Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cervelo of Specilized

frank63
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 dec 2010 15:02

frank63 10 feb 2016 22:57

amclassic-fan schreef:Wat is je binnenbeenlengte en wat wil je met de fiets? Er zit zeker in die grote maat wel een behoorlijk verschil in geometrie tussen beide frames.
Mijn binnenbeenlengte is 95 cm.

Ik wil gewoon mijn ritjes maken vooral in Noord-Holland, soms een keer naar Limburg en/of de Alpen. Geen wedstrijden, maar wel flinke afstanden tot max 200 km.

Gebruikersavatar
arnolddew
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 mei 2014 08:35
Locatie: Drachten

Gebruikersavatar arnolddew 13 feb 2016 19:22

Ik zou persoonlijk voor de Cervelo gaan. Maar je zult ze toch echt zelf eerst echt moeten proberen. Je hebt je selectie al verkleind naar deze twee modellen, dus een kleine moeite om even te wachten voor een test. Gezien je omschrijving zal je in eerste instantie voor wat meer comfort kiezen. Dus de Specialized? Maar tijdens een testrit in het echt kan dit wel heel anders uitvallen. Een beetje goed laten opmeten en testen dus, het gaat ook niet om een paar euro. Beide fietsen zijn meer dan goed, en ook meer dan goed voor jouw doel.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 14 feb 2016 17:50

arnolddew schreef:Ik zou persoonlijk voor de Cervelo gaan. Maar je zult ze toch echt zelf eerst echt moeten proberen. Je hebt je selectie al verkleind naar deze twee modellen, dus een kleine moeite om even te wachten voor een test. Gezien je omschrijving zal je in eerste instantie voor wat meer comfort kiezen. Dus de Specialized? Maar tijdens een testrit in het echt kan dit wel heel anders uitvallen. Een beetje goed laten opmeten en testen dus, het gaat ook niet om een paar euro. Beide fietsen zijn meer dan goed, en ook meer dan goed voor jouw doel.
Vind zelf de conclusie dat de specialized comfortabeler is vanwege een hogere balhoofd buis niet zonder meer juist. Als je jong, flexibel bent en je hebt een sterke core dan wel als je het gewend bent dan is diep of dieper zitten naar mijn mening net zo comfortabel . Let wel in Noord-Holland waait het altijd dus diep zitten is dan wel prettig ;) . Laat mezelf niet meer opmeten want ga altijd uit van de maten van mijn huidige frames. Toen ik wel een fiets kocht die naar aanleiding van een "professionele" meting was opgebouwd heb ik meteen gezegd dat er wel 2 cm spacers konden worden verwijderd.
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
arnolddew
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 mei 2014 08:35
Locatie: Drachten

Gebruikersavatar arnolddew 15 feb 2016 12:52

dieseltje schreef:Vind zelf de conclusie dat de specialized comfortabeler is vanwege een hogere balhoofd buis niet zonder meer juist. Als je jong, flexibel bent en je hebt een sterke core dan wel als je het gewend bent dan is diep of dieper zitten naar mijn mening net zo comfortabel . Let wel in Noord-Holland waait het altijd dus diep zitten is dan wel prettig ;) . Laat mezelf niet meer opmeten want ga altijd uit van de maten van mijn huidige frames. Toen ik wel een fiets kocht die naar aanleiding van een "professionele" meting was opgebouwd heb ik meteen gezegd dat er wel 2 cm spacers konden worden verwijderd.
Dat snap ik even niet. Volgens mij kun je algemeen zeggen dat bij een hoger balhoofd je meer stack hebt en meer comfort in zitpositie?

Wellicht dat TS een racefiets met een ander gebruik zoek dan de jouwe. Jij zit waarschijnlijk wel graag wat lager en sneller?

Ik gaf aan "een beetje goed" te laten opmeten. Dit kan als leidraad prima helpen bij aanschaf, zeker als je zelf nog niet weet wat bij je past of wat "een lagere geometrie is".

Er zit wel verschil in de geo van de fietsen die TS heeft geselecteerd, maar het zijn beide geen volbloed racebakken bij een beetje normale lichaamsverhoudingen en kunnen dus waarschijnlijk beide bij TS zijn wensen passen.

Nogmaals: test de fietsen uit. Ondanks goed advies hier en op papier kan de éne te opzichte van de ander veel positiever uitvallen in het echt.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 15 feb 2016 17:39

[/quote]

Dat snap ik even niet. Volgens mij kun je algemeen zeggen dat bij een hoger balhoofd je meer stack hebt en meer comfort in zitpositie?[/quote]

Probeer er mee te zeggen dat ik en wellicht met mij anderen rechter opzitten niet als comfortabeler ervaar en dit word in het algemeen wel zo aan- en overgenomen! Is maar net wat je gewend bent wellicht maar toch!
No pain no gain, no guts no glory!

Plaats reactie