Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vredestein Fortezza Senso All Weather

peter1981
Forum-lid

peter1981 14 sep 2015 08:22

ik merk totaal geen verschil en heb in het begin zelfs met de oude types en nieuwe types door elkaar gereden ( winter/zomerfiets)
Wel merk ik verschil in lek rijden dat is tot nu toe een kwart van vorig jaar
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

edwin01
Forum-lid

edwin01 14 sep 2015 10:02

thestudent schreef:Ik heb jaren met fortezzas gereden. Maar de nieuwe senso lijn kan me totaal niet bekoren. Rollen echt wel een stuk zwaarder.
Ik ben ook geen fan meer. Jaren gereden op Tricomps, geweldige band, prima grip, liep lekker... Ik vind de Senso echt wel stugger aanvoelen. Ik had ook snel last van lengtescheuren in de band waar de verschillende compounds aan elkaar zitten. Ik vind de Senso meer een all-round trainingsbandje geworden zoals de Vittoria Rubino, terwijl de Tricomp een goede wedstrijdband was. Inmiddels overgestapt op Schwalbe One TL, ook heel fijn!

Liefhebber_Adriaan
Forum-lid

Liefhebber_Adriaan 15 sep 2015 12:46

Er is in diverse wielerbladen en op het internet veel te vinden over de rolweerstand van banden. Deze band komt daar niet echt goed voor de dag.
Ik vraag me echter af wat de rolweerstand is van banden na ongeveer 200 tot 500 Km gebruik. Alle metingen zijn gedaan met nieuwe banden maar ik kan me goed voorstellen dat de rolweerstand na (kort) gebruik heel anders is en dat de waarden dan veel dichter bij elkaar komen. Weet iemand of dit soort testen al eens gedaan zijn? Misschien zijn de Fortezza banden na 200 Km helemaal zo slecht nog niet!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 sep 2015 12:58

Ik heb nu 2 setjes gesleten en ik koop ze ook niet meer. Ze slijten veel sneller dan de oude Tri-comps, daarbij zijn ze grijs i.p.v. zwart. Mijn laatste setje hield het 2500 km vol wat ik onacceptabel vind. Normaal doe ik toch zeker 4k met een set banden. Maar wat nog het ergste is, is dat ze "zoekerig" gaan rijden zodra ze vierkant worden. Dat was bij de Tricomps niet zo. Die werden ook vierkant (zoals elke band) maar bleven gewoon goed rijden.

Nu een setje Schwalbe One dat bevalt voorlopig prima.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 sep 2015 14:14

edwin01 schreef:
thestudent schreef:Ik heb jaren met fortezzas gereden. Maar de nieuwe senso lijn kan me totaal niet bekoren. Rollen echt wel een stuk zwaarder.
Ik ben ook geen fan meer. Jaren gereden op Tricomps, geweldige band, prima grip, liep lekker... Ik vind de Senso echt wel stugger aanvoelen. Ik had ook snel last van lengtescheuren in de band waar de verschillende compounds aan elkaar zitten. Ik vind de Senso meer een all-round trainingsbandje geworden zoals de Vittoria Rubino, terwijl de Tricomp een goede wedstrijdband was. Inmiddels overgestapt op Schwalbe One TL, ook heel fijn!
Bij m'n vriendin kon ik de banden weg gooien na deze winter, vanwege de lengte scheuren. Misschien toch nog eens terug sturen, want het is na wel heel weinig km's gebeurd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 15 sep 2015 16:03

+1 voor de lengtescheuren.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 15 sep 2015 17:42

Hmm, ben eigenlijk wel tevreden. Lang niet zo prettig als mijn schwalbe one banden, maar ze dienen dan ook een iets ander doel (namelijk fatsoenlijk rijden onder alle omstandigheden en niet al te snel lek gaan)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 15 sep 2015 19:32

Ook hier sprake van lengtescheuren.

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 15 sep 2015 19:42

Had ook lengte scheuren op mijn senso banden op mijn winterfiets
Was wel de band met de rood zwarte kleur en de scheuren waren over heel de lengte tussen de sfscheiding van de kleuren
Wel 4000 km op gereden dus kan ik acepteren en niet lek gereden
Op mijn mooi weer fiets rij ik op schwalbe one

peter1981
Forum-lid

peter1981 15 sep 2015 20:09

nog nooit een scheur gehad
maat van me wel met de xtreme weather en heb daar ook al meer klachten over gehoord
wat betreft slijtage doe ik er maar liefst 2x tot 3x zo lang met een bandje ten opzichte van de tricomps :O
Belangrijkste voor mij is toch wel de lekbestendigheid en de prijs is dan een leuke extra

zou gescheurde banden gewoon terug sturen want dat mag gewoon niet , de conti`s en schwalbe banden van vorige generaties hadden dit ook en werd allemaal netjes vergoed
na 4dkm zou ik me er ook geen zorgen meer over maken en de band weggooien
Giant Ease e-bike

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 15 sep 2015 20:19

Ik heb in de loop van dit fietsjaar de Senso's opgelegd, na jaren met Conti grand prix 4000s gefietst te hebben. Reden: lagere prijs en dus niet vanwege ontevredenheid met de Conti's. Ik ben niet enthousiast, met name omdat de Senso's sneller blijken te slijten dan de Conti's. De achterband was snel (> 2000 k) vierkant. Het prijsverschil is weliswaar groot in het voordeel van de Senso's, maar banden wisselen is niet mijn hobby.
... más allá ...

peter1981
Forum-lid

peter1981 15 sep 2015 20:23

vierkant wil niet zeggen versleten natuurlijk mijn huidige band was ook vierkant na 1000km ( veel bergop ) maar zit nu al 3dkm erop en komen nog geen draden door
Giant Ease e-bike

Plaats reactie