Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets april

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 02 apr 2016 19:42

jer81 schreef:
Keezx schreef:Ik heb nog nooit een Fiets ingekeken.
Alleen de koppen op het voorblad waren me al genoeg.
Voor info is Internet een oneindig veel beter en gevarieerder medium en sowieso weet ik alles beter als een paar beroepsredacteuren.
En toch maken we allemaal gebruik van dit gratis forum wat er niet zou zijn als het blad Fiets niet verkocht zou worden.
Als het geen Fiets zou heten zou het anders heten......
Ik heb overigens geen idee hoe een forum gefinancierd wordt en hoeveel door de abonnees wordt bijgedragen.
In NL is het Fiets forum toch wel het minst slechte/oninteressante.
Ik ben ook in DE actief op de 2 toonaangevende fora en die dragen ook de naam van een blaadje wat me verder worst is, en ook Bikerader schijnt een blad te zijn...prima forum waar humor en pittige uitspraken niet geschuwd worden.
Vroeger was ik ook actief op een Fotoforum wat prive eigendom van een persoon is en dat was zo'n ongelooflijk ingeslapen zootje, dat ik daar al jaren niet meer kom (vrijwillig)
Laatst gewijzigd door Keezx op 02 apr 2016 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 apr 2016 19:48

DPZ?
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 02 apr 2016 19:54

Nee, FAP,.
Een oneindig aantal rubrieken en geen moderatie waardoor de meerderheid van de posters 1 vraag in de verkeerde rubriek zet met nul respons.
In veel rubrieken is al in geen jaren gepost.
Ik heb daar een keer voorgesteld om het aantal rubrieken drastisch te beperken en wat meer te gaan modereren en geen mens daar snapte dat dat nodig is om er nog wat van te maken.
Er zijn nog een 10-11 vaste jongens en dood in de pot.
Herhaal dit niet onnodig

zaaf
Forum-lid

zaaf 02 apr 2016 20:54

Ieder forum is natuurlijk ten dode opgeschreven. Ook hier is 99% van de deelnemers 40+, mijzelf inluis. En bestaat het vooral uit cynische betweters. Zo blijf je vanzelf met 10 man over, dat spreekt jeugd/nieuwkomers echt niet aan. (Die hebben overigens andere media om hun info te halen).

Maar laten we vooral blij zijn dat Fiets haar servers voor ons beschikbaar stelt en laten we ze niet permanent afzeiken, terwijl we er tegelijkertijd prat op gaan dat we het blad nooooit lezen.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 02 apr 2016 21:05

Was ik niet duidelijk?
Ik vind het blaadje niks, maar het forum okee, er zit leven genoeg in.
Herhaal dit niet onnodig

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 apr 2016 21:14

Als Fiets wil dat we hun blaadje lezen dan moeten ze naar hun lezers luisteren en schrijven over wat ze graag willen lezen. Simpel zat. Als ze een beetje meelezen zouden ze toch in de gaten moeten hebben dat de meesten hier weinig van die schijfrem hype op racefietsen moet hebben.
Live fast; die young. mijn blog

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 02 apr 2016 21:28

Of je het wil of niet: Opmars schijfremmen niet te stoppen. Schijfremmen een hype? Ach, dat kreeg ik van enkele dinosaurussen in fietsgroep te horen toen ik 25 jaar terug met mijn MTB een keertje met de CX'ers mee ging.
25 jaar later? Dino's zijn er niet meer en MTB's wel........
Remmen met een touwtje? Best gek eigenlijk als je daar over na denkt (kom maar op met pek en veren)

Maar : Volgens mij stond er meer dan te lezen over schijfremmen in het blad Fiets of heb ik een ander exemplaar in de bus gekregen?
Verder in elke uitgave wel zaken die me wel/niet boeien, maar overall lees ik het blad met veel plezier.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 02 apr 2016 21:52

Voor de meeste lezers is Fiets waarschijnlijk een prima blad, dat het mij niet interesseert kan men ook niks mee en ook niks aan doen, ik hoor gewoon niet bij de doelgroep(en).
Het is een algemeen beeld dat papieren media op de glijbaan naar beneden zitten en wat commercielere dingetjes moeten doen om het hoofd boven water te houden.
Herhaal dit niet onnodig

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 03 apr 2016 02:20

misschien niet handig om hier ook weer een verkapt welles/nietes schijfremmen topic van te maken ;)

ben zelf wel benieuwd hoeveel forumgebruikers er Fiets lezen en vise versa.
lees het blad zelf eigenlijk niet zoveel want:
technische info: haal ik van dit forum/rest van het internet (er zijn teveel gratis artikelen online te lezen (bijv. dcrainmaker over alles wat met computers te maken heeft)
wielerverhalen: ben meer van docu's over wielrennen (speciale holland sport edities, il lombardia etc)
reclame: ik struin flink wat webshops af op zoek naar voordeeltjes en laagste prijzen

ik zou 'm denk ik meer kopen of me zelf abonneren wanneer er wat meer wetenschappelijk onderbouwde artikelen in staan (ben ik over schijfremmen bijv. nog niet zoveel tegengekomen (al heb ik daar ook nog niet naar gezocht).

Maar het zou natuurlijk kunnen dat een gedeelte van de mensen hier op het forum niet tot de doelgroep behoort ;).

JoostG
Forum-lid

JoostG 03 apr 2016 07:37

fredmtb-sport schreef:Of je het wil of niet: Opmars schijfremmen niet te stoppen. Schijfremmen een hype? Ach, dat kreeg ik van enkele dinosaurussen in fietsgroep te horen toen ik 25 jaar terug met mijn MTB een keertje met de CX'ers mee ging.
25 jaar later? Dino's zijn er niet meer en MTB's wel.........
En ondertussen rijdt Fred op CaadX en is de cyclocrosser weer aan een opmars bezig :-)

Ik ben het met je eens dat de opmars van schijfremmen niet te stoppen is, maar er zijn voor de racefiets nog wat open eindjes, wat overstap in dit stadium helemaal niet logisch maakt. Verder remmen velgremmen in bijna alle omstandigheden ook goed. Waar het de meesten in dit draadje dan ook om gaat is de toon van Fiets inzake het onderwerp schijfrem. Op Noord-Koreaanse wijze lijkt 1 kant van het verhaal overbelicht te worden en de ander kant weggemoffeld. En dat is jammer. Wij kunnen namelijk echt wel zelf bepalen of schijfremmen op dit moment een uitkomst voor ons zijn. En dan komt er echt wel meer om de hoek kijken dan een keertje remmen in de regen en in een afdaling.

Enfin, ik stap zo weer op de fiets met velgremmetjes: natte wegen en misschien wel een rondje Heuvelrug. Fingers crossed ;-)
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 03 apr 2016 08:06

Op mijn nieuwe MTB zitten uiteraard schijfremmen omdat zonder niet of haast niet meer bestaat.

Afbeelding

Maar de remmen van mijn oude MTB vind ik nog altijd veel mooier,makkelijker,beter remmen en wegen stukken minder en zijn kosten een fractie van wat schijfremmen kosten.

Afbeelding

Schijfremmen hebben voor mijn totaal geen meerwaarde.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 apr 2016 08:29

Op een atb hebben ze zeker wel meerwaarde in vrijwel elk gebied buiten NL.
Cantis die beter remmen dan schijven bestaan niet: dan is er echt iets mis met je schijvenremmen.

En +1 voor Mr Pinot: sites als dcrainmaker zijn vele malen sterker qua testen dan fietsblaadjes.
Less is bore

Plaats reactie