Oftewel, ze voldoen totaal niet aan de eisen van de TS.Orlok schreef:Gebruik sinds een aantal jaren de handschoenen van BBB Control Zone tot volle tevredenheid tot temperaturen rondom het vriespunt. Je handen worden niet warm maar blijven eigenlijk gewoon koel, dus zonder dat het gaat zweten. Tegen veel regen kunnen ze eigenlijk niet goed tegen, maar een beetje regen is niet erg.
Handschoenen voor kou en regen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
TS geeft aan dat ze niet waterdicht hoeven te zijn:amclassic-fan schreef:Oftewel, ze voldoen totaal niet aan de eisen van de TS.Orlok schreef:Gebruik sinds een aantal jaren de handschoenen van BBB Control Zone tot volle tevredenheid tot temperaturen rondom het vriespunt. Je handen worden niet warm maar blijven eigenlijk gewoon koel, dus zonder dat het gaat zweten. Tegen veel regen kunnen ze eigenlijk niet goed tegen, maar een beetje regen is niet erg.
Verder zijn deze handschoenen warm genoeg (vlgns mij) voor temperaturen rond het vriespunt, dus . . .sven123 schreef:@nijkie dat ze niet perfect waterdicht zijn hoeft niet een enorm probleem te zijn voor mij. Zijn ze warm genoeg voor temperaturen rond het vriespunt?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Na veel merken te hebben gepast (GribGrab, BBB, Castelli, Sealskinz, Agu en Shimano) heb ik de BBB weatherproof gekocht. Gisteren hebben ze de vuurdoop gehad, 3 uur in de regen. Na 2,5 uur kwam er wat water doorheen, maar ik heb nooit koude vingers gehad. Het binnenwerk bleef ook mooi zitten bij het uittrekken. Ook al met 2 graden celcius getest, dan zijn ze nog prima warm. Ze vallen wel klein uit.
sven123 schreef:Na veel merken te hebben gepast (GribGrab, BBB, Castelli, Sealskinz, Agu en Shimano) heb ik de BBB weatherproof gekocht. Gisteren hebben ze de vuurdoop gehad, 3 uur in de regen. Na 2,5 uur kwam er wat water doorheen, maar ik heb nooit koude vingers gehad. Het binnenwerk bleef ook mooi zitten bij het uittrekken. Ook al met 2 graden celcius getest, dan zijn ze nog prima warm. Ze vallen wel klein uit.
Zijn dit de BWG-25 of BWG-15?
Voor 35 euro ga je geen waterdichte handschoenen kunnen krijgen. Ik heb sinds begin dit jaar de GripGrab Polaris en de natte ritjes tussen 1 en 5 graden hebben die goed doorstaan. Geen natte handen, geen koude handen (ook 4 tot 5 uur trainingen). Erg tevreden!
Kanttekeningen: 65 euro (Futurumshop) Plus afgelopen zaterdag trok ik mijn rechterhandschoen uit en ging zo in eens de binnenhandschoen mee en los van de buitenkant. Was niet meer te fatsoeneren, dus contact met Futurumshop gezocht, maandagochtend opgestuurd en had woensdagochtend nieuwe handschoenen (vervangen onder garantie) in huis. Ik hoop natuurlijk dat dit niet nog eens gebeurd, maar de service was perfect! (zoals ik van FTshop gewend ben overigens)
Kanttekeningen: 65 euro (Futurumshop) Plus afgelopen zaterdag trok ik mijn rechterhandschoen uit en ging zo in eens de binnenhandschoen mee en los van de buitenkant. Was niet meer te fatsoeneren, dus contact met Futurumshop gezocht, maandagochtend opgestuurd en had woensdagochtend nieuwe handschoenen (vervangen onder garantie) in huis. Ik hoop natuurlijk dat dit niet nog eens gebeurd, maar de service was perfect! (zoals ik van FTshop gewend ben overigens)
Ik heb een paar Assos fugu winterhandschoenen. Fijne handschoenen maar doordat de binnenvoering niet vast zit aan de buitenvoering zitten de vingers van de binnenhandschoenen niet meer op zijn plek als ze uit de wasmachine komen. Het is vervolgens een hels karwei om deze goed terug te krijgen Heeft iemand misschien een gouden tip om dit snel voor elkaar te krijgen? Ben van plan om ze vast te naaien aan de buitenvoering maar dan zijn ze niet meer waterdicht uiteraard...
Gripgrab Cloudburst.
Na enige keren gedragen in regen en koude is dit een goede handschoen.
Wel zijn je handen wat vochtig van binnen,maar dit komt door het zweten doordat het materiaal water en winddicht is.
Na enige keren gedragen in regen en koude is dit een goede handschoen.
Wel zijn je handen wat vochtig van binnen,maar dit komt door het zweten doordat het materiaal water en winddicht is.
-
- Forum-lid
Als ze maar van neopreen zijn gemaakt,dan maakt de prijs en het merk niets meer uit,zo als deze
http://www.futurumshop.nl/bbb-neoshield ... oCJobw_wcB
http://www.futurumshop.nl/bbb-neoshield ... oCJobw_wcB
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Ja, heb ik, oh nee had ik ook last van, tip van vriend:serbak schreef:Ik heb een paar Assos fugu winterhandschoenen. Fijne handschoenen maar doordat de binnenvoering niet vast zit aan de buitenvoering zitten de vingers van de binnenhandschoenen niet meer op zijn plek als ze uit de wasmachine komen. Het is vervolgens een hels karwei om deze goed terug te krijgen Heeft iemand misschien een gouden tip om dit snel voor elkaar te krijgen? Ben van plan om ze vast te naaien aan de buitenvoering maar dan zijn ze niet meer waterdicht uiteraard...
Handschoenen voorzichtig uitdoen dat de "binnenvingers" nog goed zitten en dan de handschoenen in je achterzak van je shirt doen en mee uitwassen met het shirt,
een zak met een rits is nog beter.
Handschoenen gewoon een keer dubbel slaan alvorens ze in de zak te stoppen,
dan gaan ze er niet uit.
Bikers are not alone
Of een touwtje om de vingers en knoop erin.