Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Bestraffing door KNWU bij deelname aan wilde wedstrijden

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 feb 2016 21:15

razenderoeland schreef:Hoe staat het inmiddels met deze regel bij de KNWU? Wordt dit al toegepast? Is er al iemand bestraft omdat deze aan een wilde wedstrijd meedeed?
En ben vooral benieuwd of zo'n boete in de rechtszaal standhoudt
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 16 feb 2016 10:03

Dit zijn regels welke door een vereniging opgesteld worden en waar iedereen die zich bij die vereniging wil aansluiten, zich aan moet houden. Ik weet dus niet of een rechter hier wat aan kan veranderen.

Neemt niet weg dat ik deze heksenjacht van de KNWU veroordeel en dat dit een boel licentiehouders in onzekerheid houdt en ze de lol in hun hobby ontnemen kan. Neem alleen al het feit dat licentiehouders (mits ze lid zijn van een vereniging welke niet bij de KNWU is aangesloten) officieel dan dus niet aan wedstrijden kunnen deelnemen van hun eigen vereniging, omdat dit strict gezien ook wilde wedstrijden zijn.

Ik weet al van diverse verenigingen, die hebben overwogen om lid te worden van de KNWU, besloten hebben dit niet te doen omdat de KNWU met een grote handvol aanvullende voorwaarden kwam waaraan moest worden voldaan. O.a. wijziging van statuten en daarnaast andere maatregelen waardoor de KNWU naar idee van deze verenigingen een behoorlijke vinger in de verenigingspap gaat krijgen.

Kortom.............de KNWU is er niet voor de leden, maar de leden zijn er voor de KNWU. De omgekeerde wereld dus!
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 16 feb 2016 11:24

scepticus schreef:
En ben vooral benieuwd of zo'n boete in de rechtszaal standhoudt
Zeer waarschijnlijk niet, maar is ook niet echt interessant, Indien je niet betaald vervalt gewoon je licentie en krijg je geen nieuwe meer. KNWU gaat echt niet rechten voor een boete, ze hebben licentieverstrekking als pressiemiddel. Als je zelf gaat rechten dan wens ik je heel veel succes je bent lid van een club en de regels van die club heb je dan te volgen zo niet dan wordt je uiteindelijk geroyeerd, denk niet dat een rechter zich daar mee gaat bemoeien.
De boete is geen bekeuring oid.

Overigens is de gedachte achter dit verbod niet eens zo slecht, het voorkomen van misstanden die al eerder door een bepaalde organisator zijn veroorzaakt. Helaas is het zo dat ook bij wel KNWU wedstrijden de organisatie zeker niet vlekkeloos is.
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie