En weer een ander rond Venlo. :):):)afrit13 schreef:Voor de motivatie kunnen we, als solofietsers, toch met elkaar afspreken? En dan rijdt een ieder gewoon z'n eigen rondje: de ene rond Rotterdam en de ander rond Maastricht!
de "solofietser"
- Sweety2008
- Forum-lid
Ghost Nivolet 6LC
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
haha, maar dan moeten wel op precies 't zelfde moment wegrijden, anders mis je de groepafrit13 schreef:Voor de motivatie kunnen we, als solofietsers, toch met elkaar afspreken? En dan rijdt een ieder gewoon z'n eigen rondje: de ene rond Rotterdam en de ander rond Maastricht!
-
- Forum-lid
Ik vind het prima, als het maar niet te vroeg ismonsieurpinot schreef:haha, maar dan moeten wel op precies 't zelfde moment wegrijden, anders mis je de groepafrit13 schreef:Voor de motivatie kunnen we, als solofietsers, toch met elkaar afspreken? En dan rijdt een ieder gewoon z'n eigen rondje: de ene rond Rotterdam en de ander rond Maastricht!
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
dát is ook een van de dingen waarom ik (veel) alleen fiets, ik heb een hekel aan vroeg op de fiets zitten . Nadeel is wel dat ik altijd op het warmste moment van de dag op de fiets zitafrit13 schreef:Ik vind het prima, als het maar niet te vroeg ismonsieurpinot schreef:haha, maar dan moeten wel op precies 't zelfde moment wegrijden, anders mis je de groepafrit13 schreef:Voor de motivatie kunnen we, als solofietsers, toch met elkaar afspreken? En dan rijdt een ieder gewoon z'n eigen rondje: de ene rond Rotterdam en de ander rond Maastricht!
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 21 okt 2015 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"Ik ga nog effe een stukkie" https://www.youtube.com/watch?v=dqKRrUhA_JIDDX schreef:Heb ik ook last vanHerman_N schreef: Lange ritten rij ik juist meestal alleen. Vaak willen anderen er eerder mee stoppen dan ik
Bikers are not alone
Ik fiets ook meestal solo. Altijd na de middag maar groot nadeel is (en ik gergeet er steeds weer rekening mede te houden) dat je wind tegen vertrekt (hoort toch zo) en wanneer je dan op je keerpunt zit de wind is gaan liggen en je niet het voordeel van de wind in de rug kunt genieten.Erger nog wanneer de windrichting is gekeerd.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Boudewijn de Groot snapte het ook
- plantagenet
- Forum-lid
Ik rijd mijn ritten ook bijna altijd alleen. Af en toe spreek ik af met een maat van me, meestal zijn dat ritjes in het voorjaar of de vroege zomer.
Wat ik vaak heb is dat ik de avond ervoor pas bedenk om de volgende dag op de fiets te stappen, waarbij een goede weersverwachting vaak bepalend is. Afspreken is dan ook lastig.
Wat ik wel ervaar is dat ik me tijdens mijn woon-werk ritjes vaak 'de eenzame fietser' voel (Boudewijn de Groot, zie hierboven)....zo weinig mede-fietsers op de weg
Wat ik vaak heb is dat ik de avond ervoor pas bedenk om de volgende dag op de fiets te stappen, waarbij een goede weersverwachting vaak bepalend is. Afspreken is dan ook lastig.
Wat ik wel ervaar is dat ik me tijdens mijn woon-werk ritjes vaak 'de eenzame fietser' voel (Boudewijn de Groot, zie hierboven)....zo weinig mede-fietsers op de weg
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
- Forum-lid
Ik fiets ook altijd alleen. Reden is dat ik ook muziekliefhebber ben.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Alleen fietsen vind ik heerlijk (meditatie, hoofd leegmaken etc.), maar samen trainen met de schaatsmaten is ook leuk want als ik alleen rij heb ik de neiging teveel hetzelfde tempo te rijden, en in de schaatsclub trainen we blokjes, sprint, waaierrijden etc.
Samen met mijn vrouw op de racetandem is ook speciaal en leuk.
Samen met mijn kinderen op hun racefietsjes is geweldig leuk...
Samen met mijn vrouw op de racetandem is ook speciaal en leuk.
Samen met mijn kinderen op hun racefietsjes is geweldig leuk...
Leuk onderwerp. Ik fiets ook 99.9% van mijn ritten alleen. Als vader van twee jonge kinderen en een full-time werkende vrouw die ook weekend- en avonddiensten draait is het niet al te gemakkelijk om in een vast kader als een groep te rijden.
De voordelen zie ik vaak terug in de voorgaande posts. Voor mij de het belangrijkste punten:
* je eigen tempo en er is even geen "Apenrots" zoals in de meeste groepsritten.
* eigen planning/indeling van de rit
* veilig, ik stop bijna altijd voor een rood stoplicht.
* meditatief: alleen met je gedachten die uiteindelijk gedachteloos worden. Ik doe ook niet aan muziek want op de fiets ik heb genoeg aan alles om mij heen.
* flexibel, maar dat is ook weer gelijk een nadeel want je moet mentaal wel heel sterk in je schoenen staan om vooral als het weer wat minder is toch op de fiets te stappen. Met groepsdruk is dat duidelijk een stok achter de deur.
Leuk is ook dat je spontaan mensen tegen komt en, zoals ik tijdens mijn woon-werk verkeer, vaker tegenkomt. Dan ontstaat er soms een leuke band en rij je opeens even niet allen
De voordelen zie ik vaak terug in de voorgaande posts. Voor mij de het belangrijkste punten:
* je eigen tempo en er is even geen "Apenrots" zoals in de meeste groepsritten.
* eigen planning/indeling van de rit
* veilig, ik stop bijna altijd voor een rood stoplicht.
* meditatief: alleen met je gedachten die uiteindelijk gedachteloos worden. Ik doe ook niet aan muziek want op de fiets ik heb genoeg aan alles om mij heen.
* flexibel, maar dat is ook weer gelijk een nadeel want je moet mentaal wel heel sterk in je schoenen staan om vooral als het weer wat minder is toch op de fiets te stappen. Met groepsdruk is dat duidelijk een stok achter de deur.
Leuk is ook dat je spontaan mensen tegen komt en, zoals ik tijdens mijn woon-werk verkeer, vaker tegenkomt. Dan ontstaat er soms een leuke band en rij je opeens even niet allen
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 22 okt 2015 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O