Alles over vakanties op én met de fiets

Lagio maggiore - camping continetal lido

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 07 aug 2016 20:02

Matterone is zwaar, halverwege zit een heel steil en supersmal stuk. Linke shit als je kapot zit (hoi :-D) ik ben omgedraaid. Was mijn 1e jaar fietsen en had idd een 28.
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13444
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 aug 2016 21:01

Zo terug van twee weekjes vakantie. Bij wat meer tijd zal ik ook nog wat foto,s plaatsen.

Je kunt er mooi fietsen, Matterone is mooi en is op diverse manier te beklimmen. De Tol kan oostelijke kant vond ik het minst, zeker als afdaling zitte er een aantal zeer slechte stukken in, snelheden lopen niet zo hoog op maar toch. Voor de onervaren dalers niet doen, want je ligt met een zekerheid van 80% op de grond.

De segletta is ook een mooie klim, smal, rustig, en bij vlagen lastig, ook weer vanuit drie richtingen te beklimmen.
De hoogte profielen vertekenen erg. Het is heel onregelmatig. Als ik er nog een keer heen ga (familie vond het ook erg leuk hier) Dan neem ik een 32 achter mee.

Nadeel hier is dat het lastig om veel verschillende ronden te maken. Ik vind dat niet erg, maar kom je puur voor het fietsen pak een paar keer de auto.

Rondje meer wat sommigen aanraden begrinp ik echt niet, gevaarlijk, smalle kunst weg met gaten en putten op de verkeerde plek, het stink vaak en je maakt 0 hoogte meters en dat doe ik thuis al genoeg.

Voor de rest ook echt leuk voor het gezin als je een gevarieerde vakantie zoekt, het weer is echt fantastisch tussen de 26 en 30 graden, je kan bij het starndje zwembad liggen op de camping en voor fietsen is het ook prima.

We zijn een aantal keren gaan wandelen met het gezin en twee jongens van 4 en 7. Bv de waterval bij Toce, van boven naar beneden gelopen en weer terug, ben je een uur a anderhalf mee bezig en prima te doen met de kinderen.

We zijn met de kabelbaan naar de monta rosa gegaan (er tegenover) net na een regenachtige nacht, super helder en boven niet koud graag of 14 op 2800meter, echt heel leuk en mooi.

Op de Motterone ook twee keer gewandeld en een paar keer met de rodelbaan, echt een leuke gevrieerde valantie gehad en ook als voordeel dat het "maar" 1000km rijden is.

Plaats reactie