Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

beginner, 2e hands Bulls via marktplaats?

Dannyy180
Forum-lid

Dannyy180 05 dec 2015 22:39

Hij vraagt 600 euro voor deze fiets

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 dec 2015 22:42

Wat is de exact maat? Het is een Rose Pro SL maar welke afmontage zie ik zo niet, wel minimaal 105. Als het de juiste maat is en de tandwielen niet teveel versleten is hij het geld zeker waard maar een paar tientjes afdingen kan altijd nog.
Campagnolo Ultra Dork

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 05 dec 2015 23:06

Ernie C. schreef:Wat is de exact maat? Het is een Rose Pro SL maar welke afmontage zie ik zo niet, wel minimaal 105. Als het de juiste maat is en de tandwielen niet teveel versleten is hij het geld zeker waard maar een paar tientjes afdingen kan altijd nog.
Ben niet 100% zeker; maar shifters lijken mij Ultegra (aan de hoods te zien)
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Dannyy180
Forum-lid

Dannyy180 05 dec 2015 23:08

Heb hem gevraagd wat de mat is en hoe de fiets is afgemonteerd

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 dec 2015 23:24

Het zal een 57 of een 59 zijn. De lengte moet altijd goed zijn. Het is alleen de vraag of je niet te diep komt te zitten mocht het een 57 zijn. In ieder geval altijd de moeite waard om te proberen als het niet te ver uit de buurt is.

Rose maakt echt super goede fietsen.
Campagnolo Ultra Dork

Dannyy180
Forum-lid

Dannyy180 05 dec 2015 23:39

57 is denk ik wel te klein ja.
Moet ik nog ergens op Letten als ik ga kijken?
Afmontage minimaal 105 toch?
Dus rose is wel een goede fiets.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 dec 2015 23:59

De maat van Rose valt een beetje raar. Met jouw maten moet je op een 57 passen, zeker ook omdat alle spacers nog onder de stuurpen zitten. Het is alleen geen zgh. comfortracer. Een 59 past ook maar dan misschien met wat spacers minder of je kunt wat rechter op zitten. Voor de verkoper is hij duidelijk te groot aan de stand van het zadel te zien.

Die groep die erop zit is wel goed want volgens mij is dit zelfs een 11 speed groep. Geen gras over laten groeien zou ik zeggen!

(met een paar edits ondertussen ;) )
Campagnolo Ultra Dork

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 06 dec 2015 00:17

Ernie C. schreef:De maat van Rose valt een beetje raar. Met jouw maten moet je op een 57 passen, zeker ook omdat alle spacers nog onder de stuurpen zitten. Het is alleen geen zgh. comfortracer. Een 59 past ook maar dan misschien met wat spacers minder of je kunt wat rechter op zitten. Voor de verkoper is hij duidelijk te groot aan de stand van het zadel te zien.

Die groep die erop zit is wel goed want volgens mij is dit zelfs een 11 speed groep. Geen gras over laten groeien zou ik zeggen!

(met een paar edits ondertussen ;) )
@TS: Als het inderdaad een fiets is van geen jaar oud en in erg goede conditie moet je als mogelijke koper inderdaad niet te lang twijfelen.

Koopjes doen kan maar als je te lang aarzelt is er je (bijna) altijd iemand voor.

Doe, liefst per telefoon een bod van 550 Euro en als de fiets je past kom je er direct om.
Dat wil nogal eens helpen want de meeste verkopers op marktplaats/kapaza/2ehands hebben al zoveel zogezegde kopers gehad dat ze bij echte interesse wel wat van de prijs willen doen.

Succes en hou ons op de hoogte.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 06 dec 2015 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 dec 2015 00:18

En waar je op moet letten:

-Letten op slijtage van de tandwielen (puntig i.p.v. een stukje vlak van boven = versleten) voor, achter en derailleurwieltjes.
-Controleren of er geen slag in het wiel zit (goed kijken langs een remblokje af als je het wiel laat draaien) en of alle spaken mooi op spanning staan
-De speling va het balhoofd controleren door de fiets met het voorwiel ergens tegenaan te zetten, de voorrem inknijpen en het stuur naar voren duwen.
-Speling op de trapas controleren door even aan een crankarm te wrikken van links naar rechts.
-Alle versnellingen doorlopen zowel achter als voor.
-grondige inspectie van het frame en vork op scheuren, deuken en krassen (krassen hebben vooral invloed op prijs daar wordt de fiets niet slechter van).
-Zijn de remblokken mooi recht afgesleten? Een paar nieuwe blokje kost je de kop niet maar is wel een onderhandelingspuntje.

En uiteraard een proefritje maken.
Campagnolo Ultra Dork

Dannyy180
Forum-lid

Dannyy180 06 dec 2015 09:51

Oké bedankt. Ik ga even een afspraak maken.
Is dit de pro sl 1000 de 2000 of 3000

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 06 dec 2015 21:30

Ernie C. schreef:En waar je op moet letten:

-Letten op slijtage van de tandwielen (puntig i.p.v. een stukje vlak van boven = versleten) voor, achter en derailleurwieltjes.
-Controleren of er geen slag in het wiel zit (goed kijken langs een remblokje af als je het wiel laat draaien) en of alle spaken mooi op spanning staan
-De speling va het balhoofd controleren door de fiets met het voorwiel ergens tegenaan te zetten, de voorrem inknijpen en het stuur naar voren duwen.
-Speling op de trapas controleren door even aan een crankarm te wrikken van links naar rechts.
-Alle versnellingen doorlopen zowel achter als voor.
-grondige inspectie van het frame en vork op scheuren, deuken en krassen (krassen hebben vooral invloed op prijs daar wordt de fiets niet slechter van).
-Zijn de remblokken mooi recht afgesleten? Een paar nieuwe blokje kost je de kop niet maar is wel een onderhandelingspuntje.

En uiteraard een proefritje maken.
+1 deze ga ik doorsturen als ik weer eens een vriend tref die informeert waar op te letten bij de aanschaf van een 2e hands fiets :D

Dannyy180
Forum-lid

Dannyy180 07 dec 2015 12:20

De fiets is 105 afgemonteerd.
Kan ik hier ook foto's op zetten zodat ik jullie dat kan laten zien

Plaats reactie