Ik weet niet hoe de andere schermen zijn, maar ik ben tot nu toe niet echt blij met het scherm van mijn Garmin Touring plus.
Ik heb hem in het najaar gekocht. Maar ik kan (in Zuid-Frankrijk) de route slecht aflezen.
Voordeel is wel dat hij ook een hoogtekaart heeft, zodat je toch een beetje kunt zien wat je nog te wachten staat.
De velden zijn op alle schermen vrij in te vullen.
Garmin Touring, Mio of Teasi one GPS computer.
Na veel onderzoek heb ik gekozen voor de Garmin Edge Touring.
Ook nu voor een zeer scherp prijsje bij MM,btw-vrij (€144,58).
Zal nieuw niet zo gauw onder deze prijs komen lijkt me.
Bedankt voor jullie adviezen.
Uiteraard zal ik mijn bevindingen hier plaatsen.
Nog een maand de tijd om met de Edge Touring goed om te leren gaan
aleer deze mee het wegseizoen mag inzetten.
Ook nu voor een zeer scherp prijsje bij MM,btw-vrij (€144,58).
Zal nieuw niet zo gauw onder deze prijs komen lijkt me.
Bedankt voor jullie adviezen.
Uiteraard zal ik mijn bevindingen hier plaatsen.
Nog een maand de tijd om met de Edge Touring goed om te leren gaan
aleer deze mee het wegseizoen mag inzetten.
Bikers are not alone
-
- Forum-lid
Hoor graag je bevindingen P.Diddy..
Oh, sorry ik had dit bericht misschien al eerder kunnen plaatsen.
Allereerst is het gewoon een persoonlijke mening en zit het wellicht tussen de oren.
Met het apparaat zelf is niets mis mee lijkt me.
Omdat ik toch ook meer met het routeverloop (tijdens de rit aanwijzingen geven zoals
rechtsaf enz.aan de groep) bezig ben dan ik dacht en dan ook nog die Garmin af en toe eens aan wil kijken,
levert dit misschien ook wel gevaar op.
Omdat ik de Garmin op de stuurpen van mijn racefiets zet (routerol op stuur),
moet ik ook vrij veel mijn hoofd naar onderen buigen, is niet prettig en een beetje gevaarlijk.
Inderdaad heb ik het er lang over gehad, maar ik ben “bang” dat ik in de toekomst de stuurrol altijd blijf gebruiken, vandaar dat ik de Garmin meteen heb verkocht.
Natuurlijk geloof ik ook wel dat als ik een jaar met die Garmin rond had gefietst,
dat ik dan de rol van het stuur af had kunnen halen, maar de rol doet het gewoon altijd.
Alles bij elkaar ben ik dan teveel bezig met verschillende dingen, geeft toch een bepaalde “druk”.
Zodoende heb ik er verder ook niet teveel energie in willen steken.
Allereerst is het gewoon een persoonlijke mening en zit het wellicht tussen de oren.
Met het apparaat zelf is niets mis mee lijkt me.
Omdat ik toch ook meer met het routeverloop (tijdens de rit aanwijzingen geven zoals
rechtsaf enz.aan de groep) bezig ben dan ik dacht en dan ook nog die Garmin af en toe eens aan wil kijken,
levert dit misschien ook wel gevaar op.
Omdat ik de Garmin op de stuurpen van mijn racefiets zet (routerol op stuur),
moet ik ook vrij veel mijn hoofd naar onderen buigen, is niet prettig en een beetje gevaarlijk.
Inderdaad heb ik het er lang over gehad, maar ik ben “bang” dat ik in de toekomst de stuurrol altijd blijf gebruiken, vandaar dat ik de Garmin meteen heb verkocht.
Natuurlijk geloof ik ook wel dat als ik een jaar met die Garmin rond had gefietst,
dat ik dan de rol van het stuur af had kunnen halen, maar de rol doet het gewoon altijd.
Alles bij elkaar ben ik dan teveel bezig met verschillende dingen, geeft toch een bepaalde “druk”.
Zodoende heb ik er verder ook niet teveel energie in willen steken.
Bikers are not alone