Alles over vakanties op én met de fiets

Volta Limburg Classic

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 03 apr 2016 21:38

havana schreef: Ook het wegdek in het Belgische deel was echt prima.
Ik meende toch de Volta rijders tegenmoet te komen op de provinciale weg N608 tussen Aubel/Hagelstein en Berneau.
Daar klagen zelfs de trail rijders over slecht wegdek.

Ik begrijp gewoon niet dat ze die weg in het parcours houden, 1km naar het zuiden is het zoveel mooier.
Afbeelding

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 04 apr 2016 07:44

Probleem is denk ik de vergunning voor bepaalde wegen.

Al met al en ik kom regelmatig in deze buurt, viel het wat Havana zegt enorm mee, ja er waren slechte stukken maar deze waren tot een minimum beperkt....

Reed hem nu voor de derde keer, en het blijft imho een goede organisatie, kost wel wat maar "duur is goed" zullen we maar zeggen :-)
YFood !!!

rooi1977
Forum-lid

rooi1977 04 apr 2016 09:07

Gisteren ook de Volta gefietst met 2 vrienden. Heerlijk om op zo'n 1e lentedag door de heuvels te mogen knallen. Zoals hierboven al aangegeven was het inderdaad behoorlijk druk. Bij de 2e pauze kwamen we een stuk of 20 dorpsgenoten tegen dus was het wachten op je drinken niet zo'n ramp.
Tussen de Loorberg en de 1e pauze (gulpen) hebben we Havana en zijn vrienden nog even ingehaald. Even een praatje gemaakt bij de pauzeplaats. Altijd leuk om mensen in levende lijven te ontmoeten.
Verder had ik wat problemen met mijn fiets aangezien ik al een paar maanden wacht om mijn nieuwe TCR heb ik geen onderdelen meer vervangen, hetgeen regelmatig resulteerde in doortrappen op steile stukken en ketting eraf schakelen, hetgeen weer gepaard ging met het nodige vloeken. Maar dat mocht de pret niet drukken. Beter dan dat je fiets bij de start gejat wordt ... Helaas is dat volgens mij minimaal 1 persoon overkomen voor zover ik het mee kreeg.

Al met al een top dag .. op naar La Doyenne over een paar weken !!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 apr 2016 09:38

Het viel me sowieso op dat er enorm veel krakende en piepende fietsen waren! Meestal versleten lagers, voor zover ik dat kon beoordelen. Verder blijf je je verbazen wat sommige mensen allemaal aan hebben en meesjouwen op zo'n tocht.... Die hadden denk ik het weerbericht voor de Zuidpool bestudeerd?

Qua merken: veel Isaac en veel Apex gezien.

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 04 apr 2016 14:50

In eerdere posts aangekondigd dat ik er ook zou zijn, daarom een kort stukje van mij.

Zondagmorgen gaat om 05.15 de wekker, om 06.00 uur zit ik in de auto. Het spettert een beetje. Ik rij toch maar weg, het zou in Limburg droog zijn. Bij Rilland komt het water met bakken uit de hemel. Mijn humeur zakt :evil: . Zo heb ik er nog niet veel zin in. Hoe verder ik belgië in rij hoe droger het wordt en als ergens voor Luik de dageraad aanbreekt ziet het er wel zwaar bewolkt maar droog uit.

Om 07.30 parkeer ik mijn auto bij het kerkhof van Eijsden. Lekker rustig hier :D . Vorige keer (twee jaar geleden) moest ik van de organisatie op een weiland gaan staan en dat beviel niet echt, dus nu maar zelf iets uitgezocht. Zo groot zal Eijsden toch niet zijn. Helaas valt dat tegen dus na een toeristisch rondje :oops: door eijsden vind ik de permanence en klokslag 08.00 uur vertrek ik voor de 150 km. Voor de geïnteresseerden: Korte broek, maar wel mouwstukken.

Zoals altijd kan ik mezelf slecht inhouden dus vertrek met gezwinde spoed. Slechts voorbij gereden door 1 persoon. Even later sluiten nog twee limburgse Denen of Deense limburgers :?: aan en zo heb ik een mooi groepje. Alle hellingen worden in die eerste 50 km op het buitenblad genomen (wel een compact ;) ). Bij de eerste bevoorrading (alleen voor de 150 km) zijn we de eersten van de dag. De mevrouw achter de bananen vraagt of het niet te hard waait. Ik moet even lachen, In Zeeland zijn we wel wat meer wind gewend.

Direct na de bevoorrading komt eigenlijk mijn eerste(en enige twijfelpunt) van de route. Moet ik nu links de hoofdweg volgen ri Gulpen of rechtdoor de gulpener berg af. We besluiten tot het tweede en gelukkig is dat de juiste beslissing.

De km rollen onder onze wielen door. Bepijling is op zich prima, als ik dan toch een puntje van kritiek mag geven; Soms staan de pijlen erg kort op de afslag of soms bij T-splitsing zelfs achter de afslag. En met onze onwaarschijnlijke snelheid :mrgreen: , is dat beetje laat af en toe.

Het is hier altijd draaien en keren, ongemerkt rijden we belgie binnen. Er zijn hier een aantal stukken met ERG slecht wegdek. Hier wordt echter netjes voor gewaarschuwd, dus lof (qua seingeving) aan de organisatie. De tweede bevoorrading is bij mij nog niet druk ;) . Na een goede 100 km laat ik de denen achter bij een beklimming. Met name in de beklimmingen heeft één van hen zich beetje overschat en dan gaat het na 100 km echt wegen. Ook ik voel mijn benen al redelijk. Alleen op de zwaarste helling van de dag (vraag me even niet waar dat was want met al dat gedraai en keer was ik redelijk gedesorienteerd) ergens langs een boerderij over een b-weggetje heb ik het even echt taai en moet ik op het kleinste (binnen)blad schakelen.

De derde bevoorrading dient zich aan. Ik check mijn meter, nog een goede 30 km te gaan. ik heb nog één volle bidon dus besluit door te rijden. De laatste 15 a 20 km is niet meer zo spannend. Ik moet hier helaas wel alles alleen doen. Na een lang stuk schuin wind tegen draai ik het viaduct over de snelweg over. Een bekend gegeven: Bij grote vermoeidheid en een lang stuk vlak (wind tegen) is direct daarna een viaduct genoeg om kramp te veroorzaken (was dus twee jaar geleden zo). Nu gaat het beter en ik rij terug noordwaarts voor de laatse kilometers richting Eijsden.

Ik zie op mijn horloge dat ik nog net vóór 13.00 kan finishen en (aard van het beestje :mrgreen: ) zet nog even aan. Tegen 40 aan't uur dender ik Eijsden weer binnen. en jawel om 12.57 plaatselijke tijd rol ik over de finish, vol enthousiasme onthaald door de speaker van dienst die moeite heeft om te geloven dat ik al terug ben van de 150 km... :shock:

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het volgens strava maar 144 km was. Dit mag de pret echter niet drukken. op een haar na 30 gemiddeld over 144 km met 2000 hm is niet slecht voor begin april! Ik zak lekker onderuit op één van de terrassen en neem een voorschot op 21/05... ik bestel een la chouffe :like: . Dit was een geslaagde dag met een mooi parcours, goede en enthousiaste organisatie, genoeg parkeergelegenheid enz. Enige puntje van kritiek is kleur pijlen (schutkleur) en af en toe de plaatsing hiervan. Om 13.45 aanvaard ik de terugreis en dus op tijd thuis voor de koffie en "de ronde".
Laatst gewijzigd door Tracing_NL op 04 apr 2016 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 04 apr 2016 15:10

Aan de verhalen van fietsvrienden Havana, DaPoker en Csteenbe heb ik niet veel toe te voegen. Lekker gefietst en ondanks het gebrek aan hoogtemeters dit jaar kwam ik overal goed boven. Dus ik weet nu zeker dat ik na mijn val van januari weer helemaal terug ben. Veel vertrouwen getankt dus gisteren!

Ik vind de tocht op zich goed georganiseerd (wel erg druk idd maar dat kwam natuurlijk door het prachtige weer dit weekend), bevoorrading was in orde (qua wat er te krijgen was, de wachtrijen zouden wat korter mogen: laat mensen zelf water tappen in plaats van alles in te willen schenken!) en de route vond ik erg mooi.

Waar ik wel kritiek op heb: op weg naar de start (wij zijn bij een van de vrienden in Maastricht gestart en op de fiets naar Eijsden gereden) reed ik al lek. Bij de start dacht ik vervolgens niet zelf te hoeven klooien met mijn minipomp maar wel een hogedruk pomp aan te treffen om mijn band weer goed op spanning te zetten. Zegt de fietsenmaker aldaar tegen me: nee ik heb geen pomp, ik sta hier voor de kettingen (het was dan ook een verkapte sponsorstand van KMC). Nou ja, een fietsenmaker zonder pomp! Wat een aanfluiting! Gelukkig kon ik een pomp bij een andere deelnemer die nog bij zijn auto stond lenen, maar ik was hier echt stomverbaasd over.

Een andere (kleine) ergernis was de wat onbeschofte verkeersregelaar bij de tweede bevoorrading. Wij stonden te wachten totdat we allemaal gereed waren om door te rijden en ja ik geef toe, we stonden op de weg. Maar de manier waarop ons vervolgens te verstaan werd gegeven dat we daar weg moesten vond ik niet kunnen. Maar goed, dat zal de stress//frustratie geweest zijn van een individu die vast en zeker zal zijn ingepeperd dat hij al die fietsers in toom moest houden omdat men bang is de vergunning te verliezen. Even daarvoor werden we ook al door een motorrijder van de organisatie aangesproken dat we niet met zijn tweeën naast elkaar mochten rijden namelijk.

Maarre, staan de foto's al online? ;) ;)
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Helen
Forum-lid

Helen 08 apr 2016 09:59

Ik was er afgelopen zondag ook bij, eerste keer in Limburg nadat ik noodgedwongen een jaar moest stoppen. Afgelopen mei weer bijna letterlijk leren fietsen, met en kwartier begonnen en dankzij de matige winter de fietstijd kunnen uitbreiden naar 4,5 uur. Eind februari de eerste toertocht gereden sinds 2013 en nu dan de eerste Limburg tocht. Kostte moeite om het verstand voorrang te geven, maar toch kunnen beheersen en de 85 km (werd 92) gereden en met 25 gemiddeld best tevreden. Minpuntje is dat de volgende dag fysieke klachten weer terugkwamen, maar is wel te verklaren. Jammer dat je dat tijdens het fietsen niet in de gaten hebt...
Wat de route, bevoorrading en overige punten betreft sluit ik aan bij wat al gezegd is. En ja, foto's staan online maar dat heb je al gezien vermoed ik gezien mijn late post bijna een week na dato.
Zodadelijk maar met de fysio overleggen of het verstandig is zondag Gelderse poort te fietsen, zo niet dan heb ik een startbewijs over. Post ik dan nog wel voor evt. late beslissers die op afhaal-afstand wonen..

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 08 apr 2016 22:31

Poe, Helen, dat is heftig! Sterkte met het herstel.

Helen
Forum-lid

Helen 10 apr 2016 20:47

Walter G schreef:Poe, Helen, dat is heftig! Sterkte met het herstel.
Dank je, komt vast wel weer goed. Vandaag in elk geval weer lekker gefietst.

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 10 apr 2016 21:49

Volta gereden met een groepje mannen van verschillende niveau's. Eentje geblesseerd. Lekker doorgereden en regelmatig op elkaar gewacht. Voor onze fietsgroep is dit al een paar jaar de vaste seizoensopening. Lekkere rit van net geen 150 km zonder al te zware hellingen. Hoewel er in België een aantal lastige bij zitten. Maar geen niveau Redoute, Stockeu etc. Prima voor begin april.
Ook vorige week weer lekker gereden. Vorm is niet slecht, maar mag nog wel wat opgekrikt worden. Verder heb ik me vooral vermaakt. Bevoorrading in orde, uitpijling prima. Waals wegdek in België, is ook geen verrassing. Kortom, een leuke dag gehad. Volgend jaar weer.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie