Tacx Smart trainer i.c.m. Zwift, Trainerroad via ANT+FE-C
Hierbij een link waar een en ander m.b.t. trainingssoftware is uitgeplozen
http://www.dcrainmaker.com/2014/11/wint ... depth.html
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Heel leuk artikel van DCRainmaker, echter nu weet ik het helemaal niet meer.vincent75 schreef:Hierbij een link waar een en ander m.b.t. trainingssoftware is uitgeplozen
Ben me aan het bedenken om de Tacx Neo te kopen en vraag me af of dergelijke software me nu meer gaat plezier geven aan het Tacxen.
Ik vind Tacxen niet oersaai, lekker muziekje aan en hopa! Echter denk wel dat ik een stuk software ga gebruiken om meer gerichter te kunnen trainen op de Tacx....het artikel van DCRainmaker is zeer uitgebreid en geeft me nu niet echt dudielijk een richting.....
YFood !!!
Trainerroad is ideaal om een lekkere training af te werken, keuze genoeg. Je kunt hier prima een filmpje bij kijken en onder in het scherm je trainingsgrafiek en performance zien. De films van Sufferfest zijn goed geïntegreerd en geven je een goede workout, pffff.
Mijn korte ervaring met Zwift is dat je met de huidige bèta versie niet echt een gerichte training kunt doen, gewoon een lekker game en een beetje rondfietsen in de virtuele wereld. Heb wel het gevoel dat dit een grote speler gaat worden als ze de maandelijkse bijdrage straks in de uiteindelijke versie een beetje beschaafd houden.
VeloReality doet het bij mij ook goed, mooie scherpe beelden. Dacht zo'n €10 per film en gratis werkende software. Mooi om te zien maar je gaat echt geen 2x per week een of andere col op knallen voor je lol in de huiskamer.
Ik heb geen ervaring met de software van Tacx
Mijn korte ervaring met Zwift is dat je met de huidige bèta versie niet echt een gerichte training kunt doen, gewoon een lekker game en een beetje rondfietsen in de virtuele wereld. Heb wel het gevoel dat dit een grote speler gaat worden als ze de maandelijkse bijdrage straks in de uiteindelijke versie een beetje beschaafd houden.
VeloReality doet het bij mij ook goed, mooie scherpe beelden. Dacht zo'n €10 per film en gratis werkende software. Mooi om te zien maar je gaat echt geen 2x per week een of andere col op knallen voor je lol in de huiskamer.
Ik heb geen ervaring met de software van Tacx
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Ook bij de bèta kun je al wel prima trainen, al zal dat via een "omweg" zijn.vincent75 schreef:
Je kunt bij de setup zelf bepalen hoe je de weerstand van Zwift wilt hebben. Schuifje helemaal naar links is geen controle door Zwift en dus afgevlakte rit waar je zelf blokjes kunt maken. Helemaal naar rechts is de meest realistische ervaring wat betreft weerstand. Standaard staat de weerstand 50/50.
Wat ook kan en goed schijnt te werken, is de combinatie van TR en Zwift. Daarvoor zijn dan wel 2 ant+ ontvangers nodig en dien je de TR de controle te laten doen en in Zwift enkel de data te laten weergaven.
Maar, ben zelf ook zeer benieuwd naar de volle versie van Zwift straks. Gaan vast nog wat samen werkingen aan voor trainingsplannen en dergelijke, dus wordt een mooi product imho
-
- Forum-lid HC
Maar waarom zou je dat willen doen? TR geeft toch ook alle data weer?Soap schreef: Wat ook kan en goed schijnt te werken, is de combinatie van TR en Zwift. Daarvoor zijn dan wel 2 ant+ ontvangers nodig en dien je de TR de controle te laten doen en in Zwift enkel de data te laten weergaven.
What makes the boat go faster?
- opperhoofd
- Forum-lid
Voor de afleiding lijkt me.
Rondrijden in een virtuele omgeving is wat anders dan kijken naar een starre grafiek.
Rondrijden in een virtuele omgeving is wat anders dan kijken naar een starre grafiek.
-
- Forum-lid HC
In dat geval kijk ik liever naar Netflix oidopperhoofd schreef:Voor de afleiding lijkt me.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
What makes the boat go faster?