Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaringen Schwalbe One

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 17 feb 2016 21:56

Banden horen zwart te zijn tenzij;
Deze deze matchen met de kleur van het frame als het frame zwart is.

:winkthumb:

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 17 feb 2016 22:03

Citaat uit the rules
Rule #8 // Saddles, bars, and tires shall be carefully matched.3
Valid options are:

Match the saddle to the bars and the tires to black; or
Match the bars to the color of the frame at the top of the head tube and the saddle to the color of the frame at the top of the seat tube and the tires to the color where they come closest to the frame; or
Match the saddle and the bars to the frame decals; or
Black, black, black
o'7o

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 15 apr 2016 13:24

HansFietst schreef:Ik heb meerdere schwalbe ones gehad en allemaal scheurde ze snel of zat er ineens een ei op. Rij nu aantal jaren op continental 4000s II en ben dik tevreden ook in slecht weer. Moet wel zeggen dat de 4000s I beter waren dan de II.


Achterband op carbon wiel begint bij mij ook aan de zijkant te slijten. Deze gaat binnenkort scheuren als ik het zo zie. Loopvlak ziet er nog goed uit. Jammer dat de zijkanten niet sterk zijn.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13545
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 apr 2016 20:06

Wat Hansfiets zegt klopt niet, die heeft het niet over de one, maar over de Ultremo. De one is er nog geen jaren.

Dat de zijkanten dun hoeft niet uit te maken. Mijn michelins zijn lichter en hebben het probleem niet. Volgens mij heeft het gewoon met niet constistente productie te maken.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 apr 2016 08:32

Gisteren voelde ik tijdens het fietsen ineens een "bobbel" in mijn achterband. Even inspecteren en het bleek dat de hiel van de band over een stukje van ca. 8 cm licht was gescheurd.

Dit probleem heb ik in meer dan 10 seizoenen nog nooit gehad en ik hoop dan ook van harte dat het exemplarisch was (maar als ik dit topic doorlees vrees ik van niet). Gelukkig was mevrouw havana toevallig vrij, en kon ze vrij snel even langsrijden met een nieuwe buitenband (toevallig ook weer een Schwalbe One, die had ik namelijk nog liggen).

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 20 apr 2016 08:45

havana schreef:Gisteren voelde ik tijdens het fietsen ineens een "bobbel" in mijn achterband. Even inspecteren en het bleek dat de hiel van de band over een stukje van ca. 8 cm licht was gescheurd.

Dit probleem heb ik in meer dan 10 seizoenen nog nooit gehad en ik hoop dan ook van harte dat het exemplarisch was (maar als ik dit topic doorlees vrees ik van niet). Gelukkig was mevrouw havana toevallig vrij, en kon ze vrij snel even langsrijden met een nieuwe buitenband (toevallig ook weer een Schwalbe One, die had ik namelijk nog liggen).
Het gaat er toch op lijken dat Schwalbe One een zwakke plek heeft is mijn ervaring. :dislike:
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Frankievenge
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 okt 2014 12:19
Locatie: Albergen

Frankievenge 20 apr 2016 09:03

Vraag me niet waar en wie het onderbouwd heeft...maar ergens meen ik gelezen te hebben dat door de toevoeging van kleurstoffen in de compounds van banden de duurzaamheid negatief beïnvloed wordt....dus als je dan toch naast comfort, lage rolweerstand ook de duurzaamheid meeneemt in je beslissing...dan blijft alleen een zwarte buitenband over..

overigens rijd ikzelf op Tufo Calibra plus 25 mm (beste wat mij betreft ...heb ook de Schwalbe One, Vredestijn Tricomp, etc etc geprobeerd )
Cannondale systemsix Dura ace
Specialized Epic FSR Elite WC

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 20 apr 2016 09:07

Ik heb inmiddels een kleine 6000 km op een setje One's gereden (in alle weersomstandigheden). Nog niets geks ermee meegemaakt.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3557
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 20 apr 2016 09:18

Ook al 2x Schwalbe One gehad met bultjes, wel reeds bij eerste keer monteren gemerkt dus 2x kunnen inruilen. Nu recent geen problemen meer, ik vind ze verder ook super bollen, 'k verkies ze boven Vittoria (pre-grafeen) en Conti GP 4k S2 (wegens comfort).
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 apr 2016 10:20

De band die ik nu heb gemonteerd komen uit een aanzienlijk nieuwere serie, ik ben dan ook zeer benieuwd of deze er ook last van heeft.

mtb-trek
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 jul 2010 15:47

mtb-trek 20 apr 2016 14:06

Standaard zaten deze banden op mijn Cube 'afgemonteerd'. Ik had sterk het idee dat dit niet de echte waren. Na een paar ritten werden ze al vierkant en reed opvallend snel lek. De compound voelde ook anders (stugger) aan. Hierna heb ik GP4000 S2 gekocht, dit waren topbanden maar erg prijzig. Inmiddels ben ik weer overgestapt naar de One's maar dan de 25 mm uitvoering. Tot nu toe bevalt dit erg goed. Ze hebben goede grip en 'bollen' mooi. De compound is echt anders dan die standaard om mijn wielen zaten.
Cube Agree GTC SL - 2014
Canyon Grand Canyon AL SLX 8.0 - 2018

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 20 apr 2016 19:10

Heb het zelfde als Havana gehad nu zit mijn laatste one er op mijn vertrouwen is weg .
Voor de vakantie in de bergen ga ik de specialized roubaix band proberen.
Moet goed zijn nu ze ontwikkelaars van continental in huis gehaald hebben

Plaats reactie