Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

fietspomp

engeltje
Forum-lid

engeltje 15 jan 2012 13:48

Ik heb een Topeak Joe Blow Ace, aangsechaft begin 2008. Deze heeft het altijd goed gedaan, maar vandaag bleek de manometer op nul te blijven staan.

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Als ik de zwarte ring van de manometer afdraai en de twee imbusboutjes aan de onder kant verwijder, krijg ik de pomp nog niet uit elkaar.
Is het te verwachten dat het probleem in de manometer zelf zit of ergens anders in de pomp?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 jan 2012 14:17

Ik heb ervaring met de JoeBlow en de SKS. Beide goede pompen maar de SKS is echt beter in mijn ogen.

rogiertcanyon
Forum-lid

rogiertcanyon 15 jan 2012 17:18

Ik heb er ook eentje van de Hema gehad. Lijkt erop alsofje genoeg bar in je banden krijgt. Totdat je een goede pomp (mijn geval ook een Joe blow) gaat gebruiken. En dan blijkt dat er nooit meer dan vijf à zes bar in heeft gezeten.

Andere vraag; iemand tip voor een goede mobiele pompje, of een systeem met cilinders dat wel werkt? Vandaag op de ATB lek gereden. Wilde mijn nieuwe band oppompen met cilinder maar ding wat op je ventiel klapte kapot.

duwstang
Forum-lid

Gebruikersavatar duwstang 15 jan 2012 19:13

SKS bevalt mij erg goed!
Vind het altijd hilarisch om mensen met andere pompen erg veel moeite te zien doen om zodra je een beetje druk erin krijgt terwijl je de SKS bij 7 bar nog moeiteloos bedient.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 15 jan 2012 19:25

havana schreef:Ik heb ervaring met de JoeBlow en de SKS. Beide goede pompen maar de SKS is echt beter in mijn ogen.
Ik heb ze ook allebei. Merk dat ik vooral de Topeak gebruikt, het kost duidelijk minder kracht en minder slagen om dezelfde druk erin te krijgen. Voet is ook stabieler. De kop van de SKS (rechte messing kop) is wel prettig, geen heveltje maar gewoon erop rammen. Als het rubbertje uitgelubberd raakt doe je er een nieuwe in (1€).

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 jan 2012 19:36

De kop van SKS is zalig. Met de kop heb ik bij vrijwel alle andere pompen een probleem: je zet de kop erop en er ontsnapt meteen lucht. Je krijgt dan de onhandige situatie dat je met één hand de kop op het ventiel moet houden en met de andere hand moet pompen. Niet ideaal. Een SKS gaat een leven lang mee. Bestel er inderdaad direct 10 rubbertjes bij en je zit gebakken.

engeltje
Forum-lid

engeltje 15 jan 2012 20:20

Maar heeft iemand nog een suggestie voor mijn manometer?

Plaats reactie