Het Prodigiosa project
- Sweety2008
- Forum-lid
Ook van mij gefeliciteerd. Top vind ik dit.
Ghost Nivolet 6LC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zou geen FSA crank doen. Niet omdat ze niet goed/mooi zijn, maar ik vind een 5-arm campa mooier passen bij zo'n fiets. Campa 10s Record?
En mooie job Gerard; leuk om op die manier met jonge mensen weer aan iets nieuws te bouwen. Past ook wel bij je denk ik.
En mooie job Gerard; leuk om op die manier met jonge mensen weer aan iets nieuws te bouwen. Past ook wel bij je denk ik.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik wilde GG niet ineens helemaal op kosten jagen
Maar is idd wel de mooiste recente Campa groep.
Maar is idd wel de mooiste recente Campa groep.
Less is bore
Zeker de mooiste campa groep, al zijn het slechts stickertjes en een chorus ipv record derailleur (een wellicht een wat sterkere veer in de derailleurs) die de groep anders maken dan de "standaard" SR groep. Die vier arms crank kan me niet bekoren, maar een 5 arms (super) record moet toch wel ergens te vinden zijn?
(Half) Hoge zwarte velgen (40mm) staan heel fraai onder een rank stalen frame. Ik heb een tijdje campa pista onder mijn gios baanframe gehad, dus ik kan het weten
Bora 35 mm is dan een voor de hand liggende keuze.
Stuur, stuurpen en zadelpen van alu, anodisatielaag eraf en glimmend polijsten? Wel een hondeklus, maar ik vind deze onderdelen in zwart niet mooi op een klassiek frame (vraag me niet waarom)
(Half) Hoge zwarte velgen (40mm) staan heel fraai onder een rank stalen frame. Ik heb een tijdje campa pista onder mijn gios baanframe gehad, dus ik kan het weten
Bora 35 mm is dan een voor de hand liggende keuze.
Stuur, stuurpen en zadelpen van alu, anodisatielaag eraf en glimmend polijsten? Wel een hondeklus, maar ik vind deze onderdelen in zwart niet mooi op een klassiek frame (vraag me niet waarom)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Onder een rank frame horen lage wielen. Maximaal 30-35 mm hoog. Lager mag ook.
Qua cranks verbied ik je om FSA te monteren. Je gaat ook geen BBS velgen op een klassieker monteren, punt uit.
Ik sluit me aan bij de Campa 5-arm fanboys. Vele malen mooier dan het gedrocht dat ze tegenwoordig verkopen.
Qua cranks verbied ik je om FSA te monteren. Je gaat ook geen BBS velgen op een klassieker monteren, punt uit.
Ik sluit me aan bij de Campa 5-arm fanboys. Vele malen mooier dan het gedrocht dat ze tegenwoordig verkopen.
Laatst gewijzigd door havana op 21 feb 2016 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuke input.
De opmerking van 53x11 over blanke zadel pen en stuur+pen snap ik wel.
Toch vind ik het op m'n Gios Torino Prodigiosa goed uitpakken.
Hoewel ik budget niet het belangrijkste uitgangspunt is wil ik de ohs en ahs niet af laten hangen van dure onderdelen. Alles blank is overigens ook nog een optie.
Gewicht is niet relevant.
Ga de komende week wat uurtjes stoppen om op een eigenzinnige wijze wat documentatie te verzamelen............
De opmerking van 53x11 over blanke zadel pen en stuur+pen snap ik wel.
Toch vind ik het op m'n Gios Torino Prodigiosa goed uitpakken.
Hoewel ik budget niet het belangrijkste uitgangspunt is wil ik de ohs en ahs niet af laten hangen van dure onderdelen. Alles blank is overigens ook nog een optie.
Gewicht is niet relevant.
Ga de komende week wat uurtjes stoppen om op een eigenzinnige wijze wat documentatie te verzamelen............
-
- Forum-lid
Gastheerg schreef:Ja hoorstillekracht schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe job! Kan je er iets meer over vertellen? .
Ik ga buisiness development doen. Bedrijf doet ict producten in de zorg. Producten en service zijn top. Commercieel blijft het wat achter. Daar moet wat structuur en passie worden ingebracht. Ik ga een groot aantal commerciele tools opzetten en implementeren om aan te tonen dat ze ook werken. Denk aan prijsmodel, roadmap, usp's, pmc's, pipeline, leadgeneratie, marketingkalender. Ik heb 16 jaar ervaring in de zorg, 35 in het succesvol naar de markt brengen van ict producten. Diverse investeerders vonden het een slecht idee dat ik die ervaring op de fiets ging zitten te verkwanselen. Deze (ik had meer aanbiedingen) kans is te mooi om telaten schieten. Jong team. Blijf ik zelf ook jong van en leer ik nieuwe moderne inzichten. Dat combineren met de trukkendoos van een sluwe vos......
Mooie job, voor mij herkenbare business
Veel succes en plezier er mee!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Conform goed forumgebruik: raad vragen, niks van aantrekken en eigen keuze makenGastheerg schreef:
Less is bore
Ok, nou dan. Frame wit met blauwe accenten, verlopend van hemelsblauw naar GIOS-azuur. Alle onderdelen Campa en zilver. Zadel en stuurlinten wit (of dat mooie bruine leer dat je op je GIOS hebt...is ook wel fraai). Velgen zo plat mogelijk en glanzen zilver. Dan heb je een hemels fietsje.
Maar je kan natuurlijk ook gaan voor modieus masoleum-zwart.
Maar je kan natuurlijk ook gaan voor modieus masoleum-zwart.
Veni. Vidi. Fietsie.
Dan hierbij mijn poging, die voor velen ketters zal zijn. Dit frame en de reden dat je deze aanschaft is een kantelpunt voor jou, laat de afmontage dat dan ook zijn.
Dus ik stel wel Campa 4 arm voor, gewoon Chorus dat heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Om eerlijk te zijn begint het bij mij te wennen en begin ik het ontwerp te waarderen; we zijn gewoon een beetje conservatief in het wielerwereldje.
Laten we vooral klassiek, esthetisch en conservatief niet verwarren.
Wielen: ook hier wat anders, wat dacht je van Ryde pulse sprint of H plus Son Archetype velgen, CX-ray spaken, Tune Mig/mag naven?
https://superlight-bikeparts.de/Laufrad ... aufradsatz
Of
https://superlight-bikeparts.de/Laufrad ... -Archetype
Veel Campa velgen zijn nl. nog wat aan de smalle kant, deze wielset gaat je comfort geven.
Stuur en zadel laat ik me niet over uit, daar heb je wat mij betreft wel zo'n beetje het optimum bereikt.
Dus ik stel wel Campa 4 arm voor, gewoon Chorus dat heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Om eerlijk te zijn begint het bij mij te wennen en begin ik het ontwerp te waarderen; we zijn gewoon een beetje conservatief in het wielerwereldje.
Laten we vooral klassiek, esthetisch en conservatief niet verwarren.
Wielen: ook hier wat anders, wat dacht je van Ryde pulse sprint of H plus Son Archetype velgen, CX-ray spaken, Tune Mig/mag naven?
https://superlight-bikeparts.de/Laufrad ... aufradsatz
Of
https://superlight-bikeparts.de/Laufrad ... -Archetype
Veel Campa velgen zijn nl. nog wat aan de smalle kant, deze wielset gaat je comfort geven.
Stuur en zadel laat ik me niet over uit, daar heb je wat mij betreft wel zo'n beetje het optimum bereikt.