Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Versterking bij Rabobank

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 27 jul 2010 06:54

Ja past goed bij de 2 E's van de rabo,wachten wachten wachten en zeker je hoofd niet boven het maaiveld uitsteken.
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 jul 2010 08:39

JanVr schreef:
rob74 schreef: Zorg ervoor dat in elke land dat je koerst, dat je een goede renner uit dat land in je ploeg hebt.


Wat is daar het voordeel van?

Dat is voor goed voor de sponsor. Niet zozeer voor de renner of voor de sport. Maar zo zorg ja als sponsor dat je altijd wat publieke aandacht krijgt.
Live fast; die young. mijn blog

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 27 jul 2010 11:31

Kan Rabobank in plaats van nieuwe mannen halen, niet eerst de huidige mannen eens laten fietsen.

Allicht dat je een vertrek van Menchov op wil vangen. Maar als je koeresen en etappes wil winnen, moet je de mannen gewoon de ruimte geven.

Ik denk niet dat (behalve wij) iemand nog iets van Rabobank herinnert van de Tour over 2 weken.

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 27 jul 2010 11:50

Roeieber schreef:Heb gewoon het idee dat men bij Rabo niet het beste in een renner boven krijgt, iets wat sommige andere teams schijnbaar wel kunnen. (vele goede renners kwamen naar Rabo om daar onder de maat te presteren en als ze weer weggaan presteren ze weer....)


Dat kan ook betekenen dat Rabo een goed anti-doping programma heeft.

michie23
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jul 2010 16:51

michie23 27 jul 2010 12:20

Ik weet niet hoe Boom en in welke hoedanigheid hij het heeft gezegd. Boom moet naar mijn idee op de weg nog heel veel leren, zeker bij de 200+ ritten.
http://www.twitter.com/maweijenberg" onclick="window.open(this.href);return false;

tourist
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:26

tourist 27 jul 2010 15:52

Het word voor Rabo misschien ook wel eens tijd om uit te gaan kijken naar een degelijke vervanger voor Oscar Freire. Hij heeft aangekondigd dat 2011 zijn laatste seizoen zal zijn.
Ik vond hem in de Tour overigens vrij onzichtbaar rijden. Misschien dat zijn zitvlakblessure hierin een rol heeft gespeeld.
Het zal niet gemakkelijk zijn om een sprinter aan te trekken die Freire zou kunnen doen vergeten. Zoals het er nu uitziet zal Cavendish voorlopig onbedreigd zijn etappes gaan winnen. Topsprinters zijn dun gezaaid maar hopelijk staat er iemand op die hem zou kunnen gaan bedreigen. Hij is nog jong en het is afwachten hoe hij zich zal gaan ontwikkelen maar ik denk aan Jens Keukeleire.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 27 jul 2010 16:00

MrT schreef:Ik denk niet dat (behalve wij) iemand nog iets van Rabobank herinnert van de Tour over 2 weken.

Precies mijn gevoel. Menchov wordt onzichtbaar 2e, Gesink iets meer zichtbaar 5e en 'that's it'.
Goede prestatie natuurlijk, maar wel een beetje saai. Was bijv leuk geweest als Lars Boom een vrije rol gekregen had ipv teamorders.

freakish
Forum-lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:50

freakish 27 jul 2010 16:01

Theo Bos?

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 27 jul 2010 16:47

Foosho schreef:
MrT schreef:Ik denk niet dat (behalve wij) iemand nog iets van Rabobank herinnert van de Tour over 2 weken.

Precies mijn gevoel. Menchov wordt onzichtbaar 2e, Gesink iets meer zichtbaar 5e en 'that's it'.

Jij weet meer dan wij over de tests van Contador of Schleck? ;)

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 27 jul 2010 16:58

Wacht maar af... ;)

Nee, was ff in de war met JVDB, krijg je als je sporza kijkt he :p

bever
Forum-lid
Berichten: 2228
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 27 jul 2010 22:57

Gijs01 schreef:
Roeieber schreef:
bontempi56 schreef:Nu nog een goede ploegleiding en dan word het mss wel eens ooit wat met
de rabobank.


+1


lulkoek!

Van Houwelingen is een beregoede ploegleider die eindelijk de ruimte heeft gekregen.


Je hebt nog 5 andere pipo's die leiding geven...

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 28 jul 2010 17:07

Dus, Contador weg bij Astana; Menchov in bij Astana. Volgens de Televaag onderhandeld Menchov al vanaf begin mei met Astana.

Ik kan mij wel een beetje voorstellen dat Astana toch stiekum van AC af wil. 4 miljoen, wordt 5 miljoen, salaris is toch wel veel. Ook al hoest Specialized daar 1,5 miljoen van op!

Daarnaast is Vino (oude wijn in een oude zak), weer helemaal het mannetje aan het worden, en denkt misschien wel weer aan zelf winnen in de tour. Daar heeft hij geen AC voor nodig. Menchov kun je wat makkelijker aan de kant zetten, en ach; die zegt toch niet zo veel.

AC heeft er van zijn kant natuurlijk geen zin meer in om weer een interne strijd binnen Astana te moeten voeren. Een keer was al erg genoeg. En, toch ook weer dit jaar droop de spanning er van af tussen AC en Vino. Het zag er vriendelijk uit van de buitenkant, maar ik geloof er geen hol van.

Dat maakt de weg vrij voor de jonge nederlandse ronde talenten. Tot dusver alleen Gesink. Maar wellicht kunnen Mollema en Ten Dam daardoor een iets vrije rol krijgen.

Al met al niet een heel slechte ontwikkeling voor Rabobank.

Oh ja, en Luis Leon Sanches is gewoon een heel vette transfer. Alleen de naam al: Luis Leon! Klink als een zacht zomerbriesje gedoopt in wilde lavendel. Heerlijk! :-)

Plaats reactie