Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Tacx Smart trainer i.c.m. Zwift, Trainerroad via ANT+FE-C

MaSa
Forum-lid

MaSa 08 sep 2015 14:53

Ik las dat je ook de software van BKtool kunt gebruiken, je hiermee ook virtueel tegen andere deelnemers rijden. Iemand ervaring met deze software?

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 08 sep 2015 15:08

Hierbij een link waar een en ander m.b.t. trainingssoftware is uitgeplozen
http://www.dcrainmaker.com/2014/11/wint ... depth.html
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 08 sep 2015 15:55

vincent75 schreef:Hierbij een link waar een en ander m.b.t. trainingssoftware is uitgeplozen
http://www.dcrainmaker.com/2014/11/wint ... depth.html
Heel leuk artikel van DCRainmaker, echter nu weet ik het helemaal niet meer.

Ben me aan het bedenken om de Tacx Neo te kopen en vraag me af of dergelijke software me nu meer gaat plezier geven aan het Tacxen.

Ik vind Tacxen niet oersaai, lekker muziekje aan en hopa! Echter denk wel dat ik een stuk software ga gebruiken om meer gerichter te kunnen trainen op de Tacx....het artikel van DCRainmaker is zeer uitgebreid en geeft me nu niet echt dudielijk een richting.....
YFood !!!

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 08 sep 2015 16:25

Trainerroad is ideaal om een lekkere training af te werken, keuze genoeg. Je kunt hier prima een filmpje bij kijken en onder in het scherm je trainingsgrafiek en performance zien. De films van Sufferfest zijn goed geïntegreerd en geven je een goede workout, pffff.

Mijn korte ervaring met Zwift is dat je met de huidige bèta versie niet echt een gerichte training kunt doen, gewoon een lekker game en een beetje rondfietsen in de virtuele wereld. Heb wel het gevoel dat dit een grote speler gaat worden als ze de maandelijkse bijdrage straks in de uiteindelijke versie een beetje beschaafd houden.

VeloReality doet het bij mij ook goed, mooie scherpe beelden. Dacht zo'n €10 per film en gratis werkende software. Mooi om te zien maar je gaat echt geen 2x per week een of andere col op knallen voor je lol in de huiskamer.

Ik heb geen ervaring met de software van Tacx
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 08 sep 2015 17:55

Idd zag Trainerroad al eerder, me net even verdiept en ik denk dat ik dit zoek....eerst maar eens de Neo aanschaffen. Wil wel wachten tot de Edge 1000 Fe-c ondersteund...
YFood !!!

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 09 sep 2015 20:11

Besteld bij van Bon, ben benieuwd nu maar hopen dat Garmin snel met de update komt met de ondersteuning van het FE-C protocol voor de Edge 1000.
YFood !!!

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 10 sep 2015 10:31

vincent75 schreef:
Mijn korte ervaring met Zwift is dat je met de huidige bèta versie niet echt een gerichte training kunt doen, gewoon een lekker game en een beetje rondfietsen in de virtuele wereld. Heb wel het gevoel dat dit een grote speler gaat worden als ze de maandelijkse bijdrage straks in de uiteindelijke versie een beetje beschaafd houden.
Ook bij de bèta kun je al wel prima trainen, al zal dat via een "omweg" zijn.

Je kunt bij de setup zelf bepalen hoe je de weerstand van Zwift wilt hebben. Schuifje helemaal naar links is geen controle door Zwift en dus afgevlakte rit waar je zelf blokjes kunt maken. Helemaal naar rechts is de meest realistische ervaring wat betreft weerstand. Standaard staat de weerstand 50/50.

Wat ook kan en goed schijnt te werken, is de combinatie van TR en Zwift. Daarvoor zijn dan wel 2 ant+ ontvangers nodig en dien je de TR de controle te laten doen en in Zwift enkel de data te laten weergaven.

Maar, ben zelf ook zeer benieuwd naar de volle versie van Zwift straks. Gaan vast nog wat samen werkingen aan voor trainingsplannen en dergelijke, dus wordt een mooi product imho
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 10 sep 2015 10:44

Soap schreef: Wat ook kan en goed schijnt te werken, is de combinatie van TR en Zwift. Daarvoor zijn dan wel 2 ant+ ontvangers nodig en dien je de TR de controle te laten doen en in Zwift enkel de data te laten weergaven.
Maar waarom zou je dat willen doen? TR geeft toch ook alle data weer?
What makes the boat go faster?

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 10 sep 2015 10:46

Voor de afleiding lijkt me.
Rondrijden in een virtuele omgeving is wat anders dan kijken naar een starre grafiek.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 10 sep 2015 11:20

Klopt, geeft het dan ook, maar dan bestuurd TR de trainer en de 2 ant+ is om wel zwift de data door te geven.

Sorry, mijn onduidelijkheid.
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 10 sep 2015 11:26

opperhoofd schreef:Voor de afleiding lijkt me.
Rondrijden in een virtuele omgeving is wat anders dan kijken naar een starre grafiek.
In dat geval kijk ik liever naar Netflix oid :mrgreen: dan Zwift. Afgelopen weekend Netflix docu Pantani gekeken "The accidental death of a cyclist". Aanrader.
What makes the boat go faster?

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 10 sep 2015 11:51

Ik heb soms alle 3 aan staan :D
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Plaats reactie