vermoeide bovenbenen
Een hogere cadans is vrij snel aan te leren. Bij mij duurde het een 1/2 jaar en toen vond ik 90 rpm al stoempen.
Vroeger lag mijn ketting altijd op het buitenblad, maar dat binnenblad zit er niet voor niets.
Vroeger lag mijn ketting altijd op het buitenblad, maar dat binnenblad zit er niet voor niets.
older Budweiser
Je vraag:
:
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
En 1 regel later geef je zelf al het antwoordScottie66 schreef: Wat zou de oorzaak kunnen zijn van vermoeide bovenbenen.
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
Na een training van ca. 75 km heb ik altijd vermoeide bovenbenen.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Nee hoor eigen interpretatie.53x11 schreef:Hoop toch dat je dit niet meent? VO2max is dé primaire indicator voor duurvermogen (logisch ook, als je bedenkt dat je toch vooral zuurstof nodig hebt om energie te verbranden), en vrij constant als je eenmaal goed getraind bent. Iig zeer zeker géén momentopname.
Teveel naar Alan geluisterd wellicht? Wat is er trouwens gebeurd met onze forumgoeroe?
Ik kan bv een max trappen 800watt 5 sec maar 180 watt 30 min.
TS is geen goed getrainde persoon toch?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
[wielertoerist.be modus]
Amai, da klinkt nie goe zeg, gelijk bloed laten trekken
[/wielertoerist.be modus]
[wielertoerist.be modus]
Amai, ge moe Concap nemen!
Amai, da klinkt nie goe zeg, gelijk bloed laten trekken
[wielertoerist.be modus]
Amai, ge moe Concap nemen!
5 sec sprinten is een anaërobe inspanning en wat anders dan je VO2max.nijkie schreef: Nee hoor eigen interpretatie.
VO2max geeft je aërobe vermogen aan (en zegt dus veel over je duurvermogen)
Laatst gewijzigd door scepticus op 19 mar 2016 00:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Een paar kilo teveel maakt helemaal geen fluit uit, tenzij je een bergtijdrit moet rijden.dwangarbeider schreef:CUT
De topicstarter zijn probleem was/is dat hij minder makkelijk meekan met zijn fietsmaten en dat hij last heeft van vermoeide benen. Als je dan leest dat er toch wel sprake is van een te hoog gewicht, zou dat toch het eerste zijn om als oorzaak aan te duiden. Ook al zou de ts evenveel vermogen leveren als zijn fietsmaten, toch zou zijn VO2 max een stuk lager liggen als hij pakweg 15kg meer gewicht in de schaal werpt. En we zullen het er toch wel over eens zijn dat de VO2 max toch wel een bepalende factor is ivm fietsprestaties ?
Overgewicht is altijd een duidelijk nadeel, dus vooraleer je met andere frames en afstellingen begint zou ik eerst hier iets aan doen.
Met zijn vermoeide benen heeft het niks te maken, hij rijdt wat harder dan rielekst voor zijn spieren is en daar wordt ie moe van.
Dat iemand moe wordt is goed, net als het voelen van pijn goed is, daarmee geeft OLH aan dat je iets niet goed doet of hebt gedaan zodat je dat beter kan gaan doen.
Wie goed wil worden moet pein leiden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Hoe kan het dan zijn dat iemand met slechte conditie omslagpunt op 80% van zijn max Hf zit en met goede conditie en getraind op 90-93% ?scepticus schreef:5 sec sprinten is een anaërobe inspanning en wat anders dan je VO2max.nijkie schreef: Nee hoor eigen interpretatie.
VO2max geeft je aërobe vermogen aan (en zegt dus veel over je duurvermogen)
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Als het bergop gaat is 15kg teveel (en een lagere relatieve VO2max) een nadeel, op het vlakke zijn absoluut vermogen en absolute VO2max belangrijker.dwangarbeider schreef: De topicstarter zijn probleem was/is dat hij minder makkelijk meekan met zijn fietsmaten en dat hij last heeft van vermoeide benen. Als je dan leest dat er toch wel sprake is van een te hoog gewicht, zou dat toch het eerste zijn om als oorzaak aan te duiden. Ook al zou de ts evenveel absoluut vermogen leveren als zijn fietsmaten, toch zou zijn relatieveVO2 max een stuk lager liggen als hij pakweg 15kg meer gewicht in de schaal werpt. En we zullen het er toch wel over eens zijn dat de VO2 max toch wel een bepalende factor is ivm fietsprestaties ?
Overgewicht is altijd een duidelijk nadeel, dus vooraleer je met andere frames en afstellingen begint zou ik eerst hier iets aan doen.