Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx NEO Smart turbo trainer

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 20 sep 2015 17:44

Wat is reactie snelheid bij intervals. Bijv als je van 150W naar 300W gaat, hoelang duurt dit?
What makes the boat go faster?

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 20 sep 2015 20:04

Snel, beter gezegd ik merk geen vertraging of iets dergelijks. In TR gisteren een kort interval training gedaan en merkte geen enkele vertraging....
YFood !!!

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 20 sep 2015 20:52

Het vreemde is echter wel dat Tacx zelf de software ( TTS advanced en TTS basic ) nog niet op de Neo voorbereid hebben..update komt over 1 week .

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 21 sep 2015 08:29

http://forum.tacx.com/viewtopic.php?f=34&t=25119, hier spreekt men wel over TTS4 dat die werkt.
YFood !!!

gede
Forum-lid

gede 21 sep 2015 09:30

Hoe 'echt' is het trapgevoel? Meestal heb je een wat zwaarder vliegwiel nodig om een beetje een realistisch 'rond' trapgevoel te krijgen. Dat heeft deze niet. Kan je bij hogere weerstand ook nog mooi gelijkmatig trappen?

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 21 sep 2015 09:37

Er is totaal geen enkel schokkend effect, ook bij hogere wattages.

Het trapgevoel is behoorlijk echt, je zit niet fixt maar beweegt een beetje van links naar rechts zonder dat het daarbij extreem wordt...... maar het blijft een indoor trainer. Heb ook de Flow echter dti is toch wel veel en veel beter....
YFood !!!

ed-ep
Forum-lid

ed-ep 21 sep 2015 11:06

Hoi,

Nu m'n Genius verkocht is ben ik ook in de markt voor een Neo maar ik heb een aantal vragen/bedenkingen. Zou je voor zover mogelijk m'n vragen willen beantwoorden? Aangezien dit voor meer mensen interessant is heb ik geen PB gestuurd.

1) Wordt het wattage constant gehouden tijdens de interval trainingen? Bij de Genius fluctueerde dit nogal. Bij bv een blokje op bv 300W ging de Genius, in TTS4 Catalyst, hier langzaam naartoe om vervolgens continu te slingeren tussen de 330 en 280W en ook tijdens Ergo video slingerde het wattage en was dit niet constant.
2) Voelt de Neo stevig aan? Ik begrijp dat deze een beetje heen en weer beweegt. Gaat dit gepaard met gekraak ofzo of is het een solide geheel?
3) Wat is de totale breedte van het frame?
4) Op het Tacx forum las ik van iemand dat zijn achterderailleur bij een verzet van 34-30 tegen de behuizing kwam. Heb jij daar ook last van of blijft de achterderailleur vrij. (rij zelf met Campagnolo 11sp)
5) Is de beleving in Zwift realistisch? Is de snelheid van de Neo gelijk aan de snelheid die in Zwift getoond wordt?

Alvast bedankt!

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 21 sep 2015 12:03

Mijn bevindingen..., maar letop heb hem nog niet intesief gebruikt.

1) Wordt het wattage constant gehouden tijdens de interval trainingen?

De druk die je moet uitoefenen op de pedalen is constant, dus voor mij een Ja.

2) Voelt de Neo stevig aan? Ik begrijp dat deze een beetje heen en weer beweegt. Gaat dit gepaard met gekraak ofzo of is het een solide geheel?

0,0 gekraak, je hoort hem stil zoemen echter dit geluid wordt overstemt door de draaiende delen van je fiets..., hij is ECHT stil!! De Neo weegt bijna 22kg dus hij is echt wel stevig, een heel mooi afgewerkt en stevig aanvoelend apparaat. Dat beetje heen en weer bewegen is wel apart maar wordt nooit te gek.

Geen idee, echter breder als de Tacx Flow, zal wel ergens op de Tacx site staan? Gok tussen 50 en 75 cm...

4) Op het Tacx forum las ik van iemand dat zijn achterderailleur bij een verzet van 34-30 tegen de behuizing kwam. Heb jij daar ook last van of blijft de achterderailleur vrij. (rij zelf met Campagnolo 11sp)?

Ik rijd zelf ook Campagnolo 11 speed wel 12-25, geen enkel probleem. Misschien heeft desbetreffende de smalle spacer vergeten te monteren, die je als eerste over de body moet schuiven voordat je de cassette monteert.

5) Is de beleving in Zwift realistisch? Is de snelheid van de Neo gelijk aan de snelheid die in Zwift getoond wordt?

Heb gisteren Zwift geinstalleerd, heel effe gereden maar kan hier niet echt een betrouwbare uitspraak over doen, weerstand was wel in orde en nam toe als de hellingsgraad toe nam. Denk dat dat niks voor mij is maar ga het zeker wel eens uitproberen.
YFood !!!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 sep 2015 16:45

Het feit dat vermogen schommelt is heel normaal, dat is altijd zo als op vermogen traint. Ik heb zelf op de spinner gemerkt dat het indoor wel een stuk minder is dan wanneer je buiten fietst. Vrijwel iedereen die met vermogen rijdt kiest er derhalve voor om niet het actuele vermogen in beeld te zetten, maar het vermogen gemiddeld over 3 seconden. Voor intervallen werkt het gemiddelde over 10 seconden nog fijner vind ik, dat is heel goed stabiel te houden.

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 23 sep 2015 22:45

Arno357 schreef:Het vreemde is echter wel dat Tacx zelf de software ( TTS advanced en TTS basic ) nog niet op de Neo voorbereid hebben..update komt over 1 week .
Je haalt dingen door elkaar. TTS werkt gewoon met de NEO. Het is alleen de ipad app die nog niet werkt.

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 23 sep 2015 22:52

csteenbe schreef:Mijn bevindingen..., maar letop heb hem nog niet intesief gebruikt.

1) Wordt het wattage constant gehouden tijdens de interval trainingen?

De druk die je moet uitoefenen op de pedalen is constant, dus voor mij een Ja.

0,0 gekraak, je hoort hem stil zoemen echter dit geluid wordt overstemt door de draaiende delen van je fiets..., hij is ECHT stil!! De Neo weegt bijna 22kg dus hij is echt wel stevig, een heel mooi afgewerkt en stevig aanvoelend apparaat. Dat beetje heen en weer bewegen is wel apart maar wordt nooit te gek.

Geen idee, echter breder als de Tacx Flow, zal wel ergens op de Tacx site staan? Gok tussen 50 en 75 cm...

4) Op het Tacx forum las ik van iemand dat zijn achterderailleur bij een verzet van 34-30 tegen de behuizing kwam. Heb jij daar ook last van of blijft de achterderailleur vrij. (rij zelf met Campagnolo 11sp)?

Ik rijd zelf ook Campagnolo 11 speed wel 12-25, geen enkel probleem. Misschien heeft desbetreffende de smalle spacer vergeten te monteren, die je als eerste over de body moet schuiven voordat je de cassette monteert.

Heb gisteren Zwift geinstalleerd, heel effe gereden maar kan hier niet echt een betrouwbare uitspraak over doen, weerstand was wel in orde en nam toe als de hellingsgraad toe nam. Denk dat dat niks voor mij is maar ga het zeker wel eens uitproberen.
M.b.t. punt 4 ging de post in het tacx forum over een, niet door tacx ondersteunde combinatie, namelijk een triple. Indien je de tacx ondersteunde combinaties gebruikt gaat het niet fout.

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 24 sep 2015 16:53

ooglenz schreef:
Arno357 schreef:Het vreemde is echter wel dat Tacx zelf de software ( TTS advanced en TTS basic ) nog niet op de Neo voorbereid hebben..update komt over 1 week .
Je haalt dingen door elkaar. TTS werkt gewoon met de NEO. Het is alleen de ipad app die nog niet werkt.
Mail van 17 september jongstleden van Tacx support..

excuses, er zit nog een bug mbt TTS, want we gaan oplossen

1. kalibratie is niet nodig. Die kan je wegklikken
2. (en dit is de bug). Zet je gewicht 20% hoger dat dat deze is. Dan is de weerstand correct

We zijn dit zo snel mogelijk aan het oplossen

Kind Regards,

Tacx Support

En tot nu toe is dit nog niet opgelost ..misschien vanavond..

Plaats reactie