Ik heb wel eens wat onderzoekjes over de dosering van desloratadine opgezocht. De conclusie van alle onderzoeken was dat het opvoeren van de dosering werkte voor de meeste proefpersonen en bij de meeste geen bijwerkingen gaf. 2 tot 3 tabletten (van uit mijn hoofd 5 mg) neem ik zelf als één niet afdoende werkt.
Hmm interessant. Mijn huisarts is het daar duidelijk niet mee eens. Kreeg bij mijn laatste bestelling bij de apotheek de pillen bijna niet mee omdat ik eigenlijk 3 maanden had moeten doen met de hoeveelheid die ik daarvoor had (1 tablet per dag), terwijl ze nu na anderhalve maand op waren.

Na aanleiding hiervan heb ik toen die zwaardere tabletten gekregen.
Even snel gezocht en onderstaande onderzoek weer terug gevonden:
http://www.jacionline.org/article/S0091 ... ract?cc=y=
http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 4908023725

Beide gaan niet over hooikoorts, maar voor het effect van de dosering op bijwerkingen enzo maakt dat niet uit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Spaceship
Forum-lid

Gebruikersavatar Spaceship 19 jun 2015 20:49

rhino7 schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... ebed.dhtml

De ultieme laatste poging: Last van hooikoorts? Eet een pissebed!
:D
Tja, seks met een olifant schijnt ook goed te werken.
Helpt je van vele kwalen af, serieus.

:geek:

CKT369
Forum-lid

CKT369 19 jun 2015 22:27

Hoi,

CetiSandoz 10 mg

WAT IS CETISANDOZ EN WAARVOOR WORDT HET GEBRUIKT
Cetirizinedihydrochloride is het werkzame bestanddeel van CetiSandoz.
CetiSandoz is een anti-allergisch geneesmiddel.
Bij volwassenen en kinderen van 6 jaar en ouder is CetiSandoz bestemd voor de verlichting van:
• neus- en oogklachten die verband houden met seizoengebonden en niet-seizoengebonden
allergische rhinitis.
• chronische netelroos (chronische idiopatische urticaria).

1 pilletje s'morgens en ik kan er weer tegen

Gr

CKT369 ;)

Plaats reactie