Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Tips/hulp voor nieuwe wielrenfiets of mtb

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 26 mar 2016 06:14

Misschien een idee om bij 12gobiking (gouda/moordrecht) langs te gaan. Zit redelijk dicht bij vanuit oud beijerland. Daar hebben ze veel staan en hebben diverse merken in het goedkopere segment.

Ik maak uit je keuze uit je vorige post op dat je een keuze hebt gemaakt voor een wegracer.

Onderhandelingstip: zorg voor korting op de fiets of anders gratis assesoires. 15% korting op de adviesprijs van assecoires is een bijzonder slecht bod.
o'7o

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16763
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 mar 2016 08:26

Er zit al 200 euro op de fiets ;) . 1000 euro voor een fiets met 105 5800 mix bij een normale fietsenmaker is niet heel slecht hoor. Ik vraag me alleen af in hoeverre een fietsenmaker die alleen Haibike kan leveren echt verstand heeft van racefietsen.

Als het qua geometrie niet helemaal jouw ding blijkt zijn komt hij daar dan achter? En zo ja verkoopt hij hem jou dan toch omdat hij je geen alternatief kan bieden?

Als je niet wil rammelen op een tweedehands fiets dan koop je staal.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 26 mar 2016 08:43

Ik vind hem nogal zwaar. 9,6 kilo, daar kan mijn Giant Defy met triple en alu voorvork nog een puntje aan zuigen. Kostte evenveel vorig jaar.

Scheelt toch weer een centimeter buikomvang ;)

Taft
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mar 2016 22:35

Taft 29 mar 2016 10:36

Ik vind de haibike niks qua kleur en wat ernie c zegt dit is het enige model race fiets dat zij verkopen.

Ik ga binnen kort naar een vriend van mijn pa, hij is heel erg op de hoogte qua race fietsen en dergelijken.

fiets weet ik nog niet maar ben alvast naar pedalen aant kijken :) Is dit een degelijk pedaal? Die gekleurde plaatjes die maak je aan je race schoen vast? Welke kleur plaatjes raaden jullie mij aan? ik zat zelf te denken aan blauw wel een beetje spelling maar niet te veel.
https://www.mantel.com/shimano-spd-sl-p ... on-pedalen

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 29 mar 2016 10:48

Die pedalen doen het gewoon hoor. Voor dat geld een prima keuze. Als je geen ervaring hebt neem je gele plaatjes. De speling zit in de draai en niet tussen pedaal en plaatje.

Taft
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mar 2016 22:35

Taft 04 apr 2016 14:30

Zo heb na een week nog geen keuze gemaakt voor de fiets heel wat gezien maar ben er wel uit wat het iniedergeval niet word;). Zit nu te twijfelen tussen twee van cannondale:
Deze:
http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... 5543fae2ad
En deze:
http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... 5543fae2ad

Ik vind de zwarte met blauwe het mooist maar die is 1600 euro vanwege de schijfremmen en het voordeel van de schijfremmen heb ik toch niet echt nodig, maar ik vind de kleur van de goedkopere fiets wat minder.
Wat vinden jullie van de fiets qua afmontage?

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 04 apr 2016 14:40

OK. Je hebt dus besloten de sprong naar goede fietsen te maken. Schijfremmen zijn fijn voor een héél klein groepje gebruikers. Daarnaast zijn er ook praktische nadelen aan schijven. Ik zou ze afraden.
Heb je een winkel uitgezocht?

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 04 apr 2016 15:12

Als je schijfremmen niet nodig vind zou ik ze niet doen, die zijn meer voor de weer en wind fietsers. Het is ook een Caad12 dus je hebt wel een goed frame onder de kont. Groep is top.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16763
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 apr 2016 17:14

Ik vind zelf hydraulische schijfremmen echt een geweldige vooruitgang. Ik zie niet in waarom dat maar voor een heel klein groepje interessant zou zijn. Het grootste probleem met schijfremmen tot nu toe is dat er veel mensen vinden dat het niet nodig is maar de meesten die er mee gereden hebben zijn toch wel overtuigd.

Buiten de schijfremmen is dat zwart met blauw honderd keer zo mooi als die saaie zwart/grijze.

Als je het kunt betalen zou ik het wel weten...
Campagnolo Ultra Dork

Taft
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mar 2016 22:35

Taft 04 apr 2016 19:24

Bedankt voor de reacties,
Ik hou over het algemeen erg van niet opvallende kleuren zwart, grijs zocht ook zo iets eigenlijk vind ik het wit op de tweede fiets niet helemaal mooi.

Ik ben nog steeds erg aant twijfelen, ik zou het dan enkel voor de kleur doen want de kleur vind ik echt heel mooi.

Ik wilde eigenlijk voor de fiets 1200 max uittrekken en voor de rest 300 a 400 euro maar met de blok remmen zit ik op 1499 en de fiets met de schijf remmen zit ik op 1699 dat scheelt dus zon 200 euro, maar voor die twee honderd euro heb ik een fiets die ik veel mooier vind, schijfremmen dus na heel wat km is mijn velg nog niet beschadigd wat je wel met blok remmen kan/heb.

De fietsen winkel waar ik hem zag staan en waar ik hem dan zou kopen heeft een soort 'beleid' als je schoenen koopt krijg je de pedalen, koop je een helm zit er een fiets bril bij en ik krijg nog zo veel % korting op andere artikelen als ik het me goed herriner zou ik voor zon 300 euro aan dingen mogen kiezen bij de fiets.

Denk ik dat ik er uit ben ben ik er nog niet uit:) :). En ik ben echt heel slecht in kiezen haha

Taft
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mar 2016 22:35

Taft 04 apr 2016 19:25

Heef iemand op het forum misschien ervaring met de CAAD12 DISC 105? Of de CAAD12 105?
Ik weet niet of het relevant is, maar ik vermeld het wel;) ik ben 180 tegen 80kg 16% en fitness nu zon 3 jaar.
Heeft dit nog invloed op mijn fiets keus?

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 05 apr 2016 09:16

Het is helemaal niet dom om je keuze - uiteindelijk - te laten bepalen door wat je het mooist vindt.
Het argument dat het gebruik van velgremmen de velgen doet slijten is helemaal waar maar toch niet belangrijk, helemaal niet als je in Zeeland woont. Velgen slijten alleen maar als je remt. Mensen die veel dalen, wedstrijden rijden, veel in vuil weer rijden verslijten hun velgen zo snel dat het een factor wordt. Voor de gewone poldertoerist is het niet belangrijk. Tegen de tijd dat je velgen op zijn is je fiets ook versleten.
Overigens: als ik 1500€ voor een fiets had zou ik een fiets van 1100 / 1200 € kopen en proberen de standaard wielen te ruilen voor goede (fulcrum quattro/racing 3 of iets dergelijks); maar dat geheel terzijde.

Je hoeft je niet af te vragen of Cannondale caad-fietsen wel deugen. Meer in het algemeen geldt dat Caad's graag worden gekocht door mensen met relatief korte benen.

Is de winkel die je hebt uitgekozen in staat je goed op een fiets te passen?

Plaats reactie