Nordeifeltour 29 mei 2016
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik beschouw mezelf (als doorgewinterde woon-werkfietser) niet als een mooi-weer-rijder, maar ik heb net als Fred er toch voor bedankt vandaag.
Ik heb namelijk ook geen zin om naar de Eifel te rijden, en daar de hele dag in de regen te fietsen. En laten we wel wezen, die kans zat er in.
Dus ik heb gisteren een stevige bloktraining gedaan, en ben vandaag lekker rustig met mijn club gaan mee peddelen.
Ik heb namelijk ook geen zin om naar de Eifel te rijden, en daar de hele dag in de regen te fietsen. En laten we wel wezen, die kans zat er in.
Dus ik heb gisteren een stevige bloktraining gedaan, en ben vandaag lekker rustig met mijn club gaan mee peddelen.
Wij zijn ook niet gegaan. Met name vanwege de onweerswaarschuwingen die afgegeven werden. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen.
En gaan binnenkort zelf daar nog wel een rondje rijden. Bijv de route die Buzz hier laatst geplaatst heeft
En gaan binnenkort zelf daar nog wel een rondje rijden. Bijv de route die Buzz hier laatst geplaatst heeft
Wel geweest. Om 12:15 1 buitje gezien, wat net genoeg was om de weg nat te krijgen, maar zelf niet doorweekt.. Ik was vroeg vertrokken en ook vroeg klaar. Dus wellicht daarna nog een buitje toen ik al naar huis was, maar aan de buienradar te zien zat dat wat meer vanaf Maastricht en hoger en niet die kanten op.
Leuke toch in een mooie omgeving. De wegen zijn top. Verder de organisatie ook. Goede bewegwijzering: pijlen voor en na de bocht. Veel vrijwilligers van de organisatie op de been: bij elke mogelijk gevaarlijke oversteek stonden oplettende mensen. De verzorging was ook erg goed: met echte kuchen. Dus smullen.
Voor mij was het vanuit Eindhoven ongeveer 150km rijden. Voor 250km had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan.
Leuke toch in een mooie omgeving. De wegen zijn top. Verder de organisatie ook. Goede bewegwijzering: pijlen voor en na de bocht. Veel vrijwilligers van de organisatie op de been: bij elke mogelijk gevaarlijke oversteek stonden oplettende mensen. De verzorging was ook erg goed: met echte kuchen. Dus smullen.
Voor mij was het vanuit Eindhoven ongeveer 150km rijden. Voor 250km had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan.
- Sha Kokken
- Forum-lid
Ik ben ook gegaan. 2x250 km (ik woon dicht bij Fred) en het was het wel waard. Zeer goed georganiseerd, mooie omgeving en goed asfalt. Drie hagelstenen op mijn kop gehad en wat miezer maar daar bleef het wel bij. Wel veel natte wegen wat één keer voor een spannend momentje zorgde maar die vangrail is mijn knuffel misgelopen
Heb uiteindelijk de 115 (was 118) gereden met 2200 hoogtemeters. In alle opzichten grensverleggend voor mij (mijn totaal aantal hm totnutoe ongeveer verdriedubbeld )
Maar potjandorie dit is wel verslavend zeg, gaan we vaker doen
Heb uiteindelijk de 115 (was 118) gereden met 2200 hoogtemeters. In alle opzichten grensverleggend voor mij (mijn totaal aantal hm totnutoe ongeveer verdriedubbeld )
Maar potjandorie dit is wel verslavend zeg, gaan we vaker doen
-
- Forum-lid
- Contact
Van een groep van 10 zijn we uiteindelijk slechts met drie man afgereisd (voor ons maar een uur rijden) naar de Eifel en daar hebben we geen spijt van gehad. Net als vorig jaar goed georganiseerde tocht in een mooie omgeving met veelal goed begaanbare wegen! Jammer voor de organisatie dat de opkomst relatie laag was maar ook wel begrijpelijk gezien de weersvoorspellingen.
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog
Hier ook een succesvolle toertocht gereden waarbij de weersvoorspelling in vergelijking met de realiteit totaal niet overeenkwam.
Omdat de koers voorspoedig verliep hebben wij (we waren met 2) uiteindelijk de 145km versie gereden. Na de laatste rustpauze zijn wij omstreeks 16.15 uur in het zonnetje! gefinished.
Opvallend waren de verschillen qua wegdek: de 3e lus was namelijk volkomen droog terwijl het een paar km verder dan weer wel flink geregend had maar dan wel net op de momenten dat wij er niet waren
Terug in de auto naar huis wel enorme plensbuien maar toen zat ik veilig en droog.
Deze staat in ieder geval voor volgend jaar weer op de agenda. Prima organisatie met veel en vriendelijke vrijwilligers.
Omdat de koers voorspoedig verliep hebben wij (we waren met 2) uiteindelijk de 145km versie gereden. Na de laatste rustpauze zijn wij omstreeks 16.15 uur in het zonnetje! gefinished.
Opvallend waren de verschillen qua wegdek: de 3e lus was namelijk volkomen droog terwijl het een paar km verder dan weer wel flink geregend had maar dan wel net op de momenten dat wij er niet waren
Terug in de auto naar huis wel enorme plensbuien maar toen zat ik veilig en droog.
Deze staat in ieder geval voor volgend jaar weer op de agenda. Prima organisatie met veel en vriendelijke vrijwilligers.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Tja, gemengde gevoelens achteraf. Denk dat de deelnemers nog net geluk hebben gehad.
Hopen op een herkansing in de buurt, maar wel zonder van te voren in te schrijven
Dit jaar lijk ik alleen maar sponsor te zijn van toertochten met voorinschrijving en daar pas ik voortaan voor. Dan maar niet of eigen rondje trappen.
Hopen op een herkansing in de buurt, maar wel zonder van te voren in te schrijven
Dit jaar lijk ik alleen maar sponsor te zijn van toertochten met voorinschrijving en daar pas ik voortaan voor. Dan maar niet of eigen rondje trappen.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Komende zondag rijd ik met csteenbe en wellicht magoo en DaPoker een rondje in die omgeving. 165 km / 3100 hm. Feel free to join. Start 8:30 vanuit Rott.
Ik heb uiteindelijk ook niet meegereden maar dat kwam door een valpartij de dag ervoor waarbij ik mooi de bocht uitvloog en met een vette salto (volgens mij achterligger..) in de prikkelbosjes terecht kwam. Schouder eerst....
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Vanuit Rott. 165 km en dan 3.100 hm? Liggen de heuvels zo dicht bij Rotterdam?havana schreef:Komende zondag rijd ik met csteenbe en wellicht magoo en DaPoker een rondje in die omgeving. 165 km / 3100 hm. Feel free to join. Start 8:30 vanuit Rott.
Overigens bedankt voor uitnodiging, maar pak komend weekend de Hayabusa voor weekendje met pretkm's in........ idd Duitsland
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Rott ligt vlakbij Aken....
- Sha Kokken
- Forum-lid
Ouch! Niet teveel last van hoop ik? Beterschap!GJEvK schreef:Ik heb uiteindelijk ook niet meegereden maar dat kwam door een valpartij de dag ervoor waarbij ik mooi de bocht uitvloog en met een vette salto (volgens mij achterligger..) in de prikkelbosjes terecht kwam. Schouder eerst....