Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

leeftijd,.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 29 aug 2015 10:47

Supergrover schreef:
Gastheerg schreef: Soms..............heel soms....................als je HEEL NAT en KOUD thuis komt iets minder :mrgreen:
....maar dan die beloning, eerst lekkere douche en dan een warme mok thee of dampende bak soep.... Mmmmm. :P
+1
zoooo lekkerrrrrr dan die warme douche.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 29 aug 2015 11:04

Ja en dan rozig in slaap vallen met de kat op je benen en wielrennen op tv wat al niet meer doordringt.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 aug 2015 11:09

TumTumTum schreef:Ja en dan rozig in slaap vallen met de kat op je benen en wielrennen op tv wat al niet meer doordringt.:)
Vooral in de winter doe nde TV reportages van een cyclo-cross het erg goed :mrgreen:
Ben je net op tijd thuis.
Douche (heerlijk)
Grote kop warms (choco, thee, koffie, soep)
In de bank kruipen (wij hebben zo'n bank met 100 kussens)
TV aan
Zender 12 (bij ons de Bels)
Warme drank naar binnen
Languit
"dames en heren de renners zijn vertrokken"

en........................ IK ook :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 29 aug 2015 11:13

Hehe...bovendien, in de winter als je zelf ook door de modder hebt geploegd voelt het extra stoer aan.:)

"het is vandaag een erg zwaar parcours door de aanhoudende regen"...

ja vertel me er wat van.....zzzzzzzzzzzzzzzzzz
Veni. Vidi. Fietsie.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 29 aug 2015 11:34

@Jans dat klopt ik mij pas met 53 mijn racefiets gekocht. Daar voor niet veel aan sport gedaan. Soms een beetje gezwommen maar ik kan zo slecht tegen het chloor krijg dan geen lucht meer. Dan een keer op een blauwe maandag aan aerobics en calinetics gedaan was ontzettend hip in de jaren 90.

Dat was het dan zo'n beetje met sporten tot dat in 2012 de knop omging met meer dan 40 kg overgewicht en een beginnende diabetes ben ik onder begeleiding begonnen met sporten.

September 2014 dan een sport hybride fiets gekocht en dat was dan de opstap voor later toen wilde ik het echte werk.
Ben ook stiekem aan het denken over de aanschaf van een MTB maar ik denk dat mijn man mij dan helemaal voor jek verklaard en hij of ik de koffers kan pakken.:roll:

Maar ik heb nog mijn sporthybride fiets en daar kan ik ook bij slechter weer op trainen alleen modder vind deze fiets niet zo geslaagd heb geen schijfremmen dus daar zet zich dan alles tussen.

Voor heel slecht weer komt dan de tacx voor mijn racefiets kan ik binnen trainen.
Conclusie man is nooit te oud om met sporten te beginnen.
Ghost Nivolet 6LC

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 29 aug 2015 12:00

Man? Of men?

Je bent nooit te oud om te beginnen maar je kan het wel jammer vinden dat je het niet veel eerder hebt ontdekt. Ik ben ik augustus van 2012 voor het eerst een rondje gaan fietsen op een verroeste oude racefiets die bij mijn vader in de schuur stond. Ik was toen wel na hele lange tijd weer begonnen met sporten, had toen ook eens met een vriend een toertocht gedaan op een stadfiets en toen begon het te dagen...zo'n racefiets...is dat niet veel leuker?

Drie jaar later heb ik dankzij die fiets(en) wel een heleboel meegemaakt. Plekken gezien, evenementen bezocht, mensen leren kennen. Persoonlijke grenzen verlegd, heel veel geleerd en vooral een stuk sterker en fitter geworden. Niet alleen mijn lijf maar ook in mijn hoofd.
Ik vraag me echt af hoe mijn leven er uit had gezien als ik niet op mijn 47ste maar op mijn 33ste, 21ste of 15e al een racefiets had gehad. Maar ja...daar is toch niks meer aan te veranderen.

Wat wel kan is proberen het maximale er nog uit te slepen, een avontuur op zich wat je naar mijn mening op iedere leeftijd nog aan kunt gaan.
En wat andere mensen daar allemaal voor geks van vinden mogen ze op een hele donkere plek stoppen waar de zon niet schijnt.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 29 aug 2015 16:51

Nu 41, denk toch al een jaar of 12 niet meer serieus op een fiets gezeten.

Daarvoor heel mijn leven fanatiek gefietst. Als klein ventje op een prachtige crossfiets gestart, zie je haast niet meer op straat, terwijl dat echt fantastische fietsen zijn.

Maar goed, vanaf een jaar of 14 gaan mountainbiken en dat een jaar of 15 doorgetrokken. Fietsvakanties in de ardennen, fietste ik naar toe, dan daar een maand rousen en weer naar huis fietsen.

Le-gen-dar-ische vakanties! Haha ;-).

En nu ga ik weer beginnen, op een racefiets. Moet echt gaan sporten weer, en waarom dan niet iets doen wat je heel tof vindt en gezond is? Wil bovendien ook een keer de bekende cols gaan doen. Altijd bij dromen gebleven en nu ga ik het gewoon doen.

Heel veel van mijn voetbalmaten en andere kennissen zijn gaan fietsen de laatste tijd. Dus kan ook nog gezellig worden.

Edit

HAHA! Zit net wat fotos te kijken van die fietsvakantie naar de ardennen toe. Dit ben ik, maar dan 25 jaar geleden.

Wie weet waar het is??? ;-)

Afbeelding

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 29 aug 2015 17:39

Geboren in het jaar dat GastheerG een krant onder zijn trui stopte en ging koersen :mrgreen:

Ben ergens op mijn 20e begonnen met fietsen. Daarnaast altijd andere sporten gedaan maar fietsen onafgebroken blijven doen. Niet al te fanatiek, voornamelijk woon werk en 2 a 3k per jaar. Pas de laatste 3 jaar fanatieker geworden met beter materiaal, fietsen en de bergen in en in de winter doorfietsen. Peuken afgezworen en 20 kg. Kwijtgeraakt. Wijsheid komt met de jaren :roll:

Gestopt met voetballen en hardlopen ivm slijtage in enkelgewricht. Op het ogenblik staat alles op een laag pitje ivm meniscus perikelen, maar het leuke is dat ik weet dat ik gewoon weer kan beginnen als dat achter de rug is. Ik verbaas me soms om mijn eigen enthousiasme ....Enige waar ik spijt van heb is dat ik te laat ben begonnen.

Op zich niet heel onlogisch, dat late beginnen want laten we wel wezen, het is een relatief dure hobby. Net na mijn afstuderen had ik bijna geen rooie cent meer dus toen maar wat 2e en 3e hands spul opgebouwd en aanklooien maar.
older Budweiser

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 29 aug 2015 17:55

@TumTumTum het moet natuurlijk men zijn foutje van mij omdat ik ook heel veel in het Duits met een vriendin in Duitsland mail. Heb ik vergeten om weer over te schakelen naar de Nederlandse Taal. :mrgreen::)
Ghost Nivolet 6LC

Jweijters
Forum-lid

Jweijters 29 aug 2015 21:10

Ik ben nu 44, en pas vorig jaar september begonnen met fietsen, nadat ik >25 jaar niet gesport heb. Ik was uitgedaagd om met pasen 2015 de Limburg Volta Classic, 120km 1600hm, te fietsen. De hele winter dus getrained. Niet met een krant, maar met warme kleding. Ik ber nog niet achter gekomen hoe ik mijn voeten warm kan houden bij die lage temperaturen, de komende winte maar eens onderzoeken..

senior
Forum-lid

senior 29 aug 2015 22:01

sharkman113 schreef:Ehm 60 is meer dan 53 dus gastheerg "wint"
Sorry, 64 :lol:

materialist
Forum-lid

materialist 29 aug 2015 22:45

Bredalp, je moet zelf even googelen op le beau bourg ardennes. Het kanon staat er nog, het paaltje ook, je fiets is weg

Plaats reactie