Fulcrum Racing Quattro 40 mm. carbon 2016
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Dir zijn toch de naven van de quattro? Enkel de velgen zijn anders en dus nog lang geen bora's
Wel goede wielen overigens en nette prijs
Wel goede wielen overigens en nette prijs
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Ik heb ze vandaag in de winkel gezien, ze glimmen wel erg...
Die shiny finish is niet mijn smaak.
Voor de rest wel een mooi setje voor die prijs (bij Hopmans).
Hoe ze het ervoor kunnen doen, erg goed ingekocht vermoedelijk.
Ik hoorde hoe van Eyck de aangeboden groep zo goedkoop in de aanbieding kon zetten tov andere winkeliers, die kunnen dat ook, mits op het juiste moment en op de juiste plaats ingekocht.
Als klant profiteer je daar van op zo'n moment.
Die shiny finish is niet mijn smaak.
Voor de rest wel een mooi setje voor die prijs (bij Hopmans).
Hoe ze het ervoor kunnen doen, erg goed ingekocht vermoedelijk.
Ik hoorde hoe van Eyck de aangeboden groep zo goedkoop in de aanbieding kon zetten tov andere winkeliers, die kunnen dat ook, mits op het juiste moment en op de juiste plaats ingekocht.
Als klant profiteer je daar van op zo'n moment.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Uiteraard heten ze daarom quattro maar de vergelijking met de bora's gaat net zo mank als die met bijv. de racing ones en binnen de quattro range klopt de prijsstelling goed
Eens, en in die prijsrange zou ik ook uitstekende naven willen (Bora naven hebben cup/conus lagers en zijn nastelbaar, Quatro naven hebben industrielagers en daar wil nog wel eens speling op ontstaan).sharkman113 schreef:Uiteraard heten ze daarom quattro maar de vergelijking met de bora's gaat net zo mank als die met bijv. de racing ones en binnen de quattro range klopt de prijsstelling goed
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ben je daar zeker van? Verschil tussen bora en de fulcrum is dat de eerste een fraaier uiterlijk en cult lagers hebben. De Quattro maakt volgens mij gebruik van de naven die ook in de racing 3 zitten maar hebben ook een cup/conus principe.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
De 'normale' Quattro velgen hebben alleen industrielagers, ga ervan uit dat deze dat ook hebben en dat loos gelijk heeft.
ik heb 2 jr geleden de "gewone" quatro's bij bike-components gekocht (met industrie lagers). Destijds de goedkoopste aanbieder. Na 6 maanden (1500 km in de zomer) de lager in het voorwiel vervangen; speling. En weer 6 maanden later was het achterwiel aan de beurt.
Niet echt reclame (ik heb ook niet gereclameerd (had geen zin om ze naar Duitsland op te sturen).
Inmiddels heb ik Shimano's RS81-C35 en de lage versie. Ze zijn wel wat zwaarder maar ik wil nooit meer wat anders ....... Stil en nooit problemen!!!
Niet echt reclame (ik heb ook niet gereclameerd (had geen zin om ze naar Duitsland op te sturen).
Inmiddels heb ik Shimano's RS81-C35 en de lage versie. Ze zijn wel wat zwaarder maar ik wil nooit meer wat anders ....... Stil en nooit problemen!!!
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Heb mijn Racing Zero's verkocht en Quatro Carbon gekocht. Zero's waren perfect gelagerd . Keramische kogels met cup en cone. Heb deze geregeld geserviced. Super naven.
Vandaag Quatro' Carbons gedemonteerd. Voor en achter zitten industrielagers.
Heb ook nog een setje Shimano WH RS 80 C24. Dit is de voorganger van de reeds genoemde Shimano WH RS 81 . Dit is idd ook een cup/cone-naaf (superdegelijk en betrouwbaar).
Vandaag Quatro' Carbons gedemonteerd. Voor en achter zitten industrielagers.
Heb ook nog een setje Shimano WH RS 80 C24. Dit is de voorganger van de reeds genoemde Shimano WH RS 81 . Dit is idd ook een cup/cone-naaf (superdegelijk en betrouwbaar).